Bijna iedere dag als ik thuiskom van m'n werk, kom ik erachter dat mijn server helemaal frozen is. Dat is dus geen BSOD of iets, maar een echte freeze. Hij staat dan gewoon op het login-scherm, met een cursor die niet meer knippert, een toetsenbord dat zelfs niet meer op numlock reageert en een muis die, uhm, er niet bij zit 
Wat kan ik doen om een dergelijk probleem te onderzoeken? Ik heb echt het gevoel naakt op straat te staan, omdat er geen enkele vorm van error reporting gebeurt, wat bij een BSOD juist wel gebeurt. Ook uiteraard géén kernelgeheugendump beschikbaar, die misschien te analyseren valt.
Misschien (her)kent iemand de problemen als ik de hardware es opdreun:
- Asus A8R-MVP (Crossfire Xpress 1600)
- Athlon64 X2 3800+
- Highpoint RocketRAID 2320 (met 2 RAID5 arrays, waarvan 1 de bootvolume heeft)
- Radeon X300
- Intel Pro/1000PT netwerkadapter
- Onboard peripherals zoveel mogelijk uitgeschakeld
- Color Laserjet 1600
Software die van belang kan zijn:
- Windows Server 2003 met SP2 (32-bit versie)
- VMware Server 1.0.4
- RAID driver 1.0.6
- Display driver 8.4
- CPU driver wel, Dualcore optimizer niet
- Printer driver 5.8
- En nog een of andere "unknown device" (UDI ziet em niet eens)
Naast dat een kant-en-klare oplossing natuurlijk zeer gewaardeerd wordt, zou ik ook graag erachter komen wat het probleem nou is, dus ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn
Wat kan ik doen om een dergelijk probleem te onderzoeken? Ik heb echt het gevoel naakt op straat te staan, omdat er geen enkele vorm van error reporting gebeurt, wat bij een BSOD juist wel gebeurt. Ook uiteraard géén kernelgeheugendump beschikbaar, die misschien te analyseren valt.
Misschien (her)kent iemand de problemen als ik de hardware es opdreun:
- Asus A8R-MVP (Crossfire Xpress 1600)
- Athlon64 X2 3800+
- Highpoint RocketRAID 2320 (met 2 RAID5 arrays, waarvan 1 de bootvolume heeft)
- Radeon X300
- Intel Pro/1000PT netwerkadapter
- Onboard peripherals zoveel mogelijk uitgeschakeld
- Color Laserjet 1600
Software die van belang kan zijn:
- Windows Server 2003 met SP2 (32-bit versie)
- VMware Server 1.0.4
- RAID driver 1.0.6
- Display driver 8.4
- CPU driver wel, Dualcore optimizer niet
- Printer driver 5.8
- En nog een of andere "unknown device" (UDI ziet em niet eens)
Naast dat een kant-en-klare oplossing natuurlijk zeer gewaardeerd wordt, zou ik ook graag erachter komen wat het probleem nou is, dus ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn
日本!🎌