Quadro mod - Is dat nog mogelijk op nieuwe kaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Hallo (dames) en heren,

Even een vraagje zo op de late avond: Is het mogelijk om recente kaarten (Geforce 7900GT, GTO, GTX en nieuwer) te modden naar een Quadro variant?

Rivatuner geeft hier (op een MSI 7900 GTO) de mogelijkheid om via zo'n nvstrap driver de DeviceID te veranderen, maar als ik op google zoek dan krijg ik o.a berichten te zien waarbij bijvoorbeeld alleen specifieke versies van de Geforce 6600 gemod kunnen worden!

Anyway, ik heb d'r een Quadro FX 5500 van gemaakt en de driver (162.62 voor quadro's) geinstalleert. Als 't goed is zouden er vervolgens in het control panel specifieke profiles moeten zijn (o.a voo Maya, 3dMax etc) Echter zie ik hier niks van terug....

Met google vind ik ook geen duidelijkheid: Is het veranderen van de DeviceID genoeg? Moet er ook nog een bios geflashed worden?

Wie weet 'r meer van?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 07:31
Dit is een wat ouder topic, maar wil binnenkort een pc aanschaffen om te 3d'en en te renderen en ik vroeg me hetzlefde af.

Is het mogelijk om een 8800 gtx of ultra te modden naar een quadro fx5700?
Hebben immers beiden de g80 core.

Of is dit niet (meer) mogelijk?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Als het überhaupt nog mogelijk is dan is het de moeite denk ik niet echt waard, tenzij je professioneel en commercieel werk van gaat maken, maar dan hou je rekening met een Quadro kaart bij de aanschaf van je systeem.

Een G80 GTX is een aardige polygoonvreter, daar zul je ook zonder de Quadro optimalisaties ruimschoots genoeg aan hebben om mooie scenes in elkaar te knutselen.

Zo modden met Rivatuner zie ik niet meer gebeuren, maar wellicht kun je overwegen een bioseditor erbij te pakken en eens te gaan spelen met je DeviceID, die veranderen in die van een Quadro van het juiste type en daarna proberen de Quadro drivers te installeren.