Toon posts:

[MOH:AA] CPU non stop 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ik haal een nieuw systeempje, ;)

Gigabyte P35C DS3R
Dual Core E6750
MSI 8600GTS OC
2 Gig Intern geheugen,
500 Watt voeding.
200 Gig harddisk voor me besturingssysteem.

Moh geinstalleerd en het snoept non stop op 100 % van van beide processor's
Hierdoor loopt het niet helemaal lekker terwijl dit toch zou moeten kunnen met deze spec's

Alles ook al op low geprobeerd te draaien en dit heeft geen effect.

Graag een oplossing (als iemand die toevallig weet)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
En om welke reden zou het slecht zijn dat je CPU 100% gebruikt wordt... :? Je CPU zit er júíst in om gebruikt te worden.

Verwijderd

Welke OS is het?

Ook met andere games? :+

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 16:48 ]

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 14:17

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Mwa wel vreemd dat de 2de core 100% gebruikt word, heb ik zelfs niet met UT3. Voor de rest is het vrij normaal dat het op 100% staat.

Verwijderd

Topicstarter
Systeem draait op Vista Ultimate 64 bits,

Collega van me heeft dezelfde processor, en staat ook continu op 100%
maar ik heb het idee dat daardoor de game vertraagd, want als ik alles op
low zet, en de resolutie ook laag dan nog hapert het spel raar.

maar jah,

Verwijderd

Dat is normaal voor dit spel, ik heb net hetzelfde systeem maar dan met een 8800GTS.
De proccesors tikken ook constant tegen 100% aan maar het spel loopt wel als een trein.

Installeer eens wat directx en driver updates.

Verwijderd

Die 100% is de tijd dat je CPU ermee bezig is. Die is niet voor 100% belast, is gewoon CPU-tijd, ook wel indicatie om aan te geven waarmee je CPU bezig is.

Ik denk persoonlijk dat het aan je videokaart ligt. Schakel de resolutie eens wat lager, of check voor driver updates van nvidia. Success.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:09:
maar ik heb het idee dat daardoor de game vertraagd, want als ik alles op
low zet, en de resolutie ook laag dan nog hapert het spel raar.
:? Wat een redenering... Je moet bij een CPU niet kijken naar het percentage 'gebruik', dat is handig als je kijkt naar geheugengebruik, maar bij een processor zegt het niets. Je CPU is er juist om gebruikt te worden, en elke procent ervan die niet gebruikt wordt is weer wat verloren rekenkracht. Hoe sneller je CPU, des te sneller hij de taken uitvoert. Het is dus niet zodat je als je een snellere CPU koopt dat je minder snel aan de 100% zit ofzo.

Sowieso vind ik MOH:A al een slecht voorbeeld, want het is enorm slecht geprogrammeerd en staat bol van de bugs. Je kunt het probleem beter bij de drivers van je videokaart, chipset of DirectX zoeken.

Verwijderd

Als je het echt zo vervelend vind dat hij 2 cores in beslag neemt kun je toch ook gewoon (als je vista hebt) bij taakbeheer de affiniteit van het proces op 1 core zetten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:13:
Die 100% is de tijd dat je CPU ermee bezig is. Die is niet voor 100% belast, is gewoon CPU-tijd, ook wel indicatie om aan te geven waarmee je CPU bezig is.

Ik denk persoonlijk dat het aan je videokaart ligt. Schakel de resolutie eens wat lager, of check voor driver updates van nvidia. Success.
Al alles geprobeerd laag te zetten (resolutie, en de instellingen allemaal op laag, en nog steeds schokt het.

Nieuste drivers van Nvidia staan erop, alleen voor directx kan ik nog proberen nieuwe drivers te installeren, en kijken wat er dan gebeurt.

Ik laat weten of het resultaat biedt.

;)

Verwijderd

Ik ga er voor het gemak maar van uit dat alle chipset drivers ook de laatste versie zijn? :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:32:
Ik ga er voor het gemak maar van uit dat alle chipset drivers ook de laatste versie zijn? :+
Ik ga het nakijken dacht het wel namelijk. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:05:
[...]

Ik ga het nakijken dacht het wel namelijk. ;)
Helemaal geen resultaat, alle nieuwste drivers geinstalleerd, en nog steeds geen flex draaiend spel.

Zelfs op lage resolutie en alles low niet.

Who know's anything?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat mij nu niet duidelijk is: loopt het spel nu wel of niet vloeiend op de hoogste details?
Met een GF5200 kwam ik destijds al een heel eind bij dit spel, en MOH:AA moet met deze specs volledig gedetailleerd, volledige resolutie en AA gewoon vloeiend draaien.
Pagina: 1