[Access]Records selecteren, voldoen aan één of meer velden

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 15:26
Wie kan me vertellen hoe het volgende moet?

Voor een opdracht ben ik bezig met een Access-database met opdrachtgeverdata. Nu wil ik query's maken om te kunnen samenvoegen met een document, en wel een query die die opdrachtgevers selecteert die in of 2007 of 2008 of 2009 etc. een opdracht hebben lopen. Het 'probleem' is dat dit allemaal aparte velden zijn in de database. Ik wil dus records selecteren waarvan een van de drie velden (of meer) voldoet aan het criterium 'opdracht loopt'. Ik weet wel hoe je binnen velden meerdere criteria kunt selecteren, maar ik kan dit niet zo snel vinden op inet.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat heb je tot dusver wel voor elkaar gekregen of gemaakt?
Wat lukt daar niet aan?
Wat is je database structuur?

Wat je vraagt is namelijk wel heel erg basic...
Als ik jouw vraag zo lees, kan je die 'gewoon' omzetten in fatsoenlijke 'where' voorwaarden.

[ Voor 34% gewijzigd door remco_k op 02-11-2007 15:48 ]

Alles kan stuk.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54

nIghtorius

Poef!

code:
1
2
3
SELECT <VELDEN>
FROM <TABEL>
WHERE <CRITERIA1> OR <CRITERIA2> OR <CREITERIA3>

:?

Net zoals m'n bovenstaander.. Dit lijkt me toch erg op basis. misschien allemaal nieuw voor je.
dus daarom zoeken "SQL Statements" op google kan geen kwaad..

een voorbeeld:
SQL Select Statement

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Sterker nog, je kunt het gewoon in de grafische query ontwerper doen. In het veld "Criteria" vul je in 2007 or 2008 or 2009. Afhankelijk van het type veld (wanneer het een string is) moet je quotes ("") om de jaartallen heenzetten.

Lord Vaiter

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:59

Boss

+1 Overgewaardeerd

Geef je nu met ja/nee velden aan of iemand een opdracht in 1 van de jaren heeft lopen? Daar lijkt het wel een beetje op als ik je vraag zo lees. Dat is dan waarschijnlijk een ontwerp-foutje...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.