12x Writer, kan ie ook op 10x speed branden?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
khad dus net een nieuwe brander (LiteOn)gekocht.

Nou heb ik nog een stapel oude CDrtjes liggen die niet geschikt zijn voor 12 speed. Ze werken wel onder 8speed, maar ik wil toch eerst 10-speed proberen.

Echter, ik zie bij EZ-cdcreator of Nero geen optie hiervoor. De brander wilt alleen op 2,4,8,12 speed werken. Wel heel vreemd eigenlijk. Ik had verwacht dat ie in principe alles lager dan 12 ook kan. 6 en 10 bijvoorbeeld.

Iemand enig idee hoe dat komt?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Ligt waarschijnlijk aan de firmware-versie. Ik heb hier een Plextor 12x10x32A en die kon eerst ook branden op 10speed... Met de nieuwste update kan ik die snelheid echter nergens meer vinden!!
Nou heb ik nog een stapel oude CDrtjes liggen die niet geschikt zijn voor 12 speed.
Bedoel je dat je dit getest hebt of dat het op de verpakking staat? Ik heb namelijk ook stapels basf 8x cd's gehad die ik makkelijk op 12x erdoor gedraait heb. Alle nonames, 74/80, noem maar op, het draait allemaal op 12x hier!
Oh ja, de cd's zijn dan nutuurlijk ook nog te lezen :P

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 februari 2001 00:17 schreef The Collector het volgende:
Ligt waarschijnlijk aan de firmware-versie. Ik heb hier een Plextor 12x10x32A en die kon eerst ook branden op 10speed... Met de nieuwste update kan ik die snelheid echter nergens meer vinden!!
[..]
kan natuurlijk wel... Alleen vind ik het vreemd. Waarom zullen ze een paar opties weghalen?
Bedoel je dat je dit getest hebt of dat het op de verpakking staat? Ik heb namelijk ook stapels basf 8x cd's gehad die ik makkelijk op 12x erdoor gedraait heb. Alle nonames, 74/80, noem maar op, het draait allemaal op 12x hier!
Oh ja, de cd's zijn dan nutuurlijk ook nog te lezen :P
Nou, het waren allemaal "merkloze" CDs (dacht dat ze arita's zijn, zo werd het iig verkocht).
Ik had gewoon uitgeprobeerd. Vaak bleek dat bij 12 speed de brander de cd niet te accepteren en spuug het weer uit (had het drie keer gehad).
Nou ga ik ook liever niet op 12 speed met die cds branden. Vertrouw ze niet zo. 8 speed lijkt me safer voor de data.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

HEt is dus zo dat je niet gauw detecteert of een burn slecht is.

Ik had in een stenen tijdperk CDRs gekocht die alleen op 2x brandbaar waren. Als ik ze op 4x brandde waren ze prima leesbaar voor een maand. Daarna gingen ze snel achteruit tot ook mijn allesvretende 6x reader ze niet meer pikte.

(Ik heb van die 50 CDs dus de meeste opnieuw gebrand. Het ongebrande spul heb ik nog 2 van gebruikt en de rest weggegeven aan iemand die een 2x fikker had.)