[Notebook] Dell laptop hoe ziet ie dat de klep dicht zit?

Pagina: 1
Acties:

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Beste mensen,

Ik ben bezig met een laptop voor in de auto, het gaat om een Dell Latitude C800, Celeron 800 Mhz met 256MB aan geheugen.

Laptop komt in een koffer en de klep van de laptop gaat dus dicht. Probleem is dus dat de laptop niet op te starten is als de klep dicht zit. Hij gaat effe aan en dan weer uit.

Dus ik wil het systeempje eruit slopen wat doorgeeft dat de klep dicht zit. Meestal zie je zo'n palletje bij het scharnier zitten die ingedrukt word bij het dicht doen van de klep. Bij Dell werkt dit dus anders blijkbaar.

Maar hoe, ik heb de laptop al tig keren uitlekaar gehaald maar nog niks kunnen vinden.

Vage ervan is dat als ik het hele scherm van de laptop afhaal dat hij dan wel op te starten is, zet ik hem erop zonder bekabeling aan te sluiten en dicht, is ie weer niet op te starten.

Laat ik de bekabeling van het touchpad los liggen, dan kan de klep wel dicht en is hij op te starten.

Maar ik ben toch benieuwd hoe dit werkt en hoe het te omzeilen is.

Alvast bedankt voor de replyz!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Er zit ergens een magneetje in het scherm, die een relay ergens in de buurt van toetsenbord laat weten dat de klep dicht zit.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:48:
Er zit ergens een magneetje in het scherm, die een relay ergens in de buurt van toetsenbord laat weten dat de klep dicht zit.
Gaat door voor de wasmaschine ! Klopt Helemaal, als ik me niet vergis aan de rechterkant.

My favorite programming language is solder.

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ha geweldig, ik zat te denken aan iets wat via de scharnieren zou geleiden.

Maar het is dus een magneetje met een relais, weet ik dat ook weer.

Heb het nu opgelost door de kabel van het touchpad ontkoppeld te laten werkt ook.

Bedankt mannen.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38