Toon posts:

[Thin Client] USB Apparaat aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb hier een HP Thin Client T5725. Het is de bedoeling om via remote desktop op een windows2003 server in te loggen en dan de mogelijkheid hebben om te scannen.

Ik heb op de windows2003 server de drivers en de software voor de scanner geinstalleerd. Ook zat ik te twijfelen of de Thin Client zelf de drivers moest hebben voor de scanner, of dat ie alleen het signaal door moest geven aan de server. Maar ik slaag er al niet in om de driver te installeren op de thin client omdat er te weinig schijfruimte is.

Is het een vereiste dat de driver op de thin client staat? Ik weet dat er opties zijn om een compoort te forwarden, maar de optie voor USB zie ik niet. Is dit al automatisch geintrigeerd?

Specificaties:
Canon CanoScan LIDE 25, USB aansluiting
HP Thin Client T5725, XPE Omgeving.

Hier nog een screenshotje van de opties die ik heb, qua lokale bronnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/aV1RZBS0.jpg

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Als je remote gaat inloggen op die server, waar je denk ik de scanner op aan gaat sluiten, hoef je op je Thin client niks te installeren. Je gaat scannen in je remote desktop session.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:51:
Als je remote gaat inloggen op die server, waar je denk ik de scanner op aan gaat sluiten, hoef je op je Thin client niks te installeren. Je gaat scannen in je remote desktop session.
Hm, misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Het is de bedoeling om de scanner op de thin client aan te sluiten.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dan kun je onder terminalserver alleen com en lpt redirecten.

Voor USB zul je ICA/Citrix moeten gebruiken.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:58:
Dan kun je onder terminalserver alleen com en lpt redirecten.

Voor USB zul je ICA/Citrix moeten gebruiken.
Ok, van wat ik hoor is Citrix een redelijk dure vervanging voor remote desktop, dus ik denk dat dit wat moeilijk wordt. Maar zoals ik begrijp zou het wel kunnen als ik een COM of LPT scanner heb?

Iemand een idee of dit uberhaubt bestaat? Of zou een USB naar COM converter (soort van kabeltje) ook al werken?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:10:
[...]

Ok, van wat ik hoor is Citrix een redelijk dure vervanging voor remote desktop, dus ik denk dat dit wat moeilijk wordt. Maar zoals ik begrijp zou het wel kunnen als ik een COM of LPT scanner heb?
Inderdaad.......
Iemand een idee of dit uberhaubt bestaat? Of zou een USB naar COM converter (soort van kabeltje) ook al werken?
Zijn er converters van COM naar USB of LPT naar USB dan? (anders moet je inderdaad gewoon een com of lpt scanner gebruiken.)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:57:
[...]

Hm, misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Het is de bedoeling om de scanner op de thin client aan te sluiten.
Ja, was niet duidelijk aangezien je de drivers op je server al had geinstalleerd. Waarom sluit je dan eigenlijk de scanner niet op de server aan? Je werkt met een thin client, die zijn per definitie niet zijn bedoeld om daar software op te gaan installeren, en je scanner is voor iedere client beschikbaar..

Maar misschien staat je scanner natuurlijk wel heel ergens anders dat kan ook nog...

Ik kan op onze HP thin client ook geen WIA canon driver aan de praat krijgen bijvoorbeeld

[ Voor 6% gewijzigd door Saab op 02-11-2007 11:21 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Pagina: 1