Toon posts:

HD2900 Pro lage reso in Vista 32bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje deze kaart in Win XP MCE gedraait en dit werkte helemaal probleem loos perfect.
Paar dagen geleden overgestapt naar Vista 32bit om Crysis uit te proberen.
Heb alle nieuwste drivers van Ati-AMD site gedownload voor de Vista 32bit versie.

Als ik me resolutie hoger wil zetten dan 1024x768 dan kan dit niet.
Heb me drivers al twee keer opnieuw verwijderd en geinstallerd met nieuw gedownloade setups toch wil het niet werken.

Heeft iemand deze probleem eerder gehad of iemand die weet wat hier ongeveer aan de hand is
hoop ik dat ik uit de brand geholpen kan worden want dit is te lage resoluties voor mijn 32" inch tv.

Bij voorbaat dank.

Greetz
Roy

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:09

Flappiewappie

Hier nog meer

Resolutie op een CRT tv? Welke aansluiting gebruik je?

Als het om een CRT tv gaat kan het best zijn dat de max resolutie 1024x768 is.

Hier staat wat

Verwijderd

Topicstarter
Flappiewappie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:10:
Resolutie op een CRT tv? Welke aansluiting gebruik je?

Als het om een CRT tv gaat kan het best zijn dat de max resolutie 1024x768 is.
Nee heb een LCD van Toshiba.
In XP kan ik wel een hogere resolutie opgeven maar in Vista niet.
Gebruik een VGA kabel aansluiting.

Dat is juist het rare.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 20:16 ]

Verwijderd

Probeer de herts van je scherm eerst te verhogen en dan je resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
De hertz stond standaard op 60 en de resolutie ging niet hoger dan 1024x768. (dat wisten wel al)
Hertz veranderd naar 75 hertz en resolution kan nog steeds niet hoger dan 1024x768.

EDIT: is het niet zo dat Vista de HD 2900 Pro niet goed ondersteunt ,want als ik de drivers ga downloaden dan zie ik alleen HD 2900 XT staan??? 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 20:30 ]

Verwijderd

Dit is messchien riscant maar test of je 2900pro xt speeds aan kan en als hij ze aan kan , flash hem dan naar een XT en dan is dan ook weer opgelost .

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:09

Flappiewappie

Hier nog meer

de xt drivers werken gewoon voor de pro :)

is er niet zoiets als powerstrip voor vista?

Hier staat wat

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat topics gelezen over de bios flash en dat lijkt me te risky.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=241850

Ik zou niet precies weten wat een powerstrip is voor Vista en of dat het kan.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

En als je em nou es via DVI of HDMI aansluit? Vista had toch een of andere naaiestreek met hoge resoluties over een analoge lijn ofzo?

Sowieso mag je van me aannemen dat een resolutie hoger dan 1024x768 wil je echt niet via analoog. Dan komt een knetterscherp TFT-beeld helemaal niet tot z'n recht.

日本!🎌

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:30
Eh, welke resolutie moet deze TV aankunnen dan?

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 | M4 Mac Mini | M1 MBA | DS415+ 40 TB SHR | VW ID.4 sadbox | 7.200 Wp O/W | Venus A 6,24 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie.
Deze LCD TV van Toshiba 32C3030D kan een max resolutie hebben van 1280x1024 op 75 Hz hebben.
Zo staat het tenminste in de handleiding.

En via HDMI kan hij max 1080i hebben op 60 Hz.

Ik heb heleaas geen DVI of HDMI kabel want die zijn niet echt goed koop.
Mijn tv en mijn systeemkast hebben een afstand van 2,50 meter waardoor het beperkt wordt om sommige kabels te gebruiken op zulke lange afstand.

EDIT:
Quote:
Sowieso mag je van me aannemen dat een resolutie hoger dan 1024x768 wil je echt niet via analoog. Dan komt een knetterscherp TFT-beeld helemaal niet tot z'n recht.
Quote:

In Xp heb ik de resolutie van 1280x768 en dat is voor mij via VGA echt wel scherp ik zal ff een screenshot maken.

(http://i4.photobucket.com...oy/screenshot1280x768.jpg)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff een kickje naar boven.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 21:23
_Thanatos_ schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:39:
En als je em nou es via DVI of HDMI aansluit? Vista had toch een of andere naaiestreek met hoge resoluties over een analoge lijn ofzo?

Ik draai hier ook op vista, over een Analoge lijn, met een 2900XT. Gewoon op 1280x1024. Het zal dus niet aan de interface liggen ;)

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
ff een hele andere vraag. heb je de drivers geinstalleerd van de CD of van die website?? en je kan dacht ik ook bij catalyst control center force resolution doen... moet je maar even naar zoeken.. staat gewoon bij rechtermuis knop op de icon in je applicaties tray..

Verwijderd

Topicstarter
LittleKiller schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:01:
ff een hele andere vraag. heb je de drivers geinstalleerd van de CD of van die website?? en je kan dacht ik ook bij catalyst control center force resolution doen... moet je maar even naar zoeken.. staat gewoon bij rechtermuis knop op de icon in je applicaties tray..
Ik heb gewoon de nieuwste drivers van de Ati website geedownload en geinstalleerd.
Ik heb inderdaad een keer de force optie gezien maar wist niet precies waarvoor het diende.

Als ik thuis ben ga ik het proberen kijke wat het doet.

Thanx voor jullie reply.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik na zo'n lange tijd weer reply want ik had het laatste weekje een beetje heel erg druk.
Nu kan ik ff volop concentreren op me pc.

Wat ik laatst heb geprobeerd is om in de CCC me resolutie te force wat eerder vermeld was maar ook dat werkt niet.
Ik heb dan maar CCC 7.10 verwijderd en de cd drivers geinstalleerd maar dat wil ook niet werken. :'(

Hoger dan 1024x768 kom ik niet wel lager.
ik ben echt ten einde raad en zou liever ook niet van PRO naar XT flashen.

Heeft iemand nog wat andere sugesties wat deze irritante probleem kan oplossen. |:(

Crysis is natuurlijk uit en zou graag ff willen beginnen met wat gasten neer te knallen. :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat een antwoorden zie ik hier staan zeg...

Een "analoge" verbinding kan prima hoge resoluties aan, pas bij 1600x1200 valt het aan te raden dit over DVI of HDMI te doen. Component en VGA is dus prima, maar de TS meldt niet of hij component zn TV heeft aangesloten of middels VGA. Ik hoop niét composiet of s/video..dat gaat namelijk van zn lang zaldie levensdagen niet lukken.

Je VGA kaart flashen naar een XT is niét iets dat je moet doen om je probleem te verhelpen, negeer ajb die reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:02:
Wat een antwoorden zie ik hier staan zeg...

Een "analoge" verbinding kan prima hoge resoluties aan, pas bij 1600x1200 valt het aan te raden dit over DVI of HDMI te doen. Component en VGA is dus prima, maar de TS meldt niet of hij component zn TV heeft aangesloten of middels VGA. Ik hoop niét composiet of s/video..dat gaat namelijk van zn lang zaldie levensdagen niet lukken.

Je VGA kaart flashen naar een XT is niét iets dat je moet doen om je probleem te verhelpen, negeer ajb die reactie.
Het klopt dat je het nooit zal lukken met composiet/s-video maar dat probeer ik ook nie.
Ik gebruik gewoon een VGA kabel.

Wat ik ook ff heb geprobeerd is alle driver van de beeldscherm verwijderd en de pc opnieuw gestart.
Hierna zegt hij een nieuwe apparaat te hebben gevonden en installeert een driver.
Na het opstarten zie ik dat hij de beeldsherm adapter in Apparaatbehher heeft geinstalleerd van HD2900 XT. En me resolutie kan tot 1024x768.

Nu insalleer ik de HD2900 XT (want er is geen HD2900 PRO) driver CCC 7.10 van ATI site en in Apparaatbeheer wordt HD2900 XT veranderd naar HD2900 PRO.

Maar resolutie is nog steeds niet hoger als 1024x768.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje.
Pagina: 1