[Mail] Mails verzenden met Leopard niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02 14:39
Voor mijn studentenmail-account gebruikte ik onder Tiger altijd Mail. Veel sneller, praktischer en mooier dan steeds op een site inloggen om je mail te checken. Had toen de volgende instellingen gebruikt, en alles deed het meteen: http://www.macstudent.net...ail_instellingen_%28UT%29

Nu met Leopard heb ik hetzelfde geprobeerd (wizard is nu iets anders). Mail ontvangen gaat prima, maar verzenden lukt maar niet. Krijg de volgende melding na een paar minuten wachten met "verzenden...":
Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/4092/picture2gi3.png

Hij zegt dus dat de server offline is...

Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dit kan laten werken? Misschien iets met die SSL (die ik volgens de handleiding moest activeren) en "port 25"?

Thanks! :*)

Don't live for pleasure, make life your treasure

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarschijnlijk is die smtp server alleen binnen het UTwente netwerk te gebruiken. Je zult dus de mailserver van je provider moeten gebruiken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Stormbringer
Dacht ik ook aan ja, maar bij Tiger deed hij het dus gewoon altijd... En als ik via VPN verbind, verzendt hij ook niet...

Maar ik kan ik mijn provider als mailserver gebruiken om van mijn "@student.utwente.nl" account te kunnen verzenden? Gewoon "smtp.wanadoo.nl" (of tegenwoordig misschien "smtp.orange.nl") en dan gewoon "gebruiker@student.utwente.nl"?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Of probeer zoals de Help van Mail zelf aangeeft, poort 587

Verwijderd

Stormbringer schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:59:

Maar ik kan ik mijn provider als mailserver gebruiken om van mijn "@student.utwente.nl" account te kunnen verzenden? Gewoon "smtp.wanadoo.nl" (of tegenwoordig misschien "smtp.orange.nl") en dan gewoon "gebruiker@student.utwente.nl"?
Geen gebruiker. Gewoon smtp.cablewanadoo.nl

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Ik heb zojuist even getest of het werkt en ik kan als ik ben verbonden via VPN2 (hoewel VPN1 ongetwijfeld ook zal werken) gewoon mail verzenden met smtp.utwente.nl (geen login gegevens gebruiken btw).

[ Voor 11% gewijzigd door Erikdevries op 01-11-2007 23:25 ]

• Stormbringer
Poort 587 werkt niet, "smtp.cablewanadoo.nl" wel! :) Alleen kan ik niet bij mijn "Sent Messages" omdat het niet "xs.utwente.nl" is. Maargoed, ik kan weer verzenden!

Toch vaag dat hij het normaal niet doet. Zal morgen kijken hoe hij op het UT werkt...

• Stormbringer
Erikdevries schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:24:
Ik heb zojuist even getest of het werkt en ik kan als ik ben verbonden via VPN2 (hoewel VPN1 ongetwijfeld ook zal werken) gewoon mail verzenden met smtp.utwente.nl (geen login gegevens gebruiken btw).
Welke login-gegevens? Zonder die "student/sXXXXXX en het wachtwoord" kan het volgens mij niet, en verder heb ik geen gegevens... En ben ook met VPN2 verbonden zonder succes...

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Stormbringer schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:29:
[...]
Welke login-gegevens? Zonder die "student/sXXXXXX en het wachtwoord" kan het volgens mij niet, en verder heb ik geen gegevens... En ben ook met VPN2 verbonden zonder succes...
Apart, ik heb gewoon smtp.utwente.nl toegevoegd aan Mail (dus zonder login gegevens), verbond met VPN2 en kon mail versturen. Als ik niet via VPN verbonden ben krijg ik (zoals het hoort) een melding dat er geen mail via die server verzonden kan worden.

• Stormbringer
Erikdevries schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:40:
[...]

Apart, ik heb gewoon smtp.utwente.nl toegevoegd aan Mail (dus zonder login gegevens), verbond met VPN2 en kon mail versturen. Als ik niet via VPN verbonden ben krijg ik (zoals het hoort) een melding dat er geen mail via die server verzonden kan worden.
Ik zie wat je bedoelt. Heb het account verwijderd en opnieuw geprobeerd, maar nu loopt hij al meteen vast bij de "Outgoing Mail Server"... En ik heb inderdaad geen login gegevens gebruikt bij de uitgaande mail (zoals ook in de handleiding staat)...

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
De smtp van de UT is idd alleen te gebruiken als je op het netwerk zit (Dus een 130.89 ip). Als je VPN aan hebt staan, dan zou het mogelijk moeten zijn de SMTP te gebruiken.

Er wordt op dit moment gekeken of je ook van buiten deze ip-range de smpt van de UT kan gebruiken dmv het inloggen met je studentnummer.

Verder kan je gewoon 2 smtp servers instellen, dat heb ik zelf ook. Staat mijn vpn aan, gaat het via smtp.utwente.nl, anders via mail.home.nl

• Stormbringer
Via "eigen" server gaat het inderdaad wel (alleen kan ik dan mijn "sent messages" niet bekijken).

Maar met smtp.utwente.nl via VPN(2) gaat niet... Erg vreemd, want volgens mij deed hij het vroeger onder Tiger zelfs zonder VPN. Heb alleen nog niet geprobeerd om op het UT zelf te verzenden...

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem als je eerste melding

komt met smtp,orange.nl (OFFLINE)

Kan normaal hier via orange of wanadoo altijd normaal mail versturen.

JW

Verwijderd

Zo .....ik ben er uit.

Ga naar Mail voorkeuren
Bij account onderaan ga bij het popup menu naar wijzig
serverlijst.
Wis hier alles met het min teken,
Vul hier met het plus teken een nieuwe naam in en daarna de provider met smpt.orange.nl (voorbeeld)
Hierna is de offline verdwenen.
Probleem is als er een MAC account is aangemaakt (wat hij automatisch doet ) dan gaat het met de smtp server fout

• Stormbringer
Ja, de "eigen" provider doet het dan wel, maar de "smtp.utwente.nl" nog steeds niet (ook met VPN2)... :/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat komt (iig in het eerste geval) omdat wanadoo/orange/t-mobile (whatever :P) uitgaand smtp via poort 25 blokkeert.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Stormbringer
Hmm... Zelfs op het UT zelf kan ik niet verzenden... :(

Natuurlijk wel als ik het gewoon online doe op xs.utwente.nl, maar dat wil ik natuurlijk niet... :P Echt raar...

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb ook een probleem met email.

Ik heb een eigen domeinnaam via mijndomein.nl en kan wel mail ontvangen via mail.*domeinnaam*.nl, maar het verzenden moet ik doen via de mailserver van mijn provider. Het probleem is dat ik werk op 3 verschillende plekken:

- Huis van mijn ouders via smtp.orange.nl -> Werkt prima
- Mijn eigen kamer in een studentenflat, ik heb internet via SURFnet, maar geen idee wat de mailserver daarvan is. mail.surfnet.nl en smtp.surfnet.nl al geprobeerd, maar werken niet.
- Op de Hogeschool van Amsterdam (eduroam), maar ook daar heb ik geen idee..

Kan iemand me daarbij helpen? Thanks alvast
Pagina: 1