Sinds mijn upgrade van tiger naar leopard heb ik last van een weigerende folder action.. als ik iets download met firefox komt dat automatisch op mn desktop terecht, en middels een folder action zou een .nzb bestand automatisch naar de queue directory van hellanzb verplaatst moeten worden, en wanneer hellanzb nog niet gestart is zou dat ook moeten gebeuren..
in tiger werkte dat prima, maar in leopard wil het ineens allemaal niet zo goed meer.. dan moet ik bijvoorbeeld ineens mn folder actions weer aanzetten, terwijl dat gewoon aan zou moeten staan.. vervolgens pakt ie een bestand wel, maar daar laat ie het dan ook bij: als ik later weer een nzb bestand download gebeurt er niks meer..
nou ben ik niet zo'n held met apple script, en zou het misschien wel eens daaraan kunnen liggen, maar omdat hetzelfde script wel werkte onder tiger, is er misschien meer aan de hand, vandaar dat ik maar eens hier om hulp vraag..
het enige wat ik in mn log kan vinden wat er iets mee te maken lijkt te hebben is:
verder ook nog maar even het script waar het om gaat:
nu maar hopen dat iemand hier me kan helpen..
in tiger werkte dat prima, maar in leopard wil het ineens allemaal niet zo goed meer.. dan moet ik bijvoorbeeld ineens mn folder actions weer aanzetten, terwijl dat gewoon aan zou moeten staan.. vervolgens pakt ie een bestand wel, maar daar laat ie het dan ook bij: als ik later weer een nzb bestand download gebeurt er niks meer..
nou ben ik niet zo'n held met apple script, en zou het misschien wel eens daaraan kunnen liggen, maar omdat hetzelfde script wel werkte onder tiger, is er misschien meer aan de hand, vandaar dat ik maar eens hier om hulp vraag..
het enige wat ik in mn log kan vinden wat er iets mee te maken lijkt te hebben is:
maar ik kan niet goed achterhalen of dit een oorzaak of een gevolg van deze kwestie is..11/1/07 21:46:23 [0x0-0x68068].com.apple.systemevents[30787] com.apple.FolderActions.enabled: Already loaded
verder ook nog maar even het script waar het om gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| on adding folder items to this_folder after receiving added_items
tell application "Finder"
repeat with aFile in added_items
if the name extension of aFile is "nzb" then
delay 30
move aFile to folder "Macintosh HD:Users:username:Downloads:Usenet:Queue"
try
do shell script "ps -xc -o command | grep -c python"
on error
do shell script "PATH=/opt/local/bin:/opt/local/sbin:/sw/bin:/sw/sbin:/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin:/usr/local/bin:/opt/local/bin;hellanzb.py -D"
tell application "System Events"
if (count (every process whose name is "MAMP")) = 0 then
launch application "MAMP"
set (visible of process whose name is "MAMP") to false
end if
end tell
end try
end if
end repeat
end tell
end adding folder items to |
nu maar hopen dat iemand hier me kan helpen..
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak