Toon posts:

[Finetunen] PC optimaal laten werken

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lezers,

Ik weet niet zeker of ik het hier moet posten, omdat het te maken heeft met zowel hardware als software. alvast mijn excuses als het hier niet goed staat.

Ik heb het programma evertest van lavalys geinstalleerd. Deze zegt dat mijn RAM / FSB verhouding 6 : 5 is.

Wat ik wil is dit 1 : 1 te krijgen (En de performance VERBETEREN). Hoe kan ik dit het beste doen?

Mijn FSB is 9 * 333
Mijn geheugen loopt op 400 MHZ.

Ik kan natuurlijk mijn geheugen op 333MHZ laten lopen maar ik neem aan dat hij trager word?
(CAS kan dan wel van 5 naar 4)

Ik neem niet aan dat ik mijn fsb ff naar 9 * 400 kan schroeven (A)
Dus ik zat meer te denken aan de multiplier te veranderen maar ik weet niet zeker of dit en en of dat verstandig is aangezien ik hier niet zo heel veel verstand van heb.

Ik heb een XFX 680i SLI LT mobo met een C2D 6850 (3.0GHZ).

Ik zou graag jullie ideeën en meningen horen.

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:41
.....

Gij zijt zodra de eerste met een FSB van 3GHz.. Knap werk.. Verder hoort dit hier uiteraard niet, en neem aan dat je geheugen op 800 ipv 400mhz loopt?.. Zoek gewoon een overclock guide en je bent klaar..

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 15:23
BHStar schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:26:
.....

Gij zijt zodra de eerste met een FSB van 3GHz.. Knap werk.. Verder hoort dit hier uiteraard niet, en neem aan dat je geheugen op 800 ipv 400mhz loopt?.. Zoek gewoon een overclock guide en je bent klaar..
De echte snelheid van zen geheugen is wel degeljk 400Mhz, de doorvoersnelheid is echter 800Mhz(DDR). Je kan altijd je FSB opschroeven in kleine stapjes en kijken hoe hoog je geraakt.

Echter raad ik je aan om er eerst wat meer over te lezen eer je gaat spelen met het instellen van timings en snelheden.

[ Voor 22% gewijzigd door FragileM64 op 02-11-2007 13:36 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, maar het is niet direct de bedoeling dat het word "OC" ik neem aan dat ik de FSB wel in kleine stapjes omhoog kan zetten. Maar ik kom toch nooit aan 400 ? Dwz dat mijn proc dan op 3,6 ghz werkt met luchtkoeling (ASUS Silent knight) ..... .

Maar als ik de fsb naar 400 zet met een MP van 7.5 (Kom ik ook uit op 3ghz) levert dit dan prestatiewinst op omdat de RAM / FSB 1 : 1 komt te staan?

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:38:
Ah oke, maar het is niet direct de bedoeling dat het word "OC" ik neem aan dat ik de FSB wel in kleine stapjes omhoog kan zetten. Maar ik kom toch nooit aan 400 ? Dwz dat mijn proc dan op 3,6 ghz werkt met luchtkoeling (ASUS Silent knight) ..... .

Maar als ik de fsb naar 400 zet met een MP van 7.5 (Kom ik ook uit op 3ghz) levert dit dan prestatiewinst op omdat de RAM / FSB 1 : 1 komt te staan?
Ja, want je overclockt dan je FSB naar 1600mhz ipv 1333 mhz..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Als je je FSB naar 1600MHz brengt (400MHz x4 (quadpumped)) dan draait je C2D dus op 3.6GHz. Ben benieuwd of je die haalt en ook nog eens stable houdt...

Wat je doet is gewoon overclocken. Dan wordt je PC altijd sneller ja.... Het is echt geen ramp dat je RAM/FSB verhouding geen 1:1 is... Je FSB is in dit geval gewoon je "bottleneck" en dat ligt hem aan de gebruikte technieken van Intel. Je ram op 333MHz zou hem langzamer maken, je FSB naar 400MHz gaat je niet lukken. Zelfs als je je multiplier omlaag gooit dan kan de chipset nog voor beperkingen zorgen. Ik geef je ene kleine kans dat het je echt (stabiel) gaat lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 02-11-2007 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het nog wel proberen, maar ik denk niet dat mijn voeding dit gaat trekken. Met games is al al redelijk instabiel ... (600Watt) komt waarschijk door mijn SLI opstelling

Verwijderd

Topicstarter
no oc oc 7% oc 10% OC 15%
Mem lees 8520 8791 8970 9250 MB/s
Mem schrijf 6012 6306 6500 6780 MB/s
Mem copy 5969 6080 6087 6183 MB/s
mem latency 61.9 62.2 61.6 59.9 NS
CPU QUEEN 12468 13378 13768 14074
CPU PHOTOWORKS 16854 16502 16590 16012
FPU JULIA 11149 12150 12575
FPU SINJULIA 8189 8910 9168

CPU Burnin + HL Stresstest temp
32C 38C 40c 40C

Verhouding:
5:6 8:9 11:12 1:1
Mhz fsb 333 383.5
Mhz mem 400 383.5

Automische volt zoeker + mem frequentie

Verder ga ik niet, hij word instabiel

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Haal je nu wel je multiplier omlaag zoals je poste? 1.15*3GHz komt uit mn hoofd op 3450MHz en dat is zeer snel voor een C2D (weet niet wat voor koeling je hebt).

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik het netjes gedaan denk ik zo :D Want ik heb mijn MP niet maar beneden gehaalt. Elke stap dat ik mijn FSB omhoog zet ging mijn mem iets naar beneden.

Hij loopt nu om precies te zijn 3451.5 MHZ

Zie hier mijn screen:

http://www.awareofart.nl/Screen%20overclock.jpg

De koeling die ik gebruik is een silend knight van asus. Daarnaast heb ik thermaltake case met 7 case koelers. Maar zoals ik in mijn bovenstaande lijstje al had gepost word mijn C2D maar 40 Graden (Na de OC)

EDIT:

Oke de geheugentimings naar 4-4-4-18 ipv 5-5-5-18. Weer een stukje sneller.

MSS handig als iemand deze naar het OC forum verplaatst ?

(Binnenkort even een 1Kw voeding van thermaltake halen om hem te voorzien van wat stabielere voeding.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 11:31 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

1 Kw is wel érg veel. Denk je dat echt nodig te hebben? Wat zijn je videokaarten die in SLI draaien?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43

Thandor

SilverStreak

Dit heeft helemaal niets met CSL te maken :). Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen is een betere plek ;).

Tip: Gebruik even de search en zoek naar overclocken, FSB's, multipliers en andere ongein. Er is vast en zeker nuttige informatie te vinden ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

FSB op 400 moet wel lukken hoor.
Dat ie onstabiel word ligt aan je vcore, je hebt geen nieuwe voeding nodig je moet je bios gewoon goed instellen.
Dus je vcore omhoog en eventueel je northbridge, southbridge en geheugen voltage wat omhoog.
En die onzin uitzetten, C1E en EiST.
Helemaal met 7 casefans :) Dan haal je echt wel de 3,6ghz vast nog wel meer.
Die vcore moet zeker omhoog helemaal als je zegt dat het nu al redelijk instabiel is.
Ik denk dat je met 7 casefans 1.65 volt nog wel koud kan houden mwa begin maar bij 1.4 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie het zeker ? Ik heb namelijk een 600 W purepower van thermaltake.
en ik draai 2x XFX 8800 GTX XXX Edition in SLI en ik vond hem al redelijk instabiel voor de OC. Maar dit kwam ook omdat ik Vista 64 BIT draai en het gevoel krijg dat dit nog niet het optimale OS is.

Daarnaast gebruik ik ook Beta drivers van NVidia.

Verwijderd

2x8800GTX in SLI met een quadcore gebruikt hooguit 400 watt.
Waar staat je vcore nu op dan dit zal ook te laag zijn als ik het zo lees net ook al gezegd ;)
Zet die vcore dus omhoog!
En kijk daarna of het nog niet stabiel is/verder te klokken is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu op 3.5Ghz draaien het is een C2D geen C2Q. Mijn VCore staat op 1.4V. Stabiel.
Zojuist heb hem naar 3.6 geschroeft daarna werd hij erg onstabiel. Vastlopers en een BSOD.
Daarna heb de VCorde naar 1.5V gezet en nogmaals een keer naar 1.6V. Wat leide tot steeds snellere vastlopers. Ik verwacht ook niet dat 3.5Ghz het maximum is want onder load word hij nog maar 43 graden.

Ook heb ik mijn G.E.I.L Geheugen 389Mhz op 4-4-4-12 timings staan. (Normaal is 400 Mhz 5-5-5-18, 333 4-4-4-12)

Ik las namelijk op slizone dat een 8800 GTS in SLI al 650 Watt nodig had.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:30:
Ik heb hem nu op 3.5Ghz draaien het is een C2D geen C2Q. Mijn VCore staat op 1.4V. Stabiel.
Zojuist heb hem naar 3.6 geschroeft daarna werd hij erg onstabiel. Vastlopers en een BSOD.
Daarna heb de VCorde naar 1.5V gezet en nogmaals een keer naar 1.6V. Wat leide tot steeds snellere vastlopers. Ik verwacht ook niet dat 3.5Ghz het maximum is want onder load word hij nog maar 43 graden.

Ook heb ik mijn G.E.I.L Geheugen 389Mhz op 4-4-4-12 timings staan. (Normaal is 400 Mhz 5-5-5-18, 333 4-4-4-12)

Ik las namelijk op slizone dat een 8800 GTS in SLI al 650 Watt nodig had.
Een C2Q gebruikt meer dan een C2D en een GTX(2 zelfs)meer dan 1 GTS.
Ik wou aangeven dat je ruim genoeg hebt.
Je moet, wat ik al zei, nu kijken naar je northbridge/southbridge/geheugen voltage verhogen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Nou met die GTS bedoelde ik te zeggen, als een 2 X GTS al 650 Nodig heeft dan hebben mijn 2 x GTX toch wel meer nodig dan 650. Maar ik ga eens kijken als ik de rest wat meer geef of dat werkt!

EDIT:

Oke ik heb mijn clocks het zelfde gelaten maar mijn chips wat meer sap gegeven ;)

VCore van 1.35 -> 1.6
Fsb van 1.4 -> 1.5 (max)
Mem van 1.6 -> 2.1

De benchmarks schoten weer een stuk vooruit :-) vanvond proberen naar de 3.6 te clocken.
Hij loopt nu naar mijn idee een stuk stabieler.

EDIT2:

Ik hou alle specs netjes bij in een sheet. ik zal deze later in de avond online zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 17:45 ]

Verwijderd

Maat, die 3.6Ghz die kan ik je onderhand wel garanderen maar daarvoor heb je ZEKER geen 1.6Vcore nodig :D . Zet die snel wat lager, dat is echt belachelijk hoog voor een overclock naar 3.6Ghz. Op 1.5 gaat het wel lukken denk ik, misscien iets meer maar zeker geen 1.6!!

Je moet ook je PCI-e slot op 100mhz locken anders verkloot je dadelijk die 2 mooie videokaartjes van je. Ik snap niet wat ze hier allemaal voor blaat verkondigen, als je geen verstand hebt van overclocken zeg dan alsjeblieft niks want dat geeft alleen problemen.

Kijk deze video:
http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/

De E6600 is te vergelijken met jouw CPU, die van jouw is nog iets makkelijker over te clocken dus met de bovenstaande video is de 3.6Ghz gegarandeerd :) (tenzij je echt een brakke CPU hebt, maar dat komt haast niet voor)

(Nee je hoeft niet met stapjes van 5 mhz omhoog te gaan en dan 8 uur te benchen, maar het gaat om het principe --> zie video )

EDIT: @ hieronder die video duurt véél langer dan 3 minuten dus ik snap niet dat je 3 minuten na mijn post al kunt zeggen dat het allemaal niet wilt lukken. Ik wil je best helpen maar ga alsjeblieft niet lui zitten doen, kijk eerst die video en lees er nog wat over. Dan pas helpen wij je hier op GoT verder wij zijn geen gratis helpdesk ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar ... Ik zit nu op een OC van 18% Hij loopt nu op 3.55 Ghz. Als ik verder ga dan loopt hij vast. Of beter gezecht hij start windows niet door. Na het laadscherm kom ik niet meer in het inlog scherm. Ik durf de voltages niet hoger te zetten. (Ik weet niet of dit slim is)

Ik heb ook de timings sneller staan dan het normaal. Als ik deze weer terug zet naar 5-5-5-18 zou hij dan de 3.6 wel halen ? (En zal dit dan ook prestatiewinst opleveren?)

Graag wat feedback.

Hier is de lijst met behaalde resultaten:

www.awareofart.nl/Benchmarks.xlsx

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:19:
Ik krijg het niet voor elkaar ... Ik zit nu op een OC van 18% Hij loopt nu op 3.55 Ghz. Als ik verder ga dan loopt hij vast. Of beter gezecht hij start windows niet door. Na het laadscherm kom ik niet meer in het inlog scherm. Ik durf de voltages niet hoger te zetten. (Ik weet niet of dit slim is)

Ik heb ook de timings sneller staan dan het normaal. Als ik deze weer terug zet naar 5-5-5-18 zou hij dan de 3.6 wel halen ? (En zal dit dan ook prestatiewinst opleveren?)

Graag wat feedback.

Hier is de lijst met behaalde resultaten:

Haha exact 3 minuten zoek zelf eerst maar eens wat!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn post was geen reactie op die van jou, dat had een EDIT 3 moeten zijn van mijn vorige post :S
Ik ga hem vandaag bekijken en proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik heb hem nu lopen op 3,6 Ghz (1.5VCore, 9 x 400) En mijn mijn op 400 Mhz (1,85V naar 2V)

Ik krijg momenteel geen vastlopers, orthos geeft geen errors wanneer ik mijn CPU ga stressen voor een langere tijd.
maar wanneer ik mijn memory mee ga stressen knalt hij er snel uit (Circa 2 minuuten, en direct als ik de Voltages opt 1.85V laat staan)

Ik heb mijn memory timings op normaal staan (400 Mhz 5-5-5-18 T2) dus dit zou in princiepe geen probleem voor het geheugen moeten zijn omdat dit zijn strandaard snelheid is. Dus standaard voltages hadden hier dan toch ook moeten werken ? (1.85V)

Heeft iemand een idee om dit nog stabieler te krijgen?

EDIT:

Ik heb G.E.I.L Geheugen, ik weet niet of dit wat uitmaakt ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 09:48 ]

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 14:57
probeer eens op 2.1volt

[ Voor 9% gewijzigd door treative op 05-11-2007 16:17 ]

Sig

Verwijderd

Oke,

Ik heb hem nu lopen op 3,6 Ghz (1.5VCore, 9 x 400) En mijn mijn op 400 Mhz (1,85V naar 2V)

Ik krijg momenteel geen vastlopers, orthos geeft geen errors wanneer ik mijn CPU ga stressen voor een langere tijd.
maar wanneer ik mijn memory mee ga stressen knalt hij er snel uit (Circa 2 minuuten, en direct als ik de Voltages opt 1.85V laat staan)

Ik heb mijn memory timings op normaal staan (400 Mhz 5-5-5-18 T2) dus dit zou in princiepe geen probleem voor het geheugen moeten zijn omdat dit zijn strandaard snelheid is. Dus standaard voltages hadden hier dan toch ook moeten werken ? (1.85V)

Heeft iemand een idee om dit nog stabieler te krijgen?

EDIT:

Ik heb G.E.I.L Geheugen, ik weet niet of dit wat uitmaakt ?
Ik denk dat je geheugencontroller het moeilijk heeft met het strakker afgesteld systeem. Ik geloof dat de geheugencontroller in de southbridge zit maar ik weet dit absoluut niet zeker. Dus zoek even op google waar de geheugencontroller van je mobo zich bevind, en ga dan naar de bios. Waar je het kopje van de eventuele southbridge (kan dus ook northbridge zijn!) ziet, en verhoog dan het voltage íéts. Gewoon zo min mogelijk verhogen en kijken of het stabiel is, zo niet geef hem dan nog wat extra juice. Zoek ook even op google wat de aangeraden max is van je chipset, niet dat je hem eruit fikt ;)

Dus je zult zelf nog het nodige zoekwerk moeten verrichten wil je het stabiel krijgen, maar ik heb je dus de goede richting in gestuurd. Ik zou zo ook even niks anders weten, post de resultaten maar ;) ik ben benieuwd

EDIT: Probeer eerst even wat treative zegt, dit is véél makkelijker. Je kunt ook nog 2.2V proberen ik zou persoonlijk niet hoger gaan, maar er zijn mensen die het geheugen zelfs op 2.3V zetten deze beslissing is aan je zelf ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net nu ik het wou opgeven is het dan eindelijk gelukt.

Ik heb mijn geheugen eerst op 2.2 volt gezet. Deze was nog steeds niet stabiel. Op de site van GEIL staat dat mijn geheugen een tussen de 1.8 en 2.3 mag en kan werken. Dus ik dacht: Laat ik het proberen en zo niet dan laat ik het zitten ivm met mijn onervarenheid en het erg zonde zou zijn om mijn pc om zeep te helpen.

De timings zijn ook sneller gezet en met orthos geeft hij geen fouten meer aan. Ook na een uur flink gegamed te hebben is hij niet vast gelopen. De proc word na ORTHOS full CPU burn 64 Graden en na het gamen komt hij niet over de 56 graden. Ik zal zo even wat benchmarks posten.

EDIT:

Hier vind je de uitgebreide resultaten in een overzicht:

SuperPI en Cinebechmarks volgen nog!

EDIT2:

PI 1M in maar 14 sec :(
cinebench van 7865 Punten (Cinebech R10-64x)

EDIT3:

Oke momenteel zit ik op een 1:1 verhouding met een proc op 3,8 GHZ Stabiel. Ik heb zelfs de VCore wat verder TERUG gezet van 1.55 naar 1.525.

Denken jullie dat het mogelijk is om met luchtkoeling de 4GHZ grens te halen of dit wel erg extreem / optimistisch?

PS Mijn 1m Super PI is na 3,6 -> 3,8 niet sneller geworden :S andere benchmarks laten weldegelijk vooruitgang zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 20:06 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 20:36
Ik heb de E6850 ook besteld
4GHz is in de meeste gevallen wel haalbaar.

Heb je je PCI-e op 100mhz gelockt en je PCI op 33.33? Zou zonde zijn als je de boel verkloot.
Ik zou je geheugen eerst op wat minder strakke timings zetten.. VCore op 1.5 en je North+Southbridge 1 stapje hoger kwa voltage.

Ik zou wel een FSB van 400 houden en vanaf 400 met kleine stapjes verder gaan. Als hij instabiel raakt, probeer te achterhalen waar het aan ligt. Dan kun je daarmee aan de slag (vcore nog wat hoger of north+southbridge maar dat is allemaal op google te vinden)

success!

Verwijderd

Topicstarter
Ja,

PCI-e en PCI staan vast. VCore ga ik morgen iets minder sap geven en kijken of hij dan ook stabiel blijft. Ik heb liever mijn geheugentimings strak en 3,8 Ghz dan meer latancy op 4Ghz omdat het mij niet gaat om de MHZ gaat maar om de daadwerkelijke prestaties.

North+Southbridge voltages kan ik bij mijn weten niet aanpassen. Ik kan dit niet in de bios vinden en met nTune kan ik deze sliders ook niet gebruiken (zijn disabled)

Mijn FSB is momenteel 422,2 stabiel zoals je had kunnen zien in de sheet die ik online hebt staan. Hij loop zo lekker en de temperaturen zijn aanvaardbaar. Verdere resultaten komen nog. Eerst mijn pc aan een flinke dosis stress zetten.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 20:36
als je geheugen std op 400mhz loopt is 422 nog zo heel gek nog niet... Ik weet niet wat van geheugen je hebt?

Ik zou gewoon nog ff wat verder testen... Ik zou zelfs de vcore nog een stapje omlaag doen en dan orthossen

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb 4X1 GB G.E.I.L Geheugen,

Standaarden:
400 @ 5-5-5-18 T2 / 23-42-3-6-3-3
333 @ 4-4-4-12 T2 / 16-28-2-4-2-2
200 @ 3-3-3-9 T2 / 12-21-2-3-2-2

Mijn geheugen loopt momenteel op:
422 @ 4-4-4-12 T2 / 23-42-3-6-3-3

Zoals je zit staan de timings ook wat strakker.

Is het erg dat mijn FSB Voltage op 1.5 Staat ? Op 1.4 Word hij instabiel .... (1.5 is ook mijn max (A))

Mijn Koeling:
CPU - Asus silend knight (Volledig koper 6 heatpipes)
Northbridge Active Aluminium koelblok met 40MM Fan
Shoutbridge Active Aluminium koelblok met 40MM Fan
7 Casefans (2Voor, 2Sidepanel, 2Backpanel, 1Top of case)
Voeding heeft een 140 MM Fan en de videokaarten hebben de standaard koeling.

(Ja dit maakt een hele hoop herrie)

Verwijderd

@RedHat
Lees eerst eens het topic voordat je iets zegt/vraagt?!

Mooi dat het is gelukt, zoals ik al eerder had gezegt ;) Wat betreft het FSB voltage; deze zou ik iets lager proberen te zetten. Lukt dit niet gewoon zo houden, maar nette OC hoor. Ik zou ook niet de 4Ghz gaan proberen als ik jouw was, je zij al eerder dat het je vooral om prestatie ging. Dan zul je niet echt veel verschil gaan merken, dus probeer je de voltages zo laag mogelijk te krijgen nu :)

En met "voltages zo laag mogelijk" bedoel ik dus voltages zo laag mogelijk én 8 uur prime/orthos stable.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 18:34 ]

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
van lage timings zal je alleen maar wat merken in benchmarks dus ik snap niet helemaal wat je met 'daadwerkelijke prestaties' bedoelt, maar verder vind ik wel dat je zeker een mooie oc hebt gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Met daadwerkelijke prestaties bedoel ik met name de benchmarks maar ook meer FPS in games en een sneller OS.

Helaas krijg ik de FSB en Mem Voltage niet omlaag , de proc gaat nog wel een stapje of 2 omlaag (Zit nu op 1,5V)

Ik was ook nog even aan het spelen met de geavanveerdere Timings van het geheugen maar dan start hij niet eens meer op. Dus ik vind het nu mooi geweest :-) Mijn doel is meer dan bereikt. Als ik ooit de 4Ghz grens wil halen dan wil ik ook eerst een serieuze WC Set in mijn kast.
Pagina: 1