Toon posts:

[XP] verbreekt netwerk verbinding bij kopieren naar NAS*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via mijn netwerk (een nas (my-book)) een externe harde schijf aangemaakt. Maar als ik nu bestanden over kopieer dan wil windows wel eens gaan hangen ofzo (na een minuut of 5)

Wat ik dan zie is het kopieerscherm dat lang op een bepaald bestand blijft hangen, en dan krijg ik een melding dat de netwerk verbinding is verbroken. Of ik krijg geen melding maar een desktop zonder iconen en zonder startknop / balkje.

Dit gebeurt vooral bij grote mappen, die er enige tijd over doen om te kopieren.
Enige oplossing is dan computer opnieuw opstarten en verder gaan.

Waarom ik het idee heb dat het me pc is? Omdat dit niet het geval is met me laptop. En deze is op de zelfde manier verbonden als mijn vaste pc (achter zelfde hub).

vergeten te melden dat het probleem blijft als ik een ftp-verbinding maak

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 09:33 ]

Verwijderd

Hmm, probeer je virusscanner oid es uit te zetten. Zijn er nog andere programma's die meedraaien die dingen als schijfactiviteit in de gaten houden ((anti-)spyware meuk, volgens mij doet google desktop search ook wel iets dergelijks)?
Zoja, gooi deze programmas eens uit en probeer het nog eens.
Klinkt als een vreemd verhaal.

Wat je kan doen, is je task manager op de voorgrond zetten om te kijken welke andere programma's naast je explorer beginnen te pruttelen als je gaat kopiëren.

Verwijderd

Topicstarter
ben nu weer aan het kopieren, krijg ik de melding:

Kan RPC niet versturen.

???

Verwijderd

Gok dat er iets goed fout zit in je windows installatie. Toevallig recentelijk een goede berg spyware/virussen binnen gekregen of verwijderd?
Ik zou in je event viewer ff kijken wat voor services er allemaal op hun snavel gaan. (Ik gok dat dit gebeurd door jou RPC melding)