Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen: Ik wil de geheugengrootte van een systeem in een variabele krijgen. Nu kan ik met mem de waarde wel zichtbaar maken, maar ik krijg het juiste veld niet in de variabele. Ik weet alleen dat ik met find "totaal geheugen" de juiste regel kan krijgen, maar dan heb ik dus nog niet het exacte veld. Ik ben al wel aan het stoeien geweest met sed (voor dos) maar dat is zo'n draak van een interface dat ik er niet uitkom. Als er een ander tooltje is wat gewoon enkel de geheugengrootte op het scherm zet zonder komma's of andere karakters is dat natuurlijk ook een oplossing. Een ander puntje, waar ik mee zit, het moet allemaal op een floppy passen, dus met wat andere tooltjes die nodig zijn, heb ik al met al niet veel ruimte voor extra proggies. Sed was dus wel leuk, want die is lekker klein. Ik heb ook nog even zitten lezen in de man page van awk, daar is ook een dos variant van, maar ook dat is me even te hoog gegrepen...
Iemand die me een duwtje in de goede richting kan geven?
Iemand die me een duwtje in de goede richting kan geven?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.