Hallow,
Goed ik heb een probleem wat vrij vaak schijnt voor te komen want ik heb er al meerdere topics over gelezen en ik heb al weet ik hoeveel websites gezien maar ik kan er maar niet uitkomen en na 2 dagen word ik er wat gefrustreerd van.
Ok, momenteel heb ik nog niet zoveel op de site staan omdat ik net begonnen ben met het opzetten er van, maar probleem is als volgt:
Ik heb 3 divs (container, top, menu) waarbij de top en het menu in de container div staan.
De top (= dus de header) heeft een vaste hoogte van 126px, en een flexibele breedte van 100%.
Het menu heeft een vaste breedte van 150px en een flexibele hoogte van 100%.
Alle divs zijn gefloat aan de linkerkant van het scherm.
Nou raad je het misschien al. Het probleem is mijn menu div, die 100% hoog is + 126px. Resultaat is dus een scrollbalk aan de linkerkant van mijn scherm ongeacht welke resolutie, maar die scroll moet er niet zijn. Ik moet een oplossing vinden dat het menu gewoon de ruimte opvult tot de onderkant van de browser, dus hij moet de 126px vand e header weglaten.
Ik heb geprobeerd het op te lossen met relative en absolute positioneren, maar dat maakt of geen verschil, of hij zet het menu voor of achter de header (waardoor dus een deel van 1 van de 2 weg valt).
Hier mijn css:
En mijn html
Goed ik heb een probleem wat vrij vaak schijnt voor te komen want ik heb er al meerdere topics over gelezen en ik heb al weet ik hoeveel websites gezien maar ik kan er maar niet uitkomen en na 2 dagen word ik er wat gefrustreerd van.
Ok, momenteel heb ik nog niet zoveel op de site staan omdat ik net begonnen ben met het opzetten er van, maar probleem is als volgt:
Ik heb 3 divs (container, top, menu) waarbij de top en het menu in de container div staan.
De top (= dus de header) heeft een vaste hoogte van 126px, en een flexibele breedte van 100%.
Het menu heeft een vaste breedte van 150px en een flexibele hoogte van 100%.
Alle divs zijn gefloat aan de linkerkant van het scherm.
Nou raad je het misschien al. Het probleem is mijn menu div, die 100% hoog is + 126px. Resultaat is dus een scrollbalk aan de linkerkant van mijn scherm ongeacht welke resolutie, maar die scroll moet er niet zijn. Ik moet een oplossing vinden dat het menu gewoon de ruimte opvult tot de onderkant van de browser, dus hij moet de 126px vand e header weglaten.
Ik heb geprobeerd het op te lossen met relative en absolute positioneren, maar dat maakt of geen verschil, of hij zet het menu voor of achter de header (waardoor dus een deel van 1 van de 2 weg valt).
Hier mijn css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| html, body { width: 100%; height: 100%; margin: 0px 0px 0px 0px; background-image: url(../Images/Layout/background.gif); background-repeat: repeat; } div#container { float: left; width: 100%; height: 100%; } div#top { float: left; width: 100%; height: 126px; background-color:#00FF00; } div#menu { float: left; width: 150px; height: 100%; background-color:#0000FF; } |
En mijn html
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="Css/main_layout.css"> <title></title> </head> <body> <div id="container"> <div id="top"> </div> <div id="menu">menu<br />menu<br />menu </div> </div> </body> </html> |
Signature