Radeon X1950 Pro en GTR2 probleem

Pagina: 1
Acties:

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 17:09
Ik heb sinds kort een Radeon X1950 Pro (AGP) in mijn bescheiden systeempje (XP, P4 3.2Ghz, 1Gbyte) gezet om met name GTR2 wat soepeler te kunnen spelen. Dat werkte op zich prima, totdat ik bedacht dat het misschien goed was om de ATI drivers te updaten van 7.7 naar 7.10.

Gevolg was echter dat GTR2 helemaal niet meer opstart. Hij checkt even kort of de CD wel in het systeem zit reutelt even en vervolgens krijg ik een DR-Watson melding. Het scherm flikkert zelfs niet, dus hij crashed al heel snel tijdens het laden. :(

Dit heb ik geprobeerd:
  • Nieuwe drivers ge-deïnstalleerd , herstart, oude drivers instaleren => geen verschil
  • GTR2 opnieuw geïnstalleerd => hij deed het weer, jippie! Echter: je moet ook de update van GTR naar 1.1 doen om on-line te kunnen spelen. Zodra ik dat doe, komt het probleem weer terug.
  • Drivers ge-deïnstalleerd en de laatste Omgea 3.8.421 drviers geinstalleerd => zelfde probleem.
  • DxDiag gedraait => Direct X 9.0c doet het met alle 3D opties, geen foutmeldingen.
  • ATI-tool geprobeerd en zwaar belast (voeding probleem?) => temp loopt op tot bijna 100 graden, maar hij blijft het gewoon doen.
  • Andere spellen geprobeerd: Half Life2, Call Of Duty 2 => prima, geen problemen.
Conclusie: het heeft met de combinatie van de 1950 Pro en GTR2 versie 1.1 te maken. Echter dat heeft echt gedraaid, dus wat is er nu in mijn systeem ver*kt dat ie het nu niet meer doet? Wat kan ik nog doen? Ben al een paar uur bezig geweest met klooien, maar weet het nu ff niet meer!

Andere mensen ervaring met GTR2 1.1 en deze grafische kaart?

Verwijderd

De fout zit in de drivers van ATI , tot versie 7.7 wordt AGP nog ondersteund.

De beste drivers voor een X1950PRO AGP zijn 7.6 van ATI, 7.7 werken wel maar geven minder performance.

Hier draai ik ook nog met een P4 3.0@3.4Gig en een Saphire Radeon X1950PRO 512MB AGP ,en ik had de zelfde problemen met meerder games en bij installeren van ATI 7.8 werkte geen van de spellen meer door geen AGP ondersteunig in deze versie's , dit geld ook voor 7.9 ,7.9 hotfix en 7.10

Dus dan weet je het ;-)