Toon posts:

Linksys WRT54GL in de meterkast

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Linksys WRT54GL aangeschaft. Nu wordt mij verteld dat het plaatsen van een draadloze router in de meterkast niet goed is voor het signaal.
In vind dit persoonlijk nogal vergezocht aangezien de frequentie 2,4 Ghz niet overeenkomt met welke door de groepenkast in de meterkast wordt verspreid.

Maar mocht dit nu wel een probleem zijn. Is het plaatsen bovenop de meterkast dan een optie?
Mijn meterkast heeft een houten constructie |:(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hoewel ik zo 123 geen nadelen kan bedenken voor het plaatsen in de meterkast, zie ik sowiso het probleem even niet.
Als je zo gaat kijken heeft elke plek wel zo z'n nadelen.
Mijn AP hangt gewoon in de meterkast, naast m'n dect basis en ex-nt1 met daarboven een PC (servertje) en daar weer boven een brandmelder.
Enerzijds is het een houten constructie en de rest van die gipsblokken. Geen enkel probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door remco_k op 02-11-2007 14:11 ]

Alles kan stuk.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
Mijn Linksys WRT54GL hangt prima in de Meterkast.. Met de telefoon heb ik echt een slecht signaal beneden (wij hebben slaapkamers beneden) door de aardig dikke betonnen muren / vloeren, maar het internet draait prima. Ook met gamen totaal geen last :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

franssie

Save the albatross

Gewoon proberen of anders een met een wichelroede de aardstralen meten ;)

Ik heb mijn AP in een houten meterkast staan en dat gaat prima - zelfs met de een DECT station dat wel degelijk op dezelfde band zit.
Echter, bij mijn ouders (deels hout, deels hele oude stenen) ben ik na 2 meter (!) het signaal al kwjit - ook als hun DECT uitstaat dus daar zit iets).

Er is dus weinig over te zeggen.

/edit: Spuit 12

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:07:
Hallo,

Ik heb een Linksys WRT54GL aangeschaft. Nu wordt mij verteld dat het plaatsen van een draadloze router in de meterkast niet goed is voor het signaal.
Misschien bedoelen ze dat het signaal wat zwakker wordt, omdat de Linksys in een kast hangt.
Meer niet.

Zelf heb ik totaal geen problemen met mijn Linksys in de meterkast.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben mij verteld dat de groepen in de meterkast een stoorzender zijn. Vooral de beltrafo kan veel roet in het eten gooien. Maar ik denk dat ik het eerst eens ga proberen.

1) locatie: in de meterkast
2) locatie: op de meterkast

• MicroWhale
  • Laatst online: 10-03 21:02

MicroWhale

The problem is choice

In onze meterkast hangt er al dik een jaar een.

Nergens last van. Geen signaalverlies. Prima bereik overal in huis en in de tuin.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:16:
Ze hebben mij verteld dat de groepen in de meterkast een stoorzender zijn. Vooral de beltrafo kan veel roet in het eten gooien. Maar ik denk dat ik het eerst eens ga proberen.

1) locatie: in de meterkast
2) locatie: op de meterkast
Mijn AP staat OP de beltrafo :D naast drie grote halogeren verlichting trafo's - werkt prima.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• remco_k

remco_k

franssie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:13:....
Echter, bij mijn ouders (deels hout, deels hele oude stenen) ben ik na 2 meter (!) het signaal al kwjit - ook als hun DECT uitstaat dus daar zit iets).

Er is dus weinig over te zeggen.
Er is wel wat over te zeggen: dan zit er gewoon nog iets op die frequentie wat je WLAN stoort. Denk even aan draadloze A/V verbindingen van jezelf of buren, sommige modellen draadloze babyfoons, , bluetooth. En zo zijn er nog wel een aantal toepassingen te bedenken die op dezelfde band werkt en dus de boel behoorlijk plat kan gooien.
Kies een ander kanaal, je hebt er genoeg. Meestal lukt het wel om er 1 werkend te krijgen boven de 2 meter.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:16:
Ze hebben mij verteld dat de groepen in de meterkast een stoorzender zijn. Vooral de beltrafo kan veel roet in het eten gooien. ...
Als die beltrafo al een stoorzender zou zijn, dan voldoet deze niet aan de gestelde eisen van apparatuur.
Daarnaast zou dan elke willekeurige adapter een storingsbron zijn.
Onzin dus.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
vreemd dat mij dit dan wordt verteld. Misschien waren ze boos om het feit dat ik de boel heb omgeruild voor een goedkopere router :(

Ik had eerst een Linksys WRVS4400N, maar die gaf steeds een hoge pieptoon.. :X

• remco_k

remco_k

Gefeliciteerd, je hebt te maken met een verkoper die denkt van alles te weten, dat ook zodanig kan overbrengen dat je het gelooft en uiteindelijk klopt er geen BAL van het hele verhaal.
Ik vraag een verkoper altijd zijn statement te onderbouwen, kan hij dat niet, dan ga ik er per definitie vanuit dat ie ongelijk heeft.

Zo stond ik ooit bij de mediamarkt, met m'n schoonzus mee ter ondersteuning voor het aanschaffen van een nieuw setje radio-cd-speler-speakers bla bla setje.
Komt er zo'n idioot; kan ik u helpen? Ja hoor. Mijn schoonzus hier zoekt een "radio-cd-speler-speakers bla bla setje" maar ze wil graag dat deze ook DVD's kan afspelen zodat ze geen DVD-speler hoeft te kopen.

Wijst ie een alles in 1 minisetje aan: "deze kan dat".
Ik vraag nog: meen je nou serieus dat daar een DVD in afgespeeld kan worden en bekeken kan worden op TV. "Ja".
Hij draait de miniset om, wijst naar de gele cinch aansluiting en zegt: hier kan je je TV op aansluiten.
Voila, de enige verkoper die kijkt naar de kleur van de connector en daaraan afleid dat dat per definitie een video (composiet) output is.
@#$@^&^%$%* :( Er stond toch echt S/PDIF bij die aansluiting...
Als m'n schoonzus alleen was gegaan, had ze die set gekocht, in de veronderstelling dat ze er DVD's mee af kon spelen. Sowiso was de speler in die set trouwens geen DVD speler maar een normale CD-speler.

[ Voor 64% gewijzigd door remco_k op 02-11-2007 14:34 ]

Alles kan stuk.

• franssie

franssie

Save the albatross

remco_k schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:23:
[...]
Er is wel wat over te zeggen: dan zit er gewoon nog iets op die frequentie wat je WLAN stoort. Denk even aan draadloze A/V verbindingen van jezelf of buren, sommige modellen draadloze babyfoons, , bluetooth. En zo zijn er nog wel een aantal toepassingen te bedenken die op dezelfde band werkt en dus de boel behoorlijk plat kan gooien.
Kies een ander kanaal, je hebt er genoeg. Meestal lukt het wel om er 1 werkend te krijgen boven de 2 meter.
Zo is er achteraf altijd wel iets te zeggen ;) Logisch dat er iets op die frequentie zit.
In een vrijstaande oude boerderij zit niet zoveel aan zend apparatuur en alles wat kon heb ik uitgeschakeld (uit nieuwsgierigheid) en natuurlijk ook de alle frequenties getest. Enige wat ik me kan bedenken was de digitale stroomverbruikmeter maar die heb ik maar niet uitgezet ... Ik hou het op aardstralen :+ Vooraf weet je het niet - net zoals met die verkopers, zien is geloven!

AP staat nu 3 meter hoger in de kap en dat werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben mij vervolgens ook nog in de verleiding gebracht om een Linksys PLK200 220V te kopen.
"Revolutionaire techniek"

Ik heb daar zo mijn twijfels over..

...hmmm...toch maar de WRT54GL aangeschaft. Kan ik tenminste de firmware nog fatsoenlijk aanpassen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Meterkast kan wel degelijk het signaal verslechteren. Ikzelf heb mijn accespoint expres in de ruimte ernaast gezet. Het is niet dat andere bronnen het signaal storen, maar de enorme hoeveelheden kabels die daar lopen genereren wel een soort van kooi van faraday.

In mijn geval zit de meterkast in de hal. De hal zit aan de rechter kant van het huis terwijl de meterkast links van de hal is. Alle elektrisiteitskabels tegen de achterwand van de meterkast schermen het huis als het ware af van de inhoud van de meterkast.

Ik heb in de achterwand van de meterkast een doorvoer naar de berging en hier heb ik mijn accesspoint staan. Ik merk duidelijk een verschil in signaal sterkte tussen de router in de meterkast en de router erachter.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
De electriciteitskabels schermen het signaal niet af. De meterkast staat in de hal aan de linkerkant. Daarnaast staat de garage.

Kan je misschien de router wat afschermen en zijn signalen sturen door iets van aluminiumfolie achter de router te plaatsen..

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:04:
...
Kan je misschien de router wat afschermen en zijn signalen sturen door iets van aluminiumfolie achter de router te plaatsen..
Dat zal niet werken als je geen rekening houd met golflengtes, radialen, massa, resonantie e.d.
Het zal eerder averechts werken.

Alles kan stuk.

Pagina: 1