Toon posts:

Diafragma lamel kapot [sigma]

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was niet helemaal tevreden met de scherpte en belichting van mijn foto's van de vakantie.

Ik heb een Nikon D50 en een Sigma 18-200mm en een sigma 200-400mm.

Nou had ik een tijd geleden een topic gelezen van iemand waar uiteindelijk het palletje van de diafragma was verbogen in de camera door het niet goed plaatsen van het objectief.
Dus ik kijken of dit bij mij ook zo was maar nee, hij is helemaal goed.

Nou keek ik door de lens en zag in eens dat 1 van de lamellen van de diafragma los zit :'(
hij blijft soms ingevouwen hangen en soms helemaal uitgevouwen. Ja dat is niet fijn voor de foto's
Nou is de lens bijna 2 jaar oud en ben ik bang dat dit niet onder de garantie gaat vallen.

Hebben jullie hier ook al eens mee te maken gehad? Hoe is dit toen opgelost, wat waren de kosten als jullie het zelf moesten betalen. Of kan je dit zelf maken. Het lijkt er immers op dat het veertje van de lamel is los geschoten.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Neem bv contact op met Rofa, zij hebben oa dit op de website staan:
Sigma ZOOM Objektief Diafragma herstellen 62 €

Goede service bij deze techneuten.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Nee, geen ervaring mee, maar dat betekent niet dat ik je aan zou raden om met die lens terug te gaan naar de winkel waar je die hebt gekocht. Je garantie is wellicht verlopen, maar zeker omdat je deze apparatuur niet professioneel gebruikt, zou ik verwachten dat er toch iets te regelen moet zijn. De fabrikant en/of winkelier zullen je hier (volgens de Nederlandse wet) niet voor alle kosten op kunnen laten draaien.
Dit is naar mijn mening namelijk geen standaard slijtage. (Ik heb wel oudere lenzen, die probleemloos werken, ook een van Sigma.)

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:57:
Ik was niet helemaal tevreden met de scherpte en belichting van mijn foto's van de vakantie.

Ik heb een Nikon D50 en een Sigma 18-200mm en een sigma 200-400mm.

Nou had ik een tijd geleden een topic gelezen van iemand waar uiteindelijk het palletje van de diafragma was verbogen in de camera door het niet goed plaatsen van het objectief.
Dus ik kijken of dit bij mij ook zo was maar nee, hij is helemaal goed.

Nou keek ik door de lens en zag in eens dat 1 van de lamellen van de diafragma los zit :'(
hij blijft soms ingevouwen hangen en soms helemaal uitgevouwen. Ja dat is niet fijn voor de foto's
Nou is de lens bijna 2 jaar oud en ben ik bang dat dit niet onder de garantie gaat vallen.

Hebben jullie hier ook al eens mee te maken gehad? Hoe is dit toen opgelost, wat waren de kosten als jullie het zelf moesten betalen. Of kan je dit zelf maken. Het lijkt er immers op dat het veertje van de lamel is los geschoten.
Mag ik vragen welke lens het euvel heeft? ik heb zelf ook een 18-200 en vind hem niet superscherp, maar ik dacht dat dat aan de lens zelf lag!

[ Voor 0% gewijzigd door Peentje op 02-11-2007 13:44 . Reden: ch = g ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op het werk, dus kan nu niet checken. Maar als ik thuis ben zal ik het wel ff posten.

Verder ben ik nu vooral aan het uitzoeken OF het onder de garantie valt en/of het te maken valt en de kosten. dus alvast bedankt voor je tip ajhaverkamp

EDIT://

Ok ik ben nu thuis.

het gaat om een Sigma AF-MF zoom lens 18-200mm F3.5-6.3 DC

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 17:37 ]