[DSLR] Waterdichte hoes voor kitesurf foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Ik zoek een soort hoes voor m'n 10D om in ondiep (kniediepte) water kitesurf foto's te kunnen maken.

Hij moet echter wel echt goed beschermd zijn tegen veel spatwater en evt. een paar sec. onderwater mocht ik hem laat vallen. (want die kans blijft er)

Een onderwaterbehuizing is geen optie aangezien die dingen 1400 euro kosten en ik verder ook niet 30 meter onderwater hoef met die camera, en een regenhoes is dus weer te weinig.

Bestaat zoiets uberhaupt of wordt het echt zelfbouw?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:48

Garyu

WW

Er zijn een soort plastic zakken te koop, die kosten tussen de 50 en 150 euro afhankelijk van de grootte, en die beschermen de boel aardig goed. Kan even niet op de naam komen, maar vozrover ik weet verkoopt fotKonijnenberg ze ook.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

EWA-Marine bag? Site

Deze kosten dacht ik rond de 200 euro ongeveer.. (basic model)

• -DG-
Dankje, die EWA-Marine zak ziet er wel goed uit, dat is eigenlijk precies wat ik in gedachte had :D . Alleen nog steeds wel prijzig genoeg voor een plastic zakje met een goede afsluiting.
Kent iemand toevallig nog een ander vergelijkbaar product?

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

(jarig!)
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat opgelost is met je lens. De hele camera zit in de zak neem ik aan. Dat betekend dat je foto's moet maken door de zak heen, doet dat niet ontzettend veel met de kwaliteit van je foto's?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:30

ThunderNet

Flits!

Josh schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:00:
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat opgelost is met je lens. De hele camera zit in de zak neem ik aan. Dat betekend dat je foto's moet maken door de zak heen, doet dat niet ontzettend veel met de kwaliteit van je foto's?
Zit zelfde soort plaat voor de lens als een dome van een onderwaterhuis :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

-DG- schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:28:
Dankje, die EWA-Marine zak ziet er wel goed uit, dat is eigenlijk precies wat ik in gedachte had :D . Alleen nog steeds wel prijzig genoeg voor een plastic zakje met een goede afsluiting.
Kent iemand toevallig nog een ander vergelijkbaar product?
kosten kan ik wellicht wat overdreven hebbe maar 150 euro iig wel :(

Maar overweeg dit: een zakje van 200 of een dSLR van 1000 ;)

• -DG-
Pat-Skim schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:25:
[...]

kosten kan ik wellicht wat overdreven hebbe maar 150 euro iig wel :(

Maar overweeg dit: een zakje van 200 of een dSLR van 1000 ;)
Het probleem was juist dat m'n DSLR niet zoveel waard is. ;)
Maar ik heb het mooi opgelost door een iets ouder model Ewa-Marine van marktplaats te halen voor €15,- :D . Morgen even voor de zekerheid testen, maar hij is vast waterdicht genoeg voor mijn toepassing. Enige nadeel is dat er qua diepte alleen m'n 50 1.8 of een 28 2.8 in past. Die laatste moet ik dus ook nog kopen. :P

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

28mm lijkt mij wat wijd voor deze topassing eigenlijk... Ik zou liever iets van 24-70mm willen gebruiken, hoewel ik me afvraag hoe je dan moet zoomen :P

Bericht hierboven

• -DG-
Nouja, iedereen vaart er vlak voor langs en het is wel mooi om ook de kite op foto te kunnen zien.
Zoomen gaat nog wel in die hoes, er zit een soort hanschoen en waar je met je rechter hand in zit (dus het is wel ongebruikelijk zoomen), maar het probleem is dat de lens die er in kan niet langer dan 4,5cm moet zijn omdat die ander niet meer in de hoes past.
Ik heb wel eens met een 24-70 2.8 geschoten, maar die is een heel stuk langer kan ik je vertellen. :P

Ik ga eerst gewoon foto's met de 50mm maken. Als ik daar echt wat groothoek mis dan komt die 28mm nog wel. :)

Dit soort foto's bedoelde ik trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.ot-mandelieu.fr/mandelieu/sejour_cote_d_azur/vacances/images-vacances/kitesurf-1.jpg
Hoewel dat een fisheye is zo te zien.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

-DG- schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:37:
Nouja, iedereen vaart er vlak voor langs en het is wel mooi om ook de kite op foto te kunnen zien.
Zoomen gaat nog wel in die hoes, er zit een soort hanschoen en waar je met je rechter hand in zit (dus het is wel ongebruikelijk zoomen), maar het probleem is dat de lens die er in kan niet langer dan 4,5cm moet zijn omdat die ander niet meer in de hoes past.
Ik heb wel eens met een 24-70 2.8 geschoten, maar die is een heel stuk langer kan ik je vertellen. :P

Ik ga eerst gewoon foto's met de 50mm maken. Als ik daar echt wat groothoek mis dan komt die 28mm nog wel. :)

Dit soort foto's bedoelde ik trouwens:
[afbeelding]
Hoewel dat een fisheye is zo te zien.
Da's niet alleen fisheye, dat is ook hoogstens een meter afstand... Dan moet je niet alleen erg ervaren zijn in je fotografie, maar ook een goed vertrouwen hebben in de kitesurfer (en hij/zij in jou!). Het is niet zo gemakkelijk als het lijkt dus ;)

Bericht hierboven

Pagina: 1