Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IFRAME] Scrollbar bekent geen kleur

Pagina: 1
Acties:

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
ik probeer hier een scrollbar van een iframe een kleurtje te geven, maar dat gaat niet zoals het moet, er gebeurd helemaal niets..

- De css staat voor deze test in het HTML document zelf
- Google wil dat je de BODY aanduiding gebruikt, maar IE7 zorgt dan voor prachtige gekleurde scrollbalken aan de zijkant van de pagina, waar ik ze juist niet nodig heb.

het volgende staat er:

code:
1
2
3
.iframe {
scrollbar-face-color:#FEEECC;
}

en

code:
1
iframe class="iframe" src="http://www.tralalalala.nl/cms/modules/content/?id=1"  name="content1" width="700" height="550" scrolling="auto" frameborder="0" ALLOWTRANSPARENCY="true">

Lorem Ipsum Fujitsu

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet het ook op de body zetten. Je weet dat een iframe eigenlijk een ander document is (met een body ;)). Toewijzen aan je iframe gaat dus niet werken. Is er een mogelijkheid om de CSS niet in je iframe mee te geven?

los van 't feit of je uberhaupt wat met kleuren moet gaan doen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:01
Just checking: welk doctype gebruik je?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Briefcase
BtM909 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:01:
Je moet het ook op de body zetten. Je weet dat een iframe eigenlijk een ander document is (met een body ;)). Toewijzen aan je iframe gaat dus niet werken. Is er een mogelijkheid om de CSS niet in je iframe mee te geven?

los van 't feit of je uberhaupt wat met kleuren moet gaan doen ;)
ik snap dat een iframe een ander verhaal is, maar css meegeven in de html van de iframe is niet helemaal handig aangezien je dan het nut van een iframe (geen geklooi met code in de cms) teniet doet.

Lorem Ipsum Fujitsu

• Briefcase
Terror schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:03:
Just checking: welk doctype gebruik je?
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Lorem Ipsum Fujitsu

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of het wel of niet handig is is niet relevant. De scrollbar hoort bij de content in het iframe en daarom moet je aanpassingen op die scrollbar ook in de content doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
XHTML ondersteunt geen gekleurde scrollbalken meer (los van het feit dat het toch al IE-only is)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Briefcase
Janoz schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:18:
Of het wel of niet handig is is niet relevant. De scrollbar hoort bij de content in het iframe en daarom moet je aanpassingen op die scrollbar ook in de content doen.
akkoord. Gaan we dat doen.

Lorem Ipsum Fujitsu

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:20:
los van het feit dat het toch al IE-only is
Niet waar :). Opera ook :).

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hmmm, dat is nieuw voor me Zelfs Konqueror blijkt eraan mee te doen?. Desalniettemin zijn het gewoon geen geldige CSS properties.

En na even een testbestand door de CSS validator te hebben gehaald:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Property scrollbar-face-color doesn't exist
Property scrollbar-highlight-color doesn't exist
Property scrollbar-shadow-color doesn't exist
Property scrollbar-3dlight-color doesn't exist
Property scrollbar-arrow-color doesn't exist
Property scrollbar-track-color doesn't exist
Property scrollbar-darkshadow-color doesn't exist

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 02-11-2007 12:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Ja o.k., maar als (nadat je de klant advies hebt gegeven) de klant dat écht wil, ga jij dan zeggen: "Nee, dat gaan we absoluut niet doen, want het W3C heeft het verboden."

;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:18:
Ja o.k., maar als (nadat je de klant advies hebt gegeven) de klant dat écht wil, ga jij dan zeggen: "Nee, dat gaan we absoluut niet doen, want het W3C heeft het verboden."

;)
Het W3C heeft sowieso niets verboden; het is een advies dat zij uitbrengen ;)
En als ik het de klant heb uitgelegd willen ze 't niet meer; kwestie van overtuigend zijn ;) :Y) In het piepkleine geval dat ze het heel misschien wel nog zouden willen krijgen ze natuurlijk alsnog hun zin; maar dan komt die site niet in mijn portfolio :P ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 02-11-2007 16:25 ]

Over mij

Pagina: 1