Hardware keyloggers: zin of onzin?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Niet zeker wetend of dit artikel wel of niet in forum thuishoort neem ik de gok toch maar. Per e-mail werd mij het volgende artikel toegezonden:

http://fearthegovernment.com/keystroke_logger.html

Ik realiseer me best dat dit een redelijk geloofwaardige vorm van kettingbrieven versturen kan zijn, maar was toch benieuwd naar wat jullie hiervan denken. Is zoiets enigszins realistisch of ben ik naïef en is dit klinkklare onzin?
En als het onzin is, waarom dan?

Nogmaals, kan best zijn dat dit een vreselijk overdreven en/of onrealistisch complottheorietje is, maar ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 21:06
Hardware keyloggers bestaan natuurlijk wel, maar vooral om het op het internet te krijgen is lastig.

Ja kan zoiets natuurlijk niet direct op je netwerkpoort solderen, en het zou dan ook niet werken via wlan.

Willen ze actief iets met je laptop doen, zal de eerste de beste simpele firewall ze tegenhouden.

Mijn eerste reactie is dus: I'm not worried.. :P

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 11:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-07 20:56
Ik geloof er niet in. Voordat grote laptopleveranciers met zoiets meegaan, moet er wel heel veel gebeuren. Het schaadt het vertrouwen van de (potentiele) klanten enorm natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Kijk maar uit als je glasvezel hebt, dat is een holle kabel, ze maken er pootjes aan en laten die logger naar je NIC kruipen...

Nee seriously, je moet extreem verdacht zijn voordat ze zoiets mogen aanbrengen, zelfs in Bush-country. Hier in NL.. onmogelijk dat ze op die manier legaal gegevens over jou mogen verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36
Mar2zz schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:55:
Kijk maar uit als je glasvezel hebt, dat is een holle kabel, ze maken er pootjes aan en laten die logger naar je NIC kruipen...

Nee seriously, je moet extreem verdacht zijn voordat ze zoiets mogen aanbrengen, zelfs in Bush-country. Hier in NL.. onmogelijk dat ze op die manier legaal gegevens over jou mogen verkrijgen.
offtopic:
Glasvezel is écht niet hol hoor, dan zou je allerlei gedoe met de brekingshoeken krijgen bij de overgang van gas -> glas, werkt niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:44
I was opening up my almost brand new laptop...
Als dit hele verhaal al waar zou zijn, dan is het aannemelijker dat de vorige eigenaar dat ding er in gebouwd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39
Right, iemand heeft zo'n huge ding in z'n laptop zitten als keylogger? Op het eerste plaatje zit er nog een flatcable aan later is het opeens een dikke grijze kabel geworden die je in geen een laptop vind :) Zit dus duidelijk niet in elke laptop hoor :)

[ Voor 10% gewijzigd door 0fbe op 02-11-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Wat een conspiracyhoer zeg.. er zit iets in m'n bijna nieuwe laptop dat ik niet snap, en ze willen me niet vertellen wat het is DUS de regering ontvangt van IEDEREEN alle keys..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125591

Bovendien gebruiken de meeste mensen de laptop draadloos, dus heb je er niks aan als die Key-Logger op de bedrade NIC is aangesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:46

Theo

moederbord

Ik heb nog even gekeken maar ik kan niets vinden in mijn laptop :+

Dit is inderdaad een leuk verhaal voor een echte n00b die niet weet wat er in zijn laptop zit. Als je een beetje logisch nadenkt weet je al dat dit echt onzin moet zijn. Hardwarematige keyloggers bestaan wel/zijn gemakkelijk zelf te maken, maar deze sluit je buiten de pc aan tussen het toetsenbord en de computer

7400 Wp op het dak

Pagina: 1