Laptop met 2 seriële poorten gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 00:25

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Ben op zoek naar een laptop met 2 seriële poorten.
Eerst wou ik weten of die wel bestaan.
En ten tweede waar ik ( me oom ) ze vandaan kan halen.
En ten derde Is het mogelijk een extra kaart (seriële) of iets dergelijk toe te voegen aan een laptop?

EDIT:
Het gaat om een apparaat dat twee seriële poorten nodig heeft, en onder DOS moet werken.
Dus dat USB geval gaat volgens mij en mijn oom niet werken.

Alvast bedankt :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/kurt_vermeiren/kdg/afbeeldingen/seriele_poort.jpg
Foto ter illustratie :

[ Voor 56% gewijzigd door yassine op 01-11-2007 23:07 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

[google=usb+serial+adapter]
Afbeeldingslocatie: http://www.gilsson.com/images/usblarge.jpg

Zat te vinden ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34
CodeCaster schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:55:
[google=usb+serial+adapter]
[afbeelding]

Zat te vinden ;)
En dan zeker met een serial port emulator je software alsnog een seriele poort aan laten spreken.
Beetje omslachtig
Heb laatst voor mn werk een of andere hp laten bestellen, maar daar zat er maar 1 op.
Waarom heb je 2 poorten nodig?

[ Voor 14% gewijzigd door doskabouter op 01-11-2007 23:00 ]

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02

Tjark

DON'T PANIC

'gewoon' een Edgeport op een willekeurige laptop aansluiten. Is USB->1,2,4,8 of zelfs 16 seriele poorten.

Niks lastigs met emulator software ofzo. Op m'n werk gebruiken ze soms een paar van die dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjark op 01-11-2007 23:01 ]

*insert signature here

• yassine

yassine

Topicstarter
Sorry, vergeten erbij te vertellen.

Het gaat om een apparaat dat twee seriële verbindingen vraagt, en onder DOS moet werken.
Dus dat USB geval gaat volgens mij en mijn oom niet werken.

Zou zon PCMCIA slot bestaan die convert naar serieel?

[ Voor 5% gewijzigd door yassine op 01-11-2007 23:09 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02

Tjark

DON'T PANIC

'onder DOS'.... is dat echt puur DOS of DOS-box ook ok? bij die laatste doen die poorten 't ook naar ik dacht te weten

*insert signature here

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:01

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het onder DOS moet werken, dan kun je misschien beter naar een oude laptop kijken. Tot aan een jaar of 3 a 4 terug zaten er nog wel seriele poorten op laptops, maar meestal maar eentje.

Is een desktop helemaal niet mogelijk?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

yassine schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:05:
Zou zon PCMCIA slot bestaan die convert naar serieel?
Eerste hit op google:
http://www.quatech.com/catalog/rs232_pcmcia.php

Deze werkt zelfs onder DOS:
http://www.psism.com/sl0703-081.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Korakal op 01-11-2007 23:17 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-01 12:41
Zo'n USB apparaat gaat wel gewoon werken hoor! Tenminste als er de juiste drivers voor zijn (of je moet het onder de command/dos prompt in Windows XP bedoelen).....

Ik heb op de laptop van m'n ma toendertijd zo'n apparaat aangesloten en in de software kreeg ze gewoon "Com 5" erbij.... werkte als een trein hoor.

Anders zou ik ook écht apart rekening ermee houden dat moderne apparaten vaak geen verouderde Dos drivers meer krijgen. Geen idee in hoeverre oudere PCMCIA-2-Com apparaten in dos ondersteunt worden, maar ik zou het wel extra goed nakijken óf er drivers zijn voor een apparaat dat je aanschaft!

Wanna play?

• yassine

yassine

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:10:
Als het onder DOS moet werken, dan kun je misschien beter naar een oude laptop kijken. Tot aan een jaar of 3 a 4 terug zaten er nog wel seriele poorten op laptops, maar meestal maar eentje.

Is een desktop helemaal niet mogelijk?
Nee, is puur dos wat op het apparaat werkt..

Thx korakal / xhale :) ik ga ff kijken of het wat is..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

yassine schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:16:
[...]
Nee, is puur dos wat op het apparaat werkt..
Ik bedoel een desktop PC, die oudere PIII's hebben vaak nog twee seriele poorten ;) .
Thx korakal / xhale :) ik ga ff kijken of het wat is..
Kijk dus ook eens op marktplaats en zo, wie weet :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• yassine

yassine

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:17:
[...]

Ik bedoel een desktop PC, die oudere PIII's hebben vaak nog twee seriele poorten ;) .

[...]

Kijk dus ook eens op marktplaats en zo, wie weet :)
Ow op die fiets.. ;) Nee het moet flexibel zijn, vandaar de keuze voor een laptop.
Die PCMCIA kosten wel een hoop |:( , moet goedkoper kunen :)

Bedankt iedereen voor de moeite btw :D

EDIT: Heb wat gevonden trouwens.. dit gaat ook gewoon werken he. ( want 1 poort heet ie al op ze laptop )

[ Voor 59% gewijzigd door yassine op 01-11-2007 23:32 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

yassine schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:23:
[...]

Ow op die fiets.. ;) Nee het moet flexibel zijn, vandaar de keuze voor een laptop.
Die PCMCIA kosten wel een hoop |:( , moet goedkoper kunen :)

Bedankt iedereen voor de moeite btw :D

EDIT: Heb wat gevonden trouwens.. dit gaat ook gewoon werken he. ( want 1 poort heet ie al op ze laptop )
Nee, dat gaat niet werken. Dit is alleen om van een 9 pins seriele poort een 25 pins te maken, het llevert geen extra poort op.

Maar werkt het apparaat waarmee ze moet communiceren op DOS of moet de laptop op Dos werken? Want dat laatste gaat nooit lukken moet moderne laptops.

Kortom geef eens een uitgebreidere probleem-beschrijven en wellicht komen er hier dan oplossing op tafel waar jij en je oom nog niet aan gedacht hebben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 17:10

Haan

dotnetter

USB en DOS gaat ook niet zo heel goed samen denk ik ;) Dus inderdaad ergens een tweedehands oude laptop proberen te vinden lijkt me de beste oplossing.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Dat moet wel een heel bijzonder programma zijn dan als het niet werkt in een dos prompt.

Maar anders kun je alsnog wel gewoon XP gebruiken, daarop met iets als virtual PC of VMware een DOS PC'tje op maken en dan de seriele poorten mappen.

Ik denk dus persoonlijk dat het wel relatief eenvoudig in een DOS prompt onder bijvoorbeeld XP aan de praat te krijgen is en dan werkt zo'n USB ding perfect.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 09:22 ]

Verwijderd

Haan schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:14:
USB en DOS gaat ook niet zo heel goed samen denk ik ;) Dus inderdaad ergens een tweedehands oude laptop proberen te vinden lijkt me de beste oplossing.
Zal dan wel een hele oude laptop moeten zijn. De laatste tien jaar heb ik geen laptop meer met twee seriële poorten gezien. De oplossing met een PCMCIA kaart lijkt me de enigste reële oplossing als die twee poorten ook onder echte DOS moet werken.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Deze vraag zie ik op Marktplaats ook regelmatig langskomen onder "laptops gezocht"... Volgens mij moet je het zoeken in de richting van een 386-laptop, of hooguit een 486.... voor het DOS-programma prima, en als je er een kan vinden kost het niet veel.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Ik had een vergelijkbaar probleem. DOS en USB gaan idd niet lekker samen, maar het kan wel. Door gebruik te maken van DOSbox (dos emulator) kun je gewoon USB seriele poorten toevoegen. En ik maak gebruik van sweex usb naar seriel kabel.
Ik heb dus een dos programmatje draaien dat absoluut niet onder XP wilde draaien op een laptop waar geen seriele poorten zitten en het doet het uitstekend !

Je moet in DOSbox uiteraard wel wat instellingen doen, als je daar mee aan de gang wilt geef maar een gil....

(owja, als je oom maar blijft roepen dat het niet gaat werken, verras hem dan eens.... >:) )

[ Voor 8% gewijzigd door Caveman op 02-11-2007 09:43 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:21:
Dat moet wel een heel bijzonder programma zijn dan als het niet werkt in een dos prompt.

Maar anders kun je alsnog wel gewoon XP gebruiken, daarop met iets als virtual PC of VMware een DOS PC'tje op maken en dan de seriele poorten mappen.

Ik denk dus persoonlijk dat het wel relatief eenvoudig in een DOS prompt onder bijvoorbeeld XP aan de praat te krijgen is en dan werkt zo'n USB ding perfect.
Kijk dat bedoel ik nu? Had je zelf deze oplossing al overwogen? Met VMware is veel mogelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1