Poetertje open.... Poetertje dicht

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb vanmiddag m'n computer opengemaakt om 'm ff om te zetten naar een desktop ipv een tower. (soms verander je je meubilair ook wel 's :) )

Ik heb nu alleen een probleem, het is een compaq deskpro, als ik 'm op start dan blijft ie een hele tijd stil staan in het "compaqscherm".

Hier staat dan gewoon "compaq" en heb je de mogelijkheid om je bios in te gaan.

Als ik heel lang wacht dan start ie vanzelf windows op (deed ie eerst niet maar nu ineens , na wat gepreuts, wel).

Wat is er verkeerd gegaan?
Ik heb alleen de stekkertjes van m'n cdrom, floppy en writer los gehad, en ik weet voor 100% zeker dat ik 't goed heb terug gezet.

Kan iemand mij ff vertellen wat er fout kan zijn gegaan en hoe ik het kan verhelpen?

Alvast hartstikke bedankt :)

Ga ik even m'n muismatje zoeken.....

Verwijderd

Misschien dat ie naar een netwerk zoekt?

Verwijderd

Stekkers nog een x goed aandrukken?

Was bij mij vaak de oorzaak van dit soort 'vage' klachten (al beweerde ik zelf altijd dat ik ze 100% zeker goed had aangedrukt ;) ).

Zou 't nog maar een keertje tsjekken...

• Timmey
  • Niet online
Als ik straks nog een keer reboot dan zal ik het nog wel een keertje doen.

't Is een stand alone, dus naar een netwerk zoekt ie niet, is ie ook nooit op aangesloten.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

't Is een stand alone, dus naar een netwerk zoekt ie niet
Maar door de gedaante verwisseling >:) kan er wel iets zijn verandert, aangezien het een merk PC is.
Tis toch aannemelijk dat, dat het probleempje is dat onze HlpDsK aangeeft.
Lijkt me zelf ook, komt me bekend voor.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

99% zeker je floppy drive kabel die niet goed aangedrukt is.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
het maakt niet uit of ie is aangesloten op een netwerk, als hij een netwerkkaart heeft zal ie een ipadres gaan zoeken via een dhcp server (tenzij je dat zelf insteld).

Verwijderd

Compaq is vies !!!

Check ff of je de kabels met het rode draadje naar de voedings kabel hebt zitten : ))

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou als je pc rechtop staat (tower) dan zakken alle harddiskparticles (HDP's) naar de onderkant van de hardeschijf, dat gebeurt heel gelijkmatig over de hele oppervlakte van die schijf en daar went je pc aan, hij weet namelijk waar hij alles moet zoeken.

Als je hem nu neerlegt (desktop) dan zakken alle HDP's naar 1 kant van de harde schijf en wordt dus minder gelijk verdeeld hierdoor zorgt de middelpuntvliedende kracht dat de HD gaat zwabberen, bijkomend probleem is dat alle data nu ergens anders op de harde schijf ligt en dus moeilijker te vinden is, dit laatste probleem lost zichzelf op nadat de HD alles weer opnieuw gecategoriseerd heeft.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Ja en bovendien moet de vga kaart nog wennen aan het feit dat-ie de beeldinformatie eerst 90 graden moet draaien voor dat het naar de monitor gaat. En dat kost tijd.

Verwijderd

Flagg, kap FF met die onzin replies overal. Ga terug naar de TrashCan!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sorry als ik u ontrief.....

Ik zal me in het vervolg proberen in te houden, en wat serieuzer naar de verschillende topics kijken, ik ga nu ff serieus naar het geluid van 120 gig luisteren.

mzzl.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Ghehe , Flagg - HlpDsk 1-0 . :)

Verwijderd

Haha :) :) :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Flagg shoots... He scores! >:)
Ik denk dat je gewoon, zoals ook hierboven aangeven, gewoon ff goed naar je kabels moet kijken.
Ik ken dat systeem wel, en het is best handig, omdat je dan zelf uit mag maken of je een toren of desktop wilt.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Okay ff serieus nu,

Ik heb net zoiets gehad, en toen lag het aan de cd-rom speler, die van mij was geen udma, maar ik had bij de cd-rom instellingen wel het vakje DMA aangevinkt.

Heb je trouwens zo'n kast waar (in towermode) onderaan een plastic klepje zitten met Compaq deskpro oid erop?

[mierneukmode]
Dan staat de tekst nu waarschijnlijk op zijn zijkant, als je geen tweede klepje erbij hebt gekregen en je wilt hem toch graag hebben dan heb ik er denk ik nog wel wat op mijn werk liggen. :)
[miereneukmode]

F.

• Timmey
  • Niet online
Volgens mij snap je het niet flagg.

Ik heb gewoon m'n deskpro omgezet naar desktop ipv tower.

M'n cdrom en writer doen 't trouwens ook niet meer :(

Dus ik ga alles nog even goed aandrukken, dat moet wel helpen denk ik.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
dus er is alleen wat mechanische zooi veranderd, geen kabels ofzo?

probeer terug te veranderen, als ie het dan weer doet, is je kast bezeten en heb je een demonenuitdrijver nodig ;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Moeheo oeklieboeklie en weg compu-boekie.
is trouwens je schijf ultra 666?
Satan heeft weer een pc ontnomen van de bovenwereld.

Praise the lord, for a good ending and many extra MHZ
:)

39

Verwijderd

Indien je partities hebt, maak ff een Image van je huidige setup...

vervolgens Windoos 98se opnieuw installen, en kijken of dit helpt...?

'tis maar een id...

windoos heeft zo haar eigen A.I.
Pagina: 1