Utp netwerk omzetten in coax

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb een vraag. Ik draai nu al een tijdje een netwerkje van 2 pc's verbonden met een utp crossover kabel. Geen problemen tot zover. Maar nu wil ik er een pc bijhangen, dus wil overgaan op coax. Ik mooi de t-stukjes en de afsluitweerstandjes aangesloten. Maar het werkt nu niet meer, wat vergeet ik, of wat doe ik fout???
Thnx

BTW, De kasten en de coax kabel is geaard

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:12
Waarom zou je het omzetten in COAX? Het is veel eenvoudiger om de kabels te vervangen voor non-crossover en een extra hub en netwerkkaart te kopen!

Sorry, dat het niet echt een antwoord op je vraag is!

• GeeBee
  • Laatst online: 06:40

GeeBee

Oddball

Bij sommige (oude) kaarten moet je aangeven welke poort ze gebruiken.
Dat die je dan via het SETUP programma op de driverdiskette.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• s3n
  • Nu online
Hier heb ik naar gekeken, maar ik kon nergens in de software iets vinden om voor bnc te kiezen, en er is ook geen jumpertje aanwezig op mn kaartje

Verwijderd

terwijl bijna de hele wereld zijn coax weg doet.............. :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik dacht dat je ook nog wat moest veranderen in je Netwerk settings.. En ander netwerk kaarten natuurlijk :)

Maaruh.. Waarom COAX?
T'is een stuk langzamer..

• s3n
  • Nu online
Tis nix langzamer, want mn netwerkkaartjes zijn maar 10 mbit.

Ik pak coax omdat mn netwerkkaarten utp en coax ondersteunen, dan zijn 2 coax kabels goedkoper, dan een hub + bijbehorende kabels

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Vaak pikt de kaart het zelf op hoe je 'm aansluit, hoe heb je de bedrading lopen?
wel 50 Ohm's kabel gebruikt en niet per ongeluk TV kabel ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• s3n
  • Nu online
Nee gewoon 50 ohms kabel, Ik heb een kant en klare snoer in de computerwinkel gekocht.

Bedrading loopt zo:
afsluitweerstand (geaard) -- tstukje met daaraan de server -- coax kabel -- tstukje met client1 -- coax kabel -- tstukje met client2 -- afsluitweesrtandje

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
volgens mij moet je juist maar één afsluitweerstand hebben. probeer er eens een weg te halen.

Verwijderd

Je moet twee afsluitweerstanden hebben.
De kabel is dus wel goed. Je moet even met een programmatje wat bij de netwerkkaart zit kijken of de kaart is ingesteld op bnc, utp of autodetect. bnc is trouwens wel langzamer opdat je via een kabel niet kunt zenden en ontvangen (full duplex) en utp heeft daar 2 paren voor.

• s3n
  • Nu online
Ik heb alles nog eens een keer nagekeken, en ut werkt een heel eind. Ik kan alleen nog niet internetten via de gateway. Ik kan wel al internetten via mn eigen proxy. Mn blokjes kan ik wel afleveren via de gateway, best vaag dus, maar dit moet verder wel lukken.

Vanmiddag nog overschakelen van een win2k gateway naar een unix gateway, en dan zien we wel verder.

Iedereen bedankt voor de reacties.

• GeeBee
  • Laatst online: 06:40

GeeBee

Oddball

Ik gebruik AnalogX Proxy voor mijn netwerkje.
Lekker simpel, 252kB, geen gedoe met moeilijk doen. Alleen ICQ werkt niet op de clients... www.analogx.com (gratis!)

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:00
Euhm ff denken he lees mee :
netwerk kaart verbonden met netwerkkaart door crosscable ?
van die netwerk kaart meteen een coaxcable naar de andere netwerk kaart ???
want dat gaat nl niet je kunt niet bnc en utp op dezelfde netwerk kaart tegelijk gebruiken !

.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Lezen Harley, lezen.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1