Server 2003: Software Distribution (Access Denied)

Pagina: 1
Acties:

• yevgenyquinne
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 10:17
Op het moment ben ik aan het spelen met Software distributie via GPO's. Nu heb ik het probleem dat de installatie van adminpak op elke manier wordt geweigerd. Op het moment heb ik een aantal gebruikers die in twee verschillende groepen zijn opgedeeld:

Organizational Unit: Inkoop
  • Gebruiker 1
  • Gebruiker 3
Organizational Unit: Verkoop
  • Gebruiker 2
  • Gebruiker 4
Op beide groepen staat tevens al een GPO. Bij de OU inkoop staan er enkele instellingen in zoals het niet mogen wijzigingen van de printers en een account lockout na een paar keer verkeerd inloggen. Dit alles werkt prima.

Nu wil ik zowel met "publishen" als "assigned" spelen. Inkoop krijgt adminpak "assigned"(computer configuration zodat hij niet verwijderd kan worden) en wordt bij het opstarten geïnstalleerd. Verkoop krijgt hem "gepublished" (user conf zodat hij hem ook kan verwijderen) en moet hem dus via add/remove kunnen installeren/deinstalleren.

Adminpak.msi zelf staat op een aparte schijf en staat gedeeld in de map Software. het UNC pad is \\Haarlem\Software\Adminpak.msi (geen hidden folder in dit geval) deze is dan ook gewoon te bereiken vanaf hosts. Er is ook een groep genaamd adminpak(waarin alle bovenstaande gebruikers inzitten) die hier recht op heeft.

Ondanks dat wil de software zich zowel bij Inkoop als Verkoop niet installeren. Inkoop (assigned) blijft gewoon stil, en Verkoop(published) geeft doodleuk access denied.

Welke oplossingen ik al heb geprobeerd:
  • Controle van Windows Installer Service (start automatisch)
  • Rechten gegeven voor gebruikers op \\Haarlem\Software (via groep adminpak)
  • Rechten gegeven voor gebruikers op de C:\ schijf (via groep adminpak)
  • Verschillende malen opnieuw "gedeployed" & opnieuw erin gezet.
  • De How-to van T.net gevolgd.
  • Google/T.net search zonder enig bruikbaar resultaat.
  • Eventviewer (stuurt mij door naar een "bestaat niet" pagina.)
  • Alle systemen (Server 2003 en XP SP2) zijn geheel up-to-date. (hoewel de bij microsoft bekende problemen zich alleen voordeden met SP1)
De foutmelding uit de Eventviewer geeft ook niet veel informatie weg:
code:
1
2
The assignment of application *  from policy * failed.  
The error was : Access is denied.

Zelf raak ik een beetje uitgeput met mogelijke oplossingen verzinnen :'(

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
De computers hebben rechten nodig op de folder, het is tenslotte een computer policy. Gebruik de groep domain computers of een specifieke groep met pc's.

• yevgenyquinne
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 10:17
hstuivenberg schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:13:
De computers hebben rechten nodig op de folder, het is tenslotte een computer policy. Gebruik de groep domain computers of een specifieke groep met pc's.
Ik heb de computers zelf (en hun groep) toegang gegeven op de map \\Haarlem\Software maar ik krijg nog steeds de fout "Access Denied".