[WORD/Javascript/php]blob openen met word via de browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een webapplicatie die word documenten kan opslaan in een MSSQL database. Echter moeten de gebruikers deze documenten wijzigen

Dit kan ik met documenten die op de server staan. NU kan ik met ActiveX het clientside pad meegeven aan WORD en het fysike document openen. laten wijzigen en vervolgens weer opslaan in de database. Dit is niet een gewenste situatie.

Ik kom niet tot een goede oplossing.

Ik wil eigenlijk het volgende.

Ik wil het document eigenlijk als blob aan WORD meegeven. Maar op zo'n manier dat de gebruiker het op zijn client PC opend maar eventele wijzigingen opslaat in de database (via mijn programma).

Is dit uberhaud mogelijk? Ik kan nergens vinden dat WORD binare strings kan openen kan dat dan ook niet?

Kan iemand mij een zetje geven _/-\o_

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15
Dit is een lastige situatie die in zeer veel applicaties voorkomt. Er zijn in mijn ogen 2 opties:

- Upload-download
Laat de gebruiker het bestand lokaal opslaan en elke keer opnieuw uploaden.
Je kan nu al voorzien dat mensen dit gaan vergeten en dat dit geen goed gestructureerde oplossing is...

-Online JS-editor
Converteer je documenten naar een formaat waarin je met een javascript editor in kan werken, een voorbeel hiervan is het gebruik van http://www.fckeditor.net/. Nadeel is dat je hierin slechts eenvoudige wijzigingen kan doen (tekst aanpassen en basale opmaak wijzigen)
De resulterende bestanden kan je omzetten naar PDF zodat je de gebruikers forceert om wijzigingen door te voeren binnen je online-applicatie.

Misschien moet je iets meer uitleg geven over wat een gebruiker moet kunnen aanpassen en een beetje meer achtergrond over de websoftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wat ik zelf ooit 'ns gedaan heb is een Webservice gemaakt om de edit-functionaliteit te waarborgen en vervolgens maak je een Word add-in (Visual Basic of C# met com interop) met knop "save to database". De save knop spreekt de webservice dan aan om het document op te slaan. Wel is het een soort van Check-out, Check-in principe, omdat je geen concurrent updates wilt uiteraard. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
De gebruikers kunnen word documenten maken met zelf gekozen samenvoegvelden.

Deze documenten kunnen ze dan openen en samenvoegen (doet de applicatie). Soms kan het gebeuren dat ze het document willen wijzigen (andere aanhef , tekst enz). WORD is een mooie tool voor dat.

Daarom gebruik ik WORD. Nu kan ik de gebruikers rechten geven op de IIS om de wijzigen. Maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet.

Snappen jullie een beetje wat het probleem is?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
oke als ik het goed begrijp bedoel je dit

ik open via activex een WORD document. Op de computer van de gebruiker. Ik geef een 'extra button mee'

Deze button roept een webservice aan en die slaat de gegevens op in de database.

Die button geef ik de functie dat hij het document uitleest en de gegevens naar de webserver stuurt (klopt toch?).

De vraag is alleen. Hoe maakte jij die button bij iedereen in WORD? Of moest iedereen die installeren voordat je hert kon gebruiken?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jochemmol schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:49:
De gebruikers kunnen word documenten maken met zelf gekozen samenvoegvelden.
Voor mailings of iets dergelijks? Dan is het evt. toch interessanter om webbased te werken (indien de layout niet ongelooflijk intelligent moet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ja voor dat soort dingen. Maar er kan bv een waterdruk achter zitten enz.

Vandaar dat ik WORD gebruik

Jochemmol

Pagina: 1