[XP] WMP crashed met BSOD bij video's

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik zit met mijn handen in het haar over de PC van mijn vader. Die crashed opeens bij het openen van videofilmpjes op de PC, en ook bij video-filmpjes op internet. Voorheen gebeurdde het nooit, toen enkele keren per dag, en nu altijd.... :?

Vervolgens geeft hij na 1 sec het filmpje te tonen een BSOD.
De BSOD geeft aan: IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL en verwijst naar: (0x00000016, 0x00000002,0x00000000, 0x8050055C)

- Ik heb al wat codecs verwijderd via Configuratie-scherm zoals MPEG en DIVX
- Media player gedowngrade naar versie 10
- Runtime dingen van WMP verwijderd..
- WMP 10 weer geupgraded naar WMP11
- Systeem herstel naar een maand geleden, toen het nog goed werkte...

Op een gegeven moment wou hij na wat klooien weer de WMP9-codecs downloaden en toen deed hij het, totdat ik WMP opnieuw opstartte..

Verder is mijn Pa ook al aan de slag gegaan en kwam zelf op een manier (geen idee hoe, dat zoeken we uit als ik hem weer kan bellen op zijn werk) uit op een KB article uit over de errorcode: C00D0FD6.
Wat hier verteld wordt is geen oplossing. Er zijn immers geen plugins geinstalleerd.

Verder een hele legale up-to-date Windows XP waar Pa vaak DIVX Stage6 op bekijkt.

Iemand nog ideeen :?
Ik heb al een hoop geprobeerd, maar zit met handen in het haar... :'( :'(

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 02-11-2007 13:08 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
PC bleek nog instabieler te raken om rare redenen en crashte zelfs op Autocad...

C-partitie maar leeggegooid en Windows XP opnieuw geinstalleerd.
Hopelijk gebeurt deze shizzle niet nog eens, en hopelijk is het geen brakke corrupte driver ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 04-11-2007 12:09 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Hoewel PAGE_...... errors meer voorkomen met brak geheugen, kan zo'n error ook duiden op slecht geheugen.

offtopic:
Valt me trouwens op dat Tweakers het al heel snel accepteren dat een installatie niet meer te redden is en als een installatie het niet goed doet, wordt deze ook al heel snel opnieuw geinstalleerd...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
The Triad schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:13:
Hoewel PAGE_...... errors meer voorkomen met brak geheugen, kan zo'n error ook duiden op slecht geheugen.

offtopic:
Valt me trouwens op dat Tweakers het al heel snel accepteren dat een installatie niet meer te redden is en als een installatie het niet goed doet, wordt deze ook al heel snel opnieuw geinstalleerd...
Dat Windows opnieuw is geinstalleerd moet je bij mijn vader zijn. Die dat had besloten toen ik niet thuis was :).
En die Error was idd geen PAGE_.... error

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 04-11-2007 12:25 ]