[Ubuntu 7.10]Zwart scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Sinds enkele dagen draai ik naast Vista Business ook Ubuntu 7.10. Ik heb eigenlijk alles goed werkend gekregen inclusief WiFi, de nVidia drivers en Compiz. Er doet zich echter een probleem voor bij het opstarten. Wanneer ik vanuit Grub Ubuntu boot, blijft het scherm zwart. Ik kan dit voorkomen door in Grub op "e" te drukken en vervolgens de bootoptie "splash" in "nosplash" te veranderen. Het is echter nogal irritant dat je dit elke keer moet doen tijdens het booten.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om dit in een bepaald configfiletje aan te passen, zodat ik dit niet elke keer handmatig moet doen als ik ga booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
Yup, ga /boot/grub/menu.lst maar eens doorspitten. Probeer niet om de daadwerkelijke entries aan te passen, die worden bij een update-grub weer aangepast. 'splash' vind je ook elders in de menu.lst.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Dit is een bekend probleem: bug #150930. Een mogelijke oplossing staat hier ook:
1) Changed the resolution in /etc/usplash.conf to 1024x768
2) sudo update-initramfs -u -k `uname -r`

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zwarte scherm heb ik ook op mijn laptop (met een 1024x768 schermpje) met Kubuntu. Echter, hij start prima op en daarna kan ik fijn werken met Kubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is inderdaad een vervelend probleem dat je niets ziet en dus ook niet weet wat er gebeurt. Maar uiteindelijk boot je systeem gewoon naar de GUI, en dat is wat telt :). Die splash uitschakelen of niet verandert daar niks aan ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05
Dit had ik ook met mijn laptop, hij startte erg traag op (3 a 4 minuten) en ik had ook geen idee wat er tijdens het opstarten allemaal aan de hand was. Bleek dus dat in de /etc/usplash.conf een resolutie van 1280x1024 stond terwijl mijn scherm maar 1280x800 aan kan. Heb het even aangepast en vervolgens nog sudo update-initramfs -u -k `uname -r` gedaan en nu start mijn laptop weer in 30 seconden op met usplash :)
Pagina: 1