[VISTA] OEM product key te gebruiken bij clean install?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Ik heb kortgeleden een fantastisch nieuwe laptop gekocht van HP met Vista Business.

Nu zit daar natuurlijk niet een gewoon Windows install DVDtje bij maar zo'n recovery procedure, waardoor er allerlei zut wordt geinstalleerd waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Kortom, tijd voor een schone installatie.

Nu heb ik al ff een tijdje zitten zoeken, maar vindt nergens een sluitend antwoord. Dus, is het mogelijk om de productkey (die op zo'n stickertje op de laptop geplakt zit) te gebruiken als ik een willekeurige Vista DVD gebruik voor een schone installatie?

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Geen probleem, al is er wel een kans dat de key niet door de activatieprocedure komt. Een belletje naar MS daarvoor is echter genoeg

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Met XP kon dit vroeger toch niet of heb ik nu een paar geslapen? ;)

U bent in ieder geval de held van dit nachtelijk uur! _/-\o_

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Verwijderd

sjaakie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:07:
Met XP kon dit vroeger toch niet
jawel, alleen bij xp was er nog onderscheid tussen 44 verschillende cd-rom's en moest je dus per-se een oem-cd hebben.
(of een of ander ini-bestandje editten maar dat was geloof ik niet helemaal de bedoeling)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 00:09 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je kan natuurlijk net als ik al:
1. alle bijgeleverde meuk (van Acer) eraf gooien
2. een image met Norton Ghost 12 maken

Mijn laptop loopt al tijden snel en soepel,; een clean install met eeen Vista-CD zou echt geen verbetering geven. Mocht ik weer 'opnieuw' willen beginnen, dan gebruik ik die image en Bob's your uncle.

[ Voor 21% gewijzigd door Haaglander op 02-11-2007 06:20 ]

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 13:26

Sir_G-nius

- - -

Ja dit is gewoon mogelijk, waarschijnlijk moet je inderdaad even een belletje doen naar Microsoft om het telefonisch te activeren.

Ik heb het zelf bij een Toshiba gedaan, zit standaard Vista Home Premium op. Met de DVD van Vista die ik voor m'n PC heb, heb ik Vista Home Premium met de key die onderop de laptop stond geïstalleerd. Drivertjes gedownload van Toshiba en laptopje draait zonder enige 'zooi' vanuit de fabriek.

Je kan er zelfs nog voor kiezen om een Engelse te installeren i.p.v. een Nederlandse, kan allemaal met dezelfde key.

Succes! ;)
Pagina: 1