Toon posts:

Harddisk met USB connector onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Topfield receiver en ik wilde met behulp van een USB connector de harddisk daarvan aansluiten op mijn laptop om wat filmpjes over te plaatsen.

Nou dacht ik dat het allemaal wel zo makkelijk ging, maar ik kan maar geen partitie lezen in Windows Explorer, hij installeert wel een harddisk en geeft ook aan dat een USB mass storage hd is geinstalleerd maar ik kan maar geen partitie lezen.

Ik las overigens op internet dat je het misschien zou moeten formatteren, dat kan dus bij mij niet omdat er al van alles opstaat (opgenomen videos).

Dit moet toch op de een of andere manier op te lossen zijn?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja, door te ontdekken wat voor bestandssysteem die topfield op die schijf heeft gezet. Zoek dat eens uit?
Als dat een bestandssysteem is wat windows ook snapt (FAT, FAT32, NTFS) dan moet het gewoon werken. Maar ja, het kan ook makkelijk één van de linux achtige bestandssystemen zijn. en dan houd het bij windows even op.

Alles kan stuk.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

tftool downloaden en opstarten, deze snapt een HDD in het format van Topfield.
Let erop dat je de disk niet door Windows laat initialiseren, er komt dan een bit op de disk waar je TF niets van snapt en alleen nog maar kan formatteren (mocht je het wel gedaan hebben, kun je alsnog inlezen met TFtool, en zelfs die actie weer ongedaan maken (op eigen risico :P )).

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 02-11-2007 15:40 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:39:
tftool downloaden en opstarten, deze snapt een HDD in het format van Topfield.
Let erop dat je de disk niet door Windows laat initialiseren, er komt dan een bit op de disk waar je TF niets van snapt en alleen nog maar kan formatteren (mocht je het wel gedaan hebben, kun je alsnog inlezen met TFtool, en zelfs die actie weer ongedaan maken (op eigen risico :P )).
Thnx,

Volgens mij had ik dat gedaan (weet het niet zeker), maar inmidels zit de HDD weer terug in de Topfield en hij doet het gewoon nog, ben nu wat aan het opnemen maar ik ga zometeen met TFtool aan de slag.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je kan 'm ook rechtstreeks aan je IDE port hangen, is volgens mij sneller dan via USB.

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:59:
Je kan 'm ook rechtstreeks aan je IDE port hangen, is volgens mij sneller dan via USB.
Ja dat zou inderdaad beter zijn, probleem is alleen dat ik dan elke keer de HDD helemaal eruit moet halen en naar boven moet gaan en mijn PC openschroeven...

Maar als USB heel veel langzamer is dat is dat misschien wel handiger, want het gaat wel om bestanden van 1.5GB

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb ooit eens vlug een connector als deze er tussen gehangen http://www.mr-at.nl/produ...ath=101_5&products_id=544 , dat was niet vooruit te branden.
De HDD rechtstreeks op IDE is een stuk beter te doen.

Verwijderd

Heb je het oliepeil al nagekeken??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu aangesloten op mijn eigen computer, mijn moederbord heeft blijkbaar 1 IDE aansluting, PC HDD is een S-ATA, dus moest ik de IDE kabel uit mijn DVD speler en brander uithalen om het daar weg te krijgen en in deze HDD te stoppen, was best irritant.

Werkt TFtool met firewire? Dan kijk ik of er een goedkoop extern firewire connector te vinden is...

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik meld ook nog maar dat het niet helemaal goed ging met TFCopy, opgeslagen tts of raw bestanden werden opeens voor een groot gedeelte groen en voor de rest dat canal+ achtige beeld van vroeger waar alles door elkaar heen gaat..

Met TFCopy ging het wel goed.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:21:
Ik heb het nu aangesloten op mijn eigen computer, mijn moederbord heeft blijkbaar 1 IDE aansluting, PC HDD is een S-ATA, dus moest ik de IDE kabel uit mijn DVD speler en brander uithalen om het daar weg te krijgen en in deze HDD te stoppen, was best irritant.

Werkt TFtool met firewire? Dan kijk ik of er een goedkoop extern firewire connector te vinden is...
tftool werkt met hardeschijven ...

Als je die disk met firewire zo in je systeem krijgt dat windows 'm als normale disk (ook al snapt hij de partitie niet) in je Disk Management ziet, zal tftool 'm ook wel zien.

Pagina: 1