capture naar mpeg

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:27
Ik loop al een aantal uren te googlen naar software waarmee ik mijn isight en andere aangesloten cams kan opnemen direct naar een mpeg1 of mpeg2 bestand. De meeste programmas doen het alleen direct naar quicktime formaat.

Helaas doet VLC niet zoals de windows en linux versie aan capture devices. Of in ieder geval kan ik het niet terugvinden.

Heeft iemand enig idee in welke hoek ik kan zoeken?

Freelance Drupal Developer

Verwijderd

MPEG 2 en MPEG 1 zijn vcd of dvd bestanden. Dit is volgens mij niet echt mogelijk (omdat er ook meteen zware compressie moet worden toegepast). Het beste ie rauw opnemen en dan converteren.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

quicktime bevat gewoon mpeg1 & 2 - je zal de codec binnen quicktime dan willen aanpassen gok ik zo?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• TimDJ
Nou het zou in principe wel mogelijk moeten zijn. Onder windows en linux kan ik het wel! Rauw opnemen en converteren is niet echt een optie aangezien het een vrij lange tijdsduur (8 uur) heeft wat ik wil opnemen en het direct naar deze tijdsduur verwerkt moet worden.

• TimDJ
chem schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:16:
quicktime bevat gewoon mpeg1 & 2 - je zal de codec binnen quicktime dan willen aanpassen gok ik zo?
Weet je hoe ik deze dan benader? Ik was nu even aan het proberen onder quicktime broadcaster, daar kan ik echter niet kiezen uit mpeg1 of 2.
Het liefste heb ik een .mpg bestand maar als ik de codec in quicktime goed kan hebben dan lukt het me met ffmpeg -vcodec copy waarschijnlijk wel om daar snel een mpeg van te maken.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Wat is precies de bedoeling? Wil je het streamen als mpeg1/2 of wil je gewoon een mpeg1/2 overhouden van een opname, met zo min mogelijk tussenstappen?

Zoek dan eens (bv. http://www.macupdate.com/...x&keywords=isight+capture ) een tool uit die je de mogelijkheid geeft je eigen QT-codec te kiezen. in QT broadcaster doe je dat door 'advanced' (oid) aan te klikken, en dan het tabje video; hij staat standaard op h.264.

• TimDJ
chem schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:35:
Wat is precies de bedoeling? Wil je het streamen als mpeg1/2 of wil je gewoon een mpeg1/2 overhouden van een opname, met zo min mogelijk tussenstappen?

Zoek dan eens (bv. http://www.macupdate.com/...x&keywords=isight+capture ) een tool uit die je de mogelijkheid geeft je eigen QT-codec te kiezen. in QT broadcaster doe je dat door 'advanced' (oid) aan te klikken, en dan het tabje video; hij staat standaard op h.264.
Ik wil het inderdaad zonder tussenstappen in mpeg formaat hebben. Aangezien ik hierna automatisch met mpgtx de juiste stukken eruit knip en weer aan elkaar plak. Als ik dit eerst moet omzetten gaat het een stuk langer duren.
QT broadcaster staat er bij mij geen mpeg/mpeg2 tussen alleen mpeg4 en een hoop andere codec's

• chem

chem

Reist de wereld rond

Hmz, mijn fout - http://www.apple.com/quicktime/pro/specs.html staat inderdaad geen mpeg/mpeg2 exporter tussen.
Je zal dus of op zoek moeten naar een mpeg 1/2 *encoder* codec voor quicktime (ik kon het niet zo snel vinden), of zien hoe je vlc aan de isight hangt; je zou dan moeten welk device (/dev/) het is.

edit:
Een andere optie is om naar h.264 oid te encoden in QT broadcaster, en vlc die stream te laten oppikken... al is de vraag hoeveel CPU power dat kost

[ Voor 20% gewijzigd door chem op 02-11-2007 14:39 ]

• TimDJ
het is inderdaad niet eenvoudig op de mac wat ik wil. mpeg2 encoder wel gevonden. Is te koop bij apple.
Raar is dat vlc niet dezelfde functionaliteiten heeft als windows en linux versie :(
de koppeling met stream had ik ook al bedacht maar is ook niet al te handig.

Vreemd dat er gewoon geen utility te vinden is die naar andere formaten captured.

volgens mij is er geen /dev device voor de isight :(

Pagina: 1