Win98 herkent mijn hp 4020i burner niet!

Pagina: 1
Acties:

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb laatst van mijn oom een oude hp cdwriter gehad. Zo'n oude met een scsi interface die alleen werkt met die brander.

Maar, nou wil windows98 de scsi-kaart niet herkennen en dus ook niet de brander ;'(
Ik heb van de site van hp de nieuwste drivers gedownload en er gebuert nog niks (ik begin te denken dat die drivers zelfs al te oud zijn).

PS: De automatische hardware detectie doet ook niks en het is een ISA-kaartje

Blasphemy is a victimless crime

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 13:59
Zitten er ook jumpers op het kaartje? Dan moet je die zo instellen dat ze geen conflict geven met andere kaarten.

Verwijderd

Phew, een 4020 van HP. Is met een advansys controller kan ik me nog herinneren. Deze controller veroorzaakt straks veel moeilijkheden in je OS. Dit kaartje is oorspronkelijk bedoeld voor WORM devices van de eerste generatie. Mijn advies is een goedkoop echt scsi kaartje aan te schaffen en zo je HP brander te gebruiken. (Als je HP brander het nog naar behoren doet!) Kan me voorstellen dat hij met een groot deel van de writables niet meer overweg kan. Na verloop van tijd moet de laser opnieuw gecalibreerd worden, dit gebeurt normaliter mbv firmware patches, maar aangezien je deze al lange tijd niet meer krijgt...

:'(