[Vista] Hoe chkdsk runnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 11:15
Hey!

M'n zusjes laptop van Toshiba start niet meer op. Krijg een blauwe scherm met en het schijnt dat het bestand CLFS.SYS beschadigt is of niet meer bestaat.

Nou wil ik dit dus herstellen met chkdsk maar hoe krijg kan ik dat runnen?
Bij de laptop zijn alleen 2 recovery cd's meegeleverd, maar wat ik hiermee kan doen.. Geen idee! Want als ik ze erin stop en opnieuw opstart gaat hij bestanden laden en dan probeert hij vista weer op te starten (je ziet dat balkje) en krijg ik weer een blauw scherm.

Hoe kan ik dit fixen?

Alvast bedankt!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:07
Download een boot cd ofzo, en draai dan chkdsk

- XP Live
- Hirens Boot CD

dit soort dingen

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:35
Wat je kan doen is een XP cd erin doen en dan Repair daar kan je inloggen op Vista en CHKDSK /F laten lopen.

• jaspernts
Hey,
Heb nou de XP cd erin gedaan. Gaat goed totdat ik bij het inloggen kom. Hier vraagt hij om een adminstrator-wachtwoord, hoe vaak ik ook het wachtwoord intyp wat ik voor de user heb het werkt niet...
Is dat soms een ander wachtwoord voor de administrator en zo ja, wat is die dan? (overigens helemaal niks invullen en dan op enter werkt ook niet.)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is geen standaard password voor de administrator account.
Bovendien:
Je start nu de recovery console op van een XP CD, maar probeert een Vista installatie daarmee te redden?

[ Voor 49% gewijzigd door alt-92 op 03-11-2007 16:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jaspernts
Dat werd gesuggereerd door speeder1988, het was het proberen waard ;)

Wat kan ik dan beter doen?

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 22:04
Gebruik een normale Vista DVD (kun je vast wel ergens vandaan halen), en gebruik die om in de herstel omgeving te komen.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Verwijderd

Ik heb nog eventjes iets verder gezocht en:

- er zijn inderdaad mensen die het met de XP cd voorelkaar gekregen hebben. (Booten van CD)
- normaal gesproken zou je moeten inloggen als admin en dan kun je chkdsk uitvoeren
- http://searchwincomputing...,sid68_gci1276029,00.html
- ik kon niks vinden over een geforceerde chkdsk bij het opstarten van Vista, er zijn juist wel weer mensen die ongevraagd bij iedere start een controle krijgen 8)7

Benjamin
(voelt zich schuldig over zijn vorige post)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En vergeet niet dat de Administrator account standaard is disabled ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jaspernts
Heb gebeld met de technische-service van Toshiba.
Het recoveren van de laptop ging al niet meer, dus ze komen hem morgen ophalen ter reperatie!

Offtoppic:
Iemand enig idee hoelang het repareren van laptops duurt bij Toshiba?
Pagina: 1