Toon posts:

Upgraden voor Crysis

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is wijsheid, een compleet nieuw systeem kopen (wat een behoorlijke investering is) of mijn oude systeem te upgraden.
Momenteel ben ik in het bezit van een P4 2,8 Ghz met 1 Gb intern geheugen en een Radeon X800 XT.
Ik heb de demo van Crysis geprobeert en zoals te verwachten valt mis ik natuurlijk heel veel van het grafische dx10 pracht en praal.
Zelf zat ik te denken om alleen een andere grafische kaart te kopen ( X1950Pro met 512Mb) en daarnaast een Ageia Physx kaart. Zou dit voldoende zijn om Crysis redelijker wijs te kunnen spelen of kom ik dan alsnog bedrogen uit?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1) u CPU is al te oud
2) u RAM, veel te weinig
3) die beeldkaart die ge wilt kopen ondersteund geen DX10.
4) ondersteund Crysis Physx? (Geen idee).

En ge zult heel bedrogen uitkomen. beter 2 GB in die kast prikken, dichtlassen, en er vanaf blijven, en sparen voor een nieuw systeem.

Want dit kunt ge gewoon niet upgraden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

freeman66 als je je cpu boven de 3.2 gig kan overclocken en x1950 pro koopt zal je crysis zeker kunnen spelen maar met low settings.Met een 2.8 ghz kan je ook spelen maar zal wel heel traag draaien denk ik.Ik speel namelijk crisys met een sempron 2800+ voor socket a die ik heb overgeclockt naar 2.3(standaart 2.0 ghz)en heb 1 gig geheugen ven kingsten en een videokaart van ati (x1600 pro agp).alle onderdelen heb ik zwaar overgeclockt.Met een beetje overclocken en tweaken kom je wel een end.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:16:
Wat is wijsheid, een compleet nieuw systeem kopen (wat een behoorlijke investering is) of mijn oude systeem te upgraden.
Momenteel ben ik in het bezit van een P4 2,8 Ghz met 1 Gb intern geheugen en een Radeon X800 XT.
Ik heb de demo van Crysis geprobeert en zoals te verwachten valt mis ik natuurlijk heel veel van het grafische dx10 pracht en praal.
Zelf zat ik te denken om alleen een andere grafische kaart te kopen ( X1950Pro met 512Mb) en daarnaast een Ageia Physx kaart. Zou dit voldoende zijn om Crysis redelijker wijs te kunnen spelen of kom ik dan alsnog bedrogen uit?
Een P4 2,8 GHz is inmiddels flink verouderd, dus ook al zet je er een hele snelle videokaart naast, Crysis zal nooit goed op high detail draaien. Ik heb de Crysis demo trouwens ook op een Radeon X800 geprobeerd, maar je mist dan inderdaad behoorlijk wat detail, zelfs in de DX9 versie.

Verder heeft 512 MB weinig zin op een X1950PRO. Beter kun je de goedkopere 256 MB versie of de GT aanschaffen en die Physx kaart kun je al helemaal achterwege laten, aangezien Crysis dat niet ondersteunt.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Heb je zelf al eens naar de system requirements van Crysis gekeken?
Minimum Requirements

CPU: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista), Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista), AMD Athlon 2800+ (3200+ for Vista) or better
RAM: 1GB (1.5GB on Windows Vista)
Video Card: NVIDIA GeForce 6800 GT, ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or better
VRAM: 256MB of Graphics Memory
Storage: 12GB
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible
ODD: DVD-ROM
DirectX: DX9.0c or DX10

Recommended Requirements

CPU: Core 2 Duo/Athlon X2 or better
RAM: 1.5GB
Video Card: NVIDIA 7800 Series, ATI Radeon 1800 Series or better
VRAM: 512MB of Graphics Memory
Storage: 12GB
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible
ODD: DVD-ROM
DirectX: DX9.0c or DX10
Als je zelf even had gezocht, had je gevonden dat zelfs mensen met een 8800GTS nog niet alle glitter en glamour eruit persen.

P4? No wai! >> Overstappen op C2D
1GB is te weinig. >> 2GB zou ik er minimaal van maken, dus 1GB erbij prikken
1950pro is een leuk dingetje, maar je zegt dat je bang bent DX10 dingen te missen :? 8800GT is nu je-van-het en tevens bang-for-bucks.
PhysX kaarten zijn leuk, maar niet echt nodig als je een beetje PC hebt. >> X2/C2D hebben dit echt niet nodig.

Maak jezelf eens wat meer wegwijs in hardware wereld, want ik denk zeker wel dat je zo weer opgefrist bent ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zie het rijtje met system requirements en weet wat je aan je systeem moet doen ;)

Dit had je met gemak zelf kunnen uitvinden, dit topic gaat dicht. Wij verwachten van een tweaker dat zulke basisinformatie zelf wel gezocht is

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.