Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash] AS naar movieclip in motion tween

Pagina: 1
Acties:

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30
Dit is zo'n simpel probleem dat ik niet begrijp waarom het niet werkt... Ik heb een motion tween met een movieclip die het beeld in beweegt. Als hij in beeld staat wil ik de movieclip naar het volgende frame laten verspringen. Ik heb die instance dus een naam gegeven (my_movieclip).

my_movieclip:
Frame 1: stop();
Frame 2: stop();

stage:
Frame 33: this.my_movieclip.play();

Dit blijkt niet te werken, zolang de movieclip in een motion tween staat. Als ik hem apart zet werkt het wel. Flash 8 trouwens.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

misschien dat het werkt als:
- Je 'this.' weglaat
- Je ipv play() nextFrame() gebruikt

Zelf net even geprobeerd, een clip (myClip) in een tween in de hoofd-tijdlijn die na enkele frames (hoofdtijdlijn) naar een volgend frame (myClip) springt. Dat werkte gewoon, ookal stond de clip in een motion-tween. Laatste ideetje: je actie staat toch wel op een andere layer dan de tween? want tweenen en actions werkt zover ik weet niet tegelijk (heel erg simpele oplossing, maar he tzou kunnen).

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30
Net gevonden (na een uur of vijf of zo): je moet de andere instances in de tween ook die naam geven, anders werkt het niet.

Ik had al gelezen dat om een geneste movieclip te kunnen targeten, hij in het eerste frame van de parent moet staan. Iets dergelijks is hier dus ook aan de hand: de eerste instance van de tween moet blijkbaar ook die naam hebben om de betreffende instance te kennen.

Bij nader inzien kunnen de tussenliggende tweens weer zonder naam. Wat er gebeurt als je die een andere naam gaat geven, ga ik nu niet uitzoeken. Ik loop al genoeg achter.

dcm360: komt dit overeen met hoe jij het had gedaan?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

torp schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:05:
Bij nader inzien kunnen de tussenliggende tweens weer zonder naam. Wat er gebeurt als je die een andere naam gaat geven, ga ik nu niet uitzoeken. Ik loop al genoeg achter.

dcm360: komt dit overeen met hoe jij het had gedaan?
Kan je tweens dan een naam geven? Of bedoel je dat je als je een frame in de tween geselecteerd hebt dan iets in het instance-name vak invult? Want dan geef je die gewoon aan de movieclip in de tween, en als je die naam achteraf invult moet je ieder keyframe in de tween afgaan en daar weer de instance-name opgeven. Dit omdat keyframes worden opgeslagen als totaal nieuw plaatje, die niets van de vorige frames automatisch overneemt als je daar iets veranderd.