Toon posts:

Sony Vaio CR21S/L

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

ik heb al veel te lang eenzelfde desktop. Deze is compleet uit de tijd en gaat behoorlijk traag, hoewel hij nog wel gewoon doet wat hij hoort te doen wil ik wel een 2e computer erbij. Deze meot sowieso een laptop zijn.
Wat erg belangrijk voor mij is, is dat hij 2 GB aan geheugen heeft. Ik had namelijk eens gehoord dat VISTA niet lekker draait op 1 GB. De laptop mag absoluut niet te groot zijn (15,4 is meer dan zat), het moet geen desktop vervanger worden, maar eerder een bijcomputer die ik gebruik op mijn kamer.
Ik game af en toe, alleen zijn dit hele oude spellen bvb counterstrike 1.6 of af en toe een kaartspelletje.
Voor de rest is het belangrijk dat de processor redelijk snel is, want het meeste waar mijn tijd aan op gaat is vooral converteren. Ik zet bvb films met een ondertiteling vast of films converteren naar mijn PSP. Naast het converteren kijk ik ook van deze filmpjes op mijn pc af,maar ik denk dat iedere pc tegenwoordig wel alle mogelijke filmpjes aankan mits je de goede codec te pakken hebt.

Ik ben nu al ongeveer een weekje bezig met zoeken en heb een paar leuke modellen gevonden.
De CR serie is lekker compact en heeft prachtige kleurtjes alleen maak ik me zorgen om de videokaart. ik heb op google gezocht naar de X3100 intel GMA. Daaruit kwam dat dit werkelijk een hele slechte kaart is. Nou geloof ik dat zo hoor, alleen heb ik niet 200 euro over om een iets betere videokaart erin te krijgen voor verder dezelfde specs.
Maar kan deze videokaart wel een spel aan zoals counterstrike of pro evolution soccer 2008 pc versie?
Verder zag ik bij sony de FZ serie. Nu heb ik alle 12 pagina's op dit forum doorgelezen en leek dit mij ook een mooie kwaliteit/prijs combinatie. Alleen twijfel ik nog aan de grote. De design ervan spreekt mij ook niet heel erg aan, lijkt me totaal niet handig om mee te nemen naar college.

Over de FZ heb ik veel informatie kunnen vinden, maar eigenlijk heel weinig over de CR serie.
Is het wel waard? is mijn eerste vraag, ik heb veel betere sepcs zien rondgaan voor veel minder. Maar de 14 inch trekt mij zo erg aan.
De design is natuurlijk kwestie van smaak, maar zijn er nog andere laptops met een btje glanzende bovenkant?
Ik krijg regelmatig hoofdpijn als ik te lang achter mijn 17 inch zit, is het kijken naar een kleinere scherm veel vermoeiender?
De batterij gaat langer mee als de FZ, maar bestaat er van sony ook een 12 cell of meerdere batterij?

ik weet dat er paar rare vragen tussen zitten, maar dit is mijn eerste laptop en qua sepcificaties heb ik alles op de sony website gezien.

Alvast vriendelijk bedankt voor al de antwoorden
kaisz

Verwijderd

Topicstarter
een kleine update
ik zie de minimale eisen voor het spel PES 2008: Video Card: DirectX 9.0c compatible video card. 64MB Pixel Shader 1.1 (NVIDIA GeForce 3 or
ATI Radeon 8500 video card or better)
kan een laptop 8400 GT of dergelijk dit dan wel aan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:35:
een kleine update
ik zie de minimale eisen voor het spel PES 2008: Video Card: DirectX 9.0c compatible video card. 64MB Pixel Shader 1.1 (NVIDIA GeForce 3 or
ATI Radeon 8500 video card or better)
kan een laptop 8400 GT of dergelijk dit dan wel aan?
Dat zijn dingen die je gewoon moet proberen :) Volgens mij zal het wel draaien.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
proberen is wel een heel eng woord. PES2008 is sowieso een spel dat ik graag wil spelen.
om daarvoor een laptop te proberen heb ik het lef niet.

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Ja hoor, dat kan een 8400GT makkelijk aan. De minimaal aangeraden video kaarten voor PES zijn al aardig oud, en waren toen al geen zware jongens (ik schat 2002..?). Het zou me niets verbazen als zelfs de X3100 deze spellen kan draaien, maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.
Sony heeft wel een grotere 9 cell batterij voor de FZ (evenals voor de CR dacht ik, de standaart batterij is een 6 cell), maar geen 12 cell.

Je kunt ook naar een vergelijkbare HP DV-serie notebook kijken, deze hebben een zwarte glanzende toplaag.

[ Voor 11% gewijzigd door Storm316 op 02-11-2007 12:12 ]