Hardware overzetten

Pagina: 1
Acties:

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Goed het zal vast een simpele vraag zijn maar ik stel hem toch.

Ik werk nu met een Compaq D310 Desktop, met DVD brander, SB Audigy en FX 5200 kaart.
Voeding is nu een 135 watt( volgens mij) 'Het ken net' ;)

Punt is dat ik mijn Ti 4400 weer wil gebruiken en tevens mijn tweede harde schijf erbij wil hangen.
Dus een andere behuizing (met min 300 watt) voeding.
Volgens mij is het plankje van Compaq gewoon een standaard ding en past die in de meeste kasten, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

De pc is nu erg stil en dat wil ik wel graag zo houden. Kan ik alles zo overzetten (ja toch) een hogere voeding is dan toch geen probleem?

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 23:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk eerst even goed of de voedingsaansluiting op het moederbord wel standaard ATX is. HP/Compaq heeft namelijk de neiging veel kleinere connectors te gebruiken, hierdoor past aan standaard ATX connector niet. (Ik bedoel dis niet 20- of 14-pins connector, maar echt het formaat.)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:18:
Kijk eerst even goed of de voedingsaansluiting op het moederbord wel standaard ATX is. HP/Compaq heeft namelijk de neiging veel kleinere connectors te gebruiken, hierdoor past aan standaard ATX connector niet. (Ik bedoel dis niet 20- of 14-pins connector, maar echt het formaat.)
Bedankt ik zal het eens even bekijken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nieuwere modellen zijn gewoon ATX ;) Vaak rebranded Asus en andere grote merken.
En ja, dat past vaak gewoon in een andere ATX kast.
Sommige modellen (zoals de Vectra 420, P4) hebben achter het mobo meer ruimte voor een dikkere verstevigingsplaat van de koeler. Misschien dat je een dunner plaatje er in moet zetten, of een compleet ander bracket. of gewoon plaat vervangen en boutjes gebruiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BornToBeAlive
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-02 12:40
Aangezien er meedere versies van de D310 op google te vinden zijn kan het wezen dat mijn reply niet nuttig is. Ik heb zelf ene Compaq Evo D310 en deze wou ik ook overzetten na een andere kast met betere voeding. Dit ook vanwege upgraden van de videokaart.:P

Op de onderkant van de kast zitten 4 schroeven vastgeschroefd. Deze zitten onder de processor vast aan het moederbord. (klinkt vaag maar het spreekt voor zich als je het zelf ziet)
Schroef deze samen met de andere standaart connectoren los en je kunt het moederbord eruit halen.
Dan kun je het moederbord overzetten in een andere kast en de standaart connectoren vast schroeven. De 4 andere hoef je niet te gebruiken (Althans heb ik niet gedaan en het systeem draait al 2 maanden stabiel :+ ). Succes ermee!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Een collega heeft nog een ATX kast over en met 250W voeding. Zijn MB is kaput, dus mocht ik zijn kast hebben. Zodra ik die heb, zal ik als ik problemen tegenkom er hier verslag van doen.

Het is deze kast: Afbeeldingslocatie: http://www.att.cz/gallery/katalog/8d0bde_0.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Frostbite op 05-11-2007 09:44 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1