Hieronder vind je het script dat ik gemaakt heb, om een dropdownlist te krijgen, en daarachter het aantal velden.
Ik zou graag zien dat deze gegevens net als de rest van het formulier wordt verstuud naar mijn email.
Daar is al een PHP actie gelegd dmv POST.
Maar hoe krijg ik de gegevens van zo'n javascript ook in diezelfde email.
Ik zou graag zien dat deze gegevens net als de rest van het formulier wordt verstuud naar mijn email.
Daar is al een PHP actie gelegd dmv POST.
Maar hoe krijg ik de gegevens van zo'n javascript ook in diezelfde email.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
| <script type="text/javascript"> function displayfields(dropdownlist) { var aantalPersonen = dropdownlist.options[dropdownlist.selectedIndex].value; var Naam; var Email; var Telefoon; var extraVeldenContainer = document.getElementById("extravelden"); // LET OP: maak extraVeldenContainer (<div>) eerst leeg: empty(extraVeldenContainer); // maak van "1"/"2"/enz. 1/2/enz. aantalPersonen = parseInt(aantalPersonen); // loop door het aantal personen heen: for (var i = 0; i < aantalPersonen; i++) { extraVeldenContainer.appendChild(document.createTextNode("Naam: ")); naam = document.createElement("input"); naam.setAttribute("type", "text"); naam.setAttribute("name", "Naam[" + i + "]"); extraVeldenContainer.appendChild(naam); extraVeldenContainer.appendChild(document.createElement("br")); extraVeldenContainer.appendChild(document.createTextNode("Email: ")); leeftijd = document.createElement("input"); leeftijd.setAttribute("type", "text"); leeftijd.setAttribute("size", "3"); leeftijd.setAttribute("name", "Email[" + i + "]"); extraVeldenContainer.appendChild(leeftijd); extraVeldenContainer.appendChild(document.createElement("br")); extraVeldenContainer.appendChild(document.createTextNode("Telefoon: ")); email = document.createElement("input"); email.setAttribute("type", "text"); email.setAttribute("name", "Telefoon[" + i + "]"); extraVeldenContainer.appendChild(email); extraVeldenContainer.appendChild(document.createElement("p")); } } // pak een element (node) en zoek daarin alle elementen // deze elementen worden vervolgens verwijderd, en daarin ook // alle andere elementen die zich weer bevinden IN dat element // deze functie werkt dus recursief!! function empty(node) { if (!node) return; while (node.hasChildNodes()) { empty(node.firstChild); node.removeChild(node.firstChild); } } </script> <select name="aantalpersonen" onchange="javascript:displayfields(this)"> <option value="1">1 persoon</option> <option value="2">2 personen</option> <option value="3">3 personen</option> <option value="4">4 personen</option> </select> <div id="extravelden"> <!-- hier komen alle extra velden in terecht --> </div> |