Toon posts:

PC's starten spontaan op

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In een netwerk heb 45 computers. Deze pc's gaan sinds een week spontaan, zonder reden aan. Ik zet ze uit en een +/- kwartier later staat alles weer te brullen. Op de computers is WOL geactiveerd. Dit is ingeschakeld om gebruik te maken van Ghost via het netwerk en te booten vanaf de netwerkkaart.

Mij vraag is eigenlijk, kan ik zien waardoor de pc gestart wordt? Is er een logfile oid waarin je kunt zien wie of wat de aanzet is tot deze actie. Zou er een besmette pc kunnen zijn die dit veroorzaakt?

Bvd, Wim

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:09
waarschijnlijk een broadcast over je netwerk..

maarre, voor netwerkghosten heb je geen WOL nodig hoor :? je kunt ook PXE booten :) lastig is wel dat je dan naar je werkstationetje toe moet lopen om m aan te zetten

edit:

beste is: ga met een laptop en ethereal (of een ander pakket) op een werkplek zitten, sluit kabel aan op laptop, laat een (zeg ongeveer) 10 minuten draaien, en bekijk je reslultaat

[ Voor 30% gewijzigd door sjongenelen op 02-11-2007 14:30 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
klopt.. ik gebruik WOL om op afstand te kunnen booten!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Ethereal geinstalleerd en gestart.... ik krijg een hele lijst aan verkeer te zien... Waar moet ik op letten en naar kijken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- het is hier geen helpdesk. Misschien heb je al van alles zelf geprobeerd, maar er is niets van terug te lezen
- als je wilt dat wij je kunnen helpen moet je sowieso een stuk meer informatie geven. Config van PCs? Hoe bootje exact normaal via WOL? Wat zegt een sniffer op de bak waar je vandaan opstart?
- Overige Hardware is geen dumpbak, behalve het feit dat jouw 45 PCs uit hardware bestaan is er niets in je vraag dat met (Overige) Hardware te maken heeft. Waar denk je dat Network Troubleshooting voor is :?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.