Toon posts:

LAN kabel werkt wel op laptop, niet op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe PC (zelf samengesteld), maar ik zit met een probleem. De LAN kabel die op mijn vorige PC was aangesloten doet het niet i.c.m. met mijn nieuwe PC. Wanneer ik deze kabel echter aansluit op mijn laptop, dan wordt er wel gewoon verbinding gemaakt met het internet, terwijl op mijn nieuwe PC niet eens wordt gedetecteerd dat er een kabel in wordt gestoken.

Ik heb daarom de LAN kabel uit mijn Xbox 360 getrokken en met een verlengstukje een andere kabel eraan gemaakt en deze in mijn PC gedaan. Hiermee doet hij het perfect!

Ik snap dus niet waarom ik wel verbinding krijg op mijn laptop, maar niet op mijn PC, terwijl ik dezelfde kabel gebruik.

In mijn nieuwe PC zit een Asus P5N32-E SLI moederbord en ik heb de drivers geïnstalleerd.

Weet iemand raad?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Dan zal die kabel toch gewoon brak zijn, ik heb dat hier ook al zo vaak gezien met iemand die in het verleden zelf kabeltjes fabriceerde, niet lette op enige kleurcodering 8)7 waarbij een intel kaartje de kabel wel slikte maar een broadcom weer net niet, of andersom...

Nieuwe kabel kopen af zelf maken, wel letten dan op codering

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Kabel is gewoon zo gekocht en daar heb ik zelf niks aan gedaan ;)

Toch vind ik het vreemd dat hij het op de ene wel doet en op de andere niet, maar goed, dan zal ik maar voor een nieuwe kabel gaan. Tnx voor de reactie _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien dat je een crosskabel gebruikt en ipv een straight en dat je een netwerkkaart gebruikt die niet in staat is te swithcen. Vroeger kwam het vrij nauw of je een crossed of straight kabel had, nu maakt het niet zo gek veel meer uit (de netwerkkaart is zelf in staat dit te corrigeren) maar misschien dat die van jou dat niet support.
er is een term voor, al kan ik daar nu niet opkomen

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Terw_Dan schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:52:
Misschien dat je een crosskabel gebruikt en ipv een straight en dat je een netwerkkaart gebruikt die niet in staat is te swithcen. Vroeger kwam het vrij nauw of je een crossed of straight kabel had, nu maakt het niet zo gek veel meer uit (de netwerkkaart is zelf in staat dit te corrigeren) maar misschien dat die van jou dat niet support.
Zou ook nog kunnen maar volgens mij is het de switch of hub die zich instelt op cross of straight en niet de netwerkkaart zelf.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:08

Sebazzz

3dp

Terw_Dan schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:52:
Auto-MDI/MD-X ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:11
Saab schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:17:
[...]

Autosensing, alsook zo gekend. en volgens de standaarden doet een switch/hub dat. Herinner ik mij nog heel goed
offtopic:
(met mijn baas tijdens een stage eens gezegd, "hoe de computer doet dat toch, daar ben ik toch wel niet zeker van hoor of ne switch dat doet". Volgende dag toen ik vroeg of hij nog lastig was over dat 'discussietje' gisteren, antwoordde hij "ge hebt en grote mond, maar da komt wel in orde".

Tjaaaaa 8)7 ADHD'ers kunnen niet goed met mekaar overweg (hij en ik dus :9 :+ )

Zou ook nog kunnen maar volgens mij is het de switch of hub die zich instelt op cross of straight en niet de netwerkkaart zelf.
offtopic:
Men neme voor een heerlijke maaltijd: 2 stuks bruin brood, 2 klodders mayonaise, 2 kroketten, één frituurpan. Men frituurt de kroket gedurende 5 minuten, frituurt de boterhammen gedurende 30 seconden, en besmeerd en belegd ze met mayo en een kroket.

Vleeskroket of aardappelkroket ?

5min ? is die dan wel echt gaar ? bij ons komen ze altijd ui de diepvries, kweet niet of hij dan al zo gaar is...

[ Voor 49% gewijzigd door HyperBart op 03-11-2007 15:52 ]

Pagina: 1