Toon posts:

Columns van dezelfde hoogte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een site voor een online schoenenwinkel.
Nu zit ik met een probleem. Ik heb 3 columns, die zich in een container bevinden.
Nu wil ik ik dat alle columns dezelfde hoogte aannemen als de column met de meeste content. Voor de duidelijkheid, columns zijn voorzien van overflow: hidden; dus rekken mee met de content. Ook zijn de columns gefloat (left).

De pagina waar het om gaat is:
http://www.few.vu.nl/~jml900/shoes/

indien nodig is de stylesheet hier te vinden: http://www.few.vu.nl/~jml900/shoes/style.css

Ik heb al wat dingetjes gevonden over faux columns (met achtergrond image enz.) dat is in dit geval geen oplossing en naar mijn mening zeker ook niet echt netjes.

Kan iemand mij helpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien is het handig om eens te kijken Faux Columns (of een variant hiervan). Je content kolommen zijn niet even lang, dat maak je visueel zichtbaar met eerder genoemde techniek :)

Waarom is dit geen oplossing en waarom ook niet netjes volgens jou?

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 01-11-2007 23:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:48:
Misschien is het handig om eens te kijken Faux Columns (of een variant hiervan). Je content kolommen zijn niet even lang, dat maak je visueel zichtbaar met eerder genoemde techniek :)

Waarom is dit geen oplossing en waarom ook niet netjes volgens jou?
Omdat in dit voorbeeld niet zichtbaar is dat de linker en rechter columns bestaan uit div's met gefade achtergrond. Ik vind het overigens niet netjes om deze (faux columns) techniek te gebruiken omdat wanneer er een kleine aanpassing aan de breedte van een van columns wordt gedaan, je die background weer moet veranderen.

Tevens is het zo dat de middelste column een border heeft die gefade moet worden (dus langzaam verdwijnt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 23:59 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Met andere woorden: je hebt je een design in de maag laten splitsen door iemand die geen weet heeft van technische mogelijk- en moeilijkheden op het gebied van webdesign? :P

Och, een enkele table voor de basis opzet is ook geen echte schande... ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:08:
Met andere woorden: je hebt je een design in de maag laten splitsen door iemand die geen weet heeft van technische mogelijk- en moeilijkheden op het gebied van webdesign? :P

Och, een enkele table voor de basis opzet is ook geen echte schande... ;)
Tables gaan helemaal tegen de prinicpes in.
Maar kennelijk is er dus geen andere oplossing.... ?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:37:
[...]
Tables gaan helemaal tegen de prinicpes in.
Maar kennelijk is er dus geen andere oplossing.... ?
Als je een gek design hebt. Tsja gebruik de middelen die je helpen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:55:
[...]

Omdat in dit voorbeeld niet zichtbaar is dat de linker en rechter columns bestaan uit div's met gefade achtergrond. Ik vind het overigens niet netjes om deze (faux columns) techniek te gebruiken omdat wanneer er een kleine aanpassing aan de breedte van een van columns wordt gedaan, je die background weer moet veranderen.
Tis een prima methode, hoe vaak ben je namelijk van plan de kolommen aan te passen qua breedte? Ik maak op mijn eigen site en op sites die ik voor anderen heb gemaakt gebruik van de faux columns techniek en het mooie is dat het snel en relatief simpel werkt EN ook nog eens cross browser proof is.

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 02-11-2007 02:26 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1