Toon posts:

Compuserve gebruiker Eindhoven gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet snel mijn compuserve abo. opzeggen en volgens de voorwaarden MOET dat via de compuserve browser. Nu heb ik dat browser CD al lang 'opgeruimd' en de browser is sins September niet meer te downloaden. Van wie mag ik die CD voor 2 minuten lenen om de Compuserve browser om mijn laptop te installeren en op te zeggen?

Mijn dank is groot!

Stuart, Eindhoven

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
En mocht je echt de Nederlandse versie nodig hebben, ik ben nu het installatiebestand voor je aan het uploaden, dit komt op http://agteres.net/cs te staan.

Overigens heb je die software volgens mij helemaal niet nodig om op te zeggen (heb het niet geïnstalleerd staan, dus kan het niet checken), zie artikel 10 van hun algemene voorwaarden:

Als u uw gebruik van de Breedband Overeenkomst niet wilt voortzetten, dan dient u CompuServe daarvan in kennis te stellen tenminste 30 dagen vóór het eind van de betreffende Minimum Duur. U dient dit schriftelijk - bij voorkeur per aangetekende brief - te doen, gericht aan het volgende adres:

Ledenservice CompuServe
T.a.v. CompuServe ADSL
Postbus 1084
6201 BB Maastricht

CompuServe zal de kosten inzake het restant van de betreffende Minimum Duur, tijdens welke u uw Breedband Overeenkomst beëindigt, in rekening brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid en musicfreak.

Geweldig! Bedankt! Wat een service! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ga hem snel installeren.

Groeten uit Eindhoven!

• musicfreak
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:16:
Geweldig! Bedankt! Wat een service! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ga hem snel installeren.
Graag gedaan! Even voor mijn nieuwsgierigheid, zit je toevallig net op de 31 dagen voor het einde van je contractstermijn?

Ben wel benieuwd hoe je gaat opzeggen via de software. Als dat via een trefwoord gaat dan kan je ook vaak http://go.compuserve.com/<naam trefwoord> typen, zoals bijv. http://go.compuserve.com/nlhelp.

Verwijderd

Topicstarter
@ musicfreak

Inmiddels heb ik de software (via je upload) gekregen en ik kan helemaal niet met die software opzeggen. Volgens mij hebben ze erg recentelijk de voorwaarden veranderd. Volgens de geinstallerd browser moest ik contact opnemen met de leden service. Maar Artikel 10 van hun website staat nu:

Kennisgeving aan ons.
U kunt uw kennisgeving aan ons verrichten door het sturen van een e-mail naar Ledenservice@cs.com, door te bellen naar onze Afdeling Ledenservice op telefoonnummer 0900 2025425 of door ons een brief te sturen per reguliere post naar het volgende adres: CompuServe, Postbus 1084, 6201 BB Maastricht. Wanneer u ons echter op de hoogte wilt stellen van de beëindiging van uw lidmaatschap, dan dient u de procedure zoals weergegeven bij Trefwoord: BEËINDIGEN te volgen.

Wellicht ben ik lid geworden onder andere (oude) algemene voorwaarden.

Lijkt CanalDigitaal wel. Les weer geleerd; kopie van de algemene voorwaarden opvragen bij afsluiting contract.

Verwijderd

Topicstarter
musicfreak schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:38:
[...]

Graag gedaan! Even voor mijn nieuwsgierigheid, zit je toevallig net op de 31 dagen voor het einde van je contractstermijn?

Ben wel benieuwd hoe je gaat opzeggen via de software. Als dat via een trefwoord gaat dan kan je ook vaak http://go.compuserve.com/<naam trefwoord> typen, zoals bijv. http://go.compuserve.com/nlhelp.
We hebben tergelijkertijd gepost. Opzegperiode is 30 dagen. Het probleem is is dat ik niet weet precies waanner het signaal is overgezet. Begin december in ieder geval. Compuserve is me toch tegengevallen. Ik kwam pas na 1 maand achter dat de IMAP in- en sentbox na een aantal dagen alles weghaalde en dat je je (password) settings alleen via hun browser kan veranderen was nergens goed beschreven. Ze doen gewoon de aanname dat je hun browser en setup CD gaan gebruiken.

Gr.

Stuart

P.S. Brief gaat morgen per post en per fax (043) 387 9645 de duer uit hier.

• musicfreak
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:38:
Inmiddels heb ik de software (via je upload) gekregen en ik kan helemaal niet met die software opzeggen. Volgens mij hebben ze erg recentelijk de voorwaarden veranderd. Volgens de geinstallerd browser moest ik contact opnemen met de leden service. Maar Artikel 10 van hun website staat nu:
Op de algemene voorwaarden pagina staan eigenlijk diverse sub-AV's, ieder beginnend met artikel 1. Dit zijn de volgende:

Overkoepelend: CompuServe-overeenkomst voor internetdienstverlening
Deel 1: Structuur van dit document
Deel 2: Standaard CompuServe Ledenovereenkomst
Deel 3: Aanvullende voorwaarden CompuServe Breedband Overeenkomst
Deel 4: Aanvullende voorwaarden KPN Direct ADSL Dienst
Deel 5: Aanvullende voorwaarden voor gebruikers van de CompuServe Telefonie dienst

Jij citeert uit deel 2, ik uit 3.

• musicfreak
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:48:
Opzegperiode is 30 dagen. Het probleem is is dat ik niet weet precies waanner het signaal is overgezet. Begin december in ieder geval. Compuserve is me toch tegengevallen. Ik kwam pas na 1 maand achter dat de IMAP in- en sentbox na een aantal dagen alles weghaalde en dat je je (password) settings alleen via hun browser kan veranderen was nergens goed beschreven. Ze doen gewoon de aanname dat je hun browser en setup CD gaan gebruiken.
Ja, voor het wachtwoord wijzigen nog wel, dat is eigenlijk het enigste. Allemaal een restant uit de tijd van CompuServe 2000, toen het nog een soort van besloten internet was. Voor de rest kan je lekker met bijv. Firefox en Newsleecher aan de gang. ;-)

Dit jaar februari was CS een prima aanbieding voor mij, nu denk ik aan Telfort voor 20 Mbit / 30 euro. Mocht je trouwens willen overstappen naar een andere provider dan moet je daar eigenlijk eerst aanvragen en na ontvangst van de inplandatum opzeggen bij je oude provider, dit om een sloop van je lijn en dus downtime te voorkomen. Maar goed, als je dat gaat doen loopt de termijn bij CS weer af, n zit je er weer een jaar aan vast. Je kan ook opzeggen bij CS en aangeven dat het ADSL signaal behouden moet blijven.

Succes in ieder geval!
Pagina: 1