Toon posts:

Oude server shutdown - netwerk traag

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een probleem met een oude server (windows 2003) deze server is ooit de hoer van ons bedrijf geweest. dns dhcp domain controller. file en printserver. Als ik de server uit zet dan word het netwerk heel erg langzaam. inloggen duurt lang en het openen/bewerken/en opslaan van bestanden gaat ook heel langzaam. netwerk is 100 aan de client kant en 1000 aan de server kant. alle workstations zijn wodows xp en servers windows 2003..

Alle rollen van de AD verwijderd, voor de rest ook met manage server allen rollen verwijderd de server in niet eens een file server meer. wins is nu ook verwijderd.

Je ziet wel constand workstations en servers sessies naar de server maken en zijn dan ook weer heel snel weg, als of ze heel even met de server checken, zo gauw als de server uit staat krijgt ietereen probleemen met traagheid, waar zit dit in heeft ioemand een idee??? want ik ben radeloos :(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Clients die als DNS server nog naar die oude server kijken lijkt me een oorzaak?

Edit:
En anders even met een monitor tooltje kijken op welke poorten die verbindingen binnenkomen, dan opzoeken bij welke service deze thuishoren. Dan ben je weer wat verder.

Edit2:
Een andere optie is om bepaalde services op de 2003 server 1 voor 1 uit te zetten, totdat het trage probleem weer optreed.

[ Voor 72% gewijzigd door remco_k op 02-11-2007 11:17 ]

Alles kan stuk.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:23
Kijk ook eens naar :

Operation Masters :
RID / PDC / Infrastructure

Deze vind je in de AD & Computers , rechtermuisknop op je domain en kies operation masters. en natuurlijk dns nazien

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Remco,
DNS is al omgezet in de DHCP, maar deze server is al heel lang geen dns meer, dus alle leases zijn ook verlopen.

Ik ga nu ff met een poort scnnertje aan de gang, thanx !!

[edit]
Alle rollen zijn weg, die zitten al een jaar of wat op twee nieuwe domain controllers...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 11:23 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:22:
Hey Remco,
DNS is al omgezet in de DHCP, maar deze server is al heel lang geen dns meer, dus alle leases zijn ook verlopen....
Ik neem aan dat je bedoeld: deze server is al heel lang geen DHCP server meer. :)

Alles kan stuk.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 21:01
Gebruik je enkel DNS of stiekum ook nog WINS?
Het klinkt namelijk of je enkel de browse/resolve-acties traag zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door wens op 02-11-2007 11:29 ]

• tc982
Van de Operation Masters ben je zeker? Ik heb genoeg al voorgehad dat deze niet verzet is! Dit heeft niets te maken met AD zelf, deze zijn emulators, maar zijn toch erg belangerijk!

Verwijderd

Topicstarter
@ wens - het lijkt er idd op dat het alleen de browse/resolve-acties zijn. We hebben al een aantal maanden WINS op 2 andere servers draaien en de verwijzing is ook aangepast in de dhcp en de servers. Wel draaide wins nog op deze server dus die heb ik een tijd geleden gestopt, en nu maar voor de zekerheid verwijderd.

@tc - ik heb het nog even gecontroleerd maar op de server staan de ad tools niet eens meer, met mmc nog wel even gecontrollerd maar ze staat al netjes op de nieuwe servers.

@remco.. eeehh yep dat bedoelde ik :)

heb nu network probe 2.5 gedownload
http://www.objectplanet.com/probe/
Is een gratis tooltje, hoop dat ik hier iets wijzer van word.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ppf ik ben niet zo'n sniffer held. ik heb dat probe paketje geinstallerd en zie

ether IP.TCP microsoft deze verstuurt heel veel data maar dat is mijn terminal sessie
ether IP.TCP unknown deze vertuurt ook wat data maar kan er iet zoveel op zien.

waar moet ik nu naar zoeken en heb ik wel het goed paket?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Misschien nog iets als DFS draaien ergens?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
staat ook uit.

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 18:13
Global catalog :?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hebben je clients niet toevallig nog allerlei meuk in Network Neighborhood staan (shortcuts naar de oude server) of persistent drivemappings?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen golobal catalog meer, hij heeft niet eens meer de rol van file server.

Ik heb een scriptje gemaakt dat alle netwerk cache en de Network Neighborhood shortkut's verwijderd.

Maar helaas ook geen effect, ik zie nogsteeds veel werkstations constant een korte verbinding maken naar de server. Heeft iemand nog een idee?? Im fresh out of :/

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
inlogscripts die naar de oude server verwijzen?
routes die op de clients staan die via de oude server gaan?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:32:
Maar helaas ook geen effect, ik zie nogsteeds veel werkstations constant een korte verbinding maken naar de server. Heeft iemand nog een idee?? Im fresh out of :/
Pak er iets als Ethereal/Wireshark bij en ga eens lekker een minuut aan traffic sniffen.
Filter dan vervolgens alle reguliere netwerktraffic die je kent weg en ga dan focussen op wat er specifiek naar en van deze server heen en weer gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oke, kheb Wireshark geinstallert, is wel een mooi paketje, thx alt 92 8)

Heb nu ook wat meer uitgevonden, vroegá stonden de user directorys hier op en je ziet de workstations steeds zoeken naar de oude user directory. nu begrijp ik alleen niet waarom ze dit nogsteeds doen en hoe ik het weg krijg. ik ga wel ff google, maar als iemand al gelijkt een idee heeft hoe dit moet hoor ik het graag :) hhmm wijing te vinden. Het login script heeft ook geen verwijzingen meer en de user directory zijn natuurlijk aangepst in de AD, en dit was ook al bijna een half jaar terug.

Ik kan ook nergens met nbtstat of net view of net share een connectie vinden naar de oude server :? 8)7

een tootltje gevonden csccmd, dit tooltje is voor offline files, dus dacht mischien kan ik hier meer de verbindingen die worden gamaakt verwijderen.
oke, ik heb met csccmd tool de volgende commando's uitgevoerd
csccmd /enble
csccmd /disconnect:\\[server-name][share] (de share die steeds in het data verkeer voorkomt)
csccmd /disable

Maar nog word er door die pc's verbinding gemaakt naar de oude share die niet meer bestaat..
pppfffff :?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 16:09 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

How to re-initialize the offline files cache and database

Als het de offline files zijn kan je die cache opnieuw opbouwen, dit wil vaak nog weleens helpen.

Alle proemn in n drek

• tc982
Toevallig in de Active Directory bij de users niet een "home" folder nog staan naar de oude server?

Verwijderd

Topicstarter
Nee user info in AD is uiteraard aangepst,

Ik heb de Cache verwijderd maar dat maakt ook geen verschil.
Als ik met WireShark kijk, word er constat verbinding gelecht met het SMB protocol naar de oude user directory.. en dat geld voor zo'n beetje alle workstations. |:(

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Default save path van een bepaalde user applicatie ?

• engelbertus
kun je eens het register van zon client binnenstebuiten keren?
die verbinding moet ergens vandaan komen.

wanneer worden die verbindingen gemaakt? bij opstarten van een pc? bij het opstarten van programmas? bij inologgen op de clients?

als je op de nieuwe server een gebruiker makt, en een nieuw geisntalleerde client neemt, maakt die dan ook verbinding met de oude server?

misschien een tijdserver? iets met een firewall (ISA server? ) companyweb?
Outlook?

mijn documenten redirect?

zwevende profielen?

WSUS, automatische updates?

Licentieserver die op de oude server stond?

of misschien ergens regels in AD die zijn overgenomen van de oude server, en dus nog verwijzen naar de oude server?

clients een keer uit het domein gooien en weer aanmelden bij het domein, werkt dat ?

[ Voor 10% gewijzigd door engelbertus op 13-11-2007 12:01 ]

Verwijderd

Een nieuw workstation met een nieuwe gebruiker heeft hetzelfde probleem?

Zo ja: Het ligt bij de server(s)
Zo nee: Het ligt waarschijnlijk bij de workstations

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit naar mijn mening absosluut in de workstations, ik heb het probleem niet maar heb geen profiel, de users gebruiken een zwevend profiel maar die staat al heel lang op een andere server.

De pc's maken de hele dag door verbinding naar de server.

zwevend profiel ja maar niet meer op die server.

outlook pst files staan op een andere server,

voor de duidelijkheid, ik heb met manage your server, alle rollen verwijderd en ook alle programmas en services stop gezet die niet meer gebruikt worden. ook alle files en shares zijn netjes gestopt

wsus draait niet op die server

Ook geen timeserver

geen licentie server

Geen AD verwijzingen naar oude server

my documents redirect staat uit in de GPO, is ooit wel eens mee gelooit maar de net cache heb ik verwijderd.

ik heb wel iemands profiel weg gegooit en opnieuw laten aanmaken, toen begon hij gelijk over off line files naar DIE oude server... wel gek want off line file staat uit. ik heb gelijk de volgende regel toegevoegd aan de registry, die is voor het uit zetten van off line files. maar toch zie ik die workstation gelijk weer connecten..... Hier nog maar iets verder in duiken want ik weet niet of deze reg key genoeg is, ik btw ook met csccmd (cliend side cache cmd) de cliend side cache disabeld..
REG ADD HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\netcache /V Enabled /T REG_DWORD /F /D 0

Met filemon van microsoft kan ik ook niks op het workstation vinden wat verwijst naar die server.

default save path is het ook niet...

Ga de registry nog maar een keer goed doorspitten. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 16:57 ]

• engelbertus
misschiend at er op de nieuwe servers iets staat de de clients verwijst naar de oude server dan?
alsof di enieuwe servers nog niet in de gaten hebben dat de oude er niet meer is?

bijvoorbeeld als je services vand e oude hebt uitgescahekeld die (nog) niet door de nieuwe servers worden vervuld.

Verwijderd

Even een nieuwe (virtuele) workstation installeren is toch niet teveel moeite? Dat kan je meteen in de juiste richting sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het lek boven, ik heb bij twee gebruikers het profiel verwijderd en een geheel nieuwe laten genereeren, en ineens komen deze twee pc's niet meer voor in de wireshark snif lijst.

eerst heb ik in de registry de offline file verwijzing weggehaalt maar dat had toch niet het gewenste effect. maar een geheel nieuw profiel wel...
Ik zag ook dat het idd alleen oude users waren die het probleem vertonen en de pas aangemaakte users niet.

waarschijnlijk omdat deze server echt een hoer van het netwerk was dat er zoveel shit nog in de oude profielen zit, en dit alleen te clearen is door een nieuw profiel..

Mensen onwijs bedankt voor de hulp en suggesties, ik wist soms even echt niet waar ik het moest zoeken. nu maar alle profielen vernieuwen...

THANKS!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_
Pagina: 1