iChat probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Het lukt me om in te loggen op iChat en soms kan ik met een vriend chatten, maar nooit video en geluid doen. Ik en hij krijgen dan een error...

Wordt er echt helemaal gek van, ik heb portforward gedaan. Alle poorten geopent die moesten, een statisch ip gemaakt (alleen niet voor de andere computers...) en pff ik wordt er echt GEk van nu.

Waarom doet hij het niet gewoon meteen? Ik heb nu dat statische IP (handmatig noemen ze dat op Mac geloof ik) weer weggehaald, want ik wil gewoon dat hij het doet zonder al mijn computers eerst te hoeven instellen. Wat een onzin!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
heb je in "systeemvoorkeuren", "delen" "iChat" in de firewall aangevinkt staan?

[ Voor 8% gewijzigd door nilski op 03-11-2007 12:01 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Al aan gedacht dat 't probleem dan mischien bij die vriend ligt en niet bij jou?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ CyBeR: misschien even iets beter lezen, maar hij zegt toch dat de TS en zijn vriend een fout krijgen. Dus het kan ofwel aan 1 van de zijde liggen met als gevolg een error, danwel aan allebei de kanten, ook allebei een error.

Dus het zou best nog goed mogelijk zijn dat het probleem alsnog bij de TS ligt...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Red schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:37:
@ CyBeR: misschien even iets beter lezen, maar hij zegt toch dat de TS en zijn vriend een fout krijgen. Dus het kan ofwel aan 1 van de zijde liggen met als gevolg een error, danwel aan allebei de kanten, ook allebei een error.
Als 't aan een kant niet werkt, krijg je geen verbinding en dus aan allebei de kanten een error. Niet om 't een of 't ander, maar: duh.
Dus het zou best nog goed mogelijk zijn dat het probleem alsnog bij de TS ligt...
De TS is er echter redelijk van overtuigd dat 'ie alles aan zijn kant open heeft staan, dus moet er even naar de andere kant gekeken worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FerdiV
CyBeR schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:22:
[...]

Als 't aan een kant niet werkt, krijg je geen verbinding en dus aan allebei de kanten een error. Niet om 't een of 't ander, maar: duh.

[...]

De TS is er echter redelijk van overtuigd dat 'ie alles aan zijn kant open heeft staan, dus moet er even naar de andere kant gekeken worden.
Ik heb de poorten opengezet die op de Apple hulp pagina genoemd worden, ook heb ik de poorten van portforward geopent. Daar stonden er nog een paar bij.

Alleen het enige wat ik niet snap is of ik nou een statisch IP nodig heb? Ik weet hoe ik dat in moet stellen, dat wordt uitgelegd op portforward... Maar er staat dat ik dit dan op elke computer in huis moet doen :S En dat ga ik niet doen.

Hij is dus nu dynamisch, maakt dat uit voor iChat? Lijkt me sterk dat je daar een statische voor MOET hebben :S Snap dat niet.

Ik kan inloggen en het is me eens gelukt te chatten via tekst, maar geen telefoon ding of een video gesprek. Ik heb ook een Apple test toegevoegt, appleu3test01@mac.com. Hij blijft daar op waiting for response staan...
nilski schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:00:
heb je in "systeemvoorkeuren", "delen" "iChat" in de firewall aangevinkt staan?
Nee alleen Network Time staat aan.

[ Voor 9% gewijzigd door FerdiV op 03-11-2007 21:53 ]

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31
voeg me maar toe om te testen, email@weg.com

@hieronder
Kan je het ook even uit je quote halen?

[ Voor 56% gewijzigd door justinb81 op 04-11-2007 12:49 ]

• FerdiV
justinb81 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:14:
voeg me maar toe om te testen, ...@mac.com
Done! Thnx :)

Ik ben ...@mac.com weet niet of je dat nog nodig had...

EDIT: Could not add boomkamp to your contact list of iets dergelijks krijg ik te zien :S

EDIT2: Volgens mij probeerde je te chatten? Ik kreeg een error te zien 'Encrypted chat failed'.

Ik probeer terug te typen: 'The AIM service could not send the message: [hresult 0x80000008]'

Ik val ook steeds offline en krijg te zien dat ik geen connectie met AIM heb. Komt het omdat ik ook op msn zit misschien?

[ Voor 65% gewijzigd door FerdiV op 04-11-2007 13:11 ]

• FerdiV
Ok mijn probleem is opgelost!

Het kwam omdat ik een Zyxel Prestige 600 router heb. Een soortgelijk probleem vond justinb81 voor me:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5493722

Wat ik moest doen: "With iChat Open but not logged in to AIM go to iChat > Preferences > Accounts > Server Settings tab?Change the port to 443."

Tada en nu doet hij het :D

Met vele dank aan justinb81!
Pagina: 1