Hoi,
Ik probeer een aantal resultaten (activiteiten) uit een SQL database te halen. Deze resultaten moeten aan de volgende voorwaarden voldoen:
1) de activiteiten moeten vervallen zijn (zie regel 6 van de code)
2) de oudste moeten bovenaan staan (zie regel 1 van de code)
3) er mogen maximaal drie resultaten getoond worden (zie regel 1 van de code)
Met deze laatste zit ik vast. Ik weet dat je hiervoor het LIMIT-commando kan gebruiken. Maar als ik deze toevoeg, verschijnen er geen resultaten.
Ik denk dat dit komt omdat er eerst maximaal drie resultaten worden opgehaald (voorwaarde 3), en vervolgens gechecked wordt op de conditie dat de activiteiten vervallen moeten zijn (voorwaarde 1).
Weten jullie waar ik mijn LIMIT-commando best plaats? Ik zit echt vast...
Bedankt!
Ik probeer een aantal resultaten (activiteiten) uit een SQL database te halen. Deze resultaten moeten aan de volgende voorwaarden voldoen:
1) de activiteiten moeten vervallen zijn (zie regel 6 van de code)
2) de oudste moeten bovenaan staan (zie regel 1 van de code)
3) er mogen maximaal drie resultaten getoond worden (zie regel 1 van de code)
Met deze laatste zit ik vast. Ik weet dat je hiervoor het LIMIT-commando kan gebruiken. Maar als ik deze toevoeg, verschijnen er geen resultaten.
Ik denk dat dit komt omdat er eerst maximaal drie resultaten worden opgehaald (voorwaarde 3), en vervolgens gechecked wordt op de conditie dat de activiteiten vervallen moeten zijn (voorwaarde 1).
Weten jullie waar ik mijn LIMIT-commando best plaats? Ik zit echt vast...
Bedankt!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $query = "SELECT * FROM activiteiten ORDER BY date DESC, startTime DESC LIMIT 3" ; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_assoc($result)) { if ($row['date'] <= date('Y-m-d')) { activiteiten_admin($row); displayActions($row); } } |
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.