Problemen met aansluiten Beogram 1200

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 19:40
Ik heb via een huisgenootje een schitterende beogram 1200 toegeschoven gekregen. Die in eerste instantie niet draaide - maar na liefdevol ingrijpen door paps (vastgekoekt vet van de motor verwijdert en gesmeerd) doet ie dat iig weer.
Stap 2 was het aansluiten op mijn versterker (Verloopje DIN naar tulp en dan op de phono) maar helaas levert dat alleen een luide brom op.
Enig research leert mij dat dit een aarde probleem zou moeten zijn, maar op zich zit bij DIN de aarde op het middelste pinnetje en bij tulp op de mantel...dus dat zou genoeg moeten zijn toch?
Mijn versterker heeft wel een aparte aansluiting voor een aarde draad, maar de platenspeler niet :N

Daarnaast op heb ik er op aanraden van een elektro zaakje hier een 'ground loop isolator' tussen gehangen, maar nu heb ik een 'hogere' brom.

Iemand nog ideeën? want ik wil dit schitterende apparaat graag gebruiken.

Als ik hem de platenspeler weer uit klik lijkt het er trouwens wel op dat ik wel heel even iets hoor.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-02 14:07
Weet je zeker dat die din kabel goed is en die verloop ook?

• Charly
jbhc schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:15:
Weet je zeker dat die din kabel goed is en die verloop ook?
Verloopjes heb ik er 2 van geprobeerd waarvan 1 nagelnieuw. Het zou idd kunnen dat het snoer van de platenspeler zelf niet goed meer is.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou idd de pinnetjes van het element even doormeten op de din plug.

Verder: heeft jouw versterker een phono ingang? Deze platenspeler heeft namelijk standaard geen voorversterker volgens mij.

Wise enough to play the fool

• Charly
teacher schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:38:
Ik zou idd de pinnetjes van het element even doormeten op de din plug.

Verder: heeft jouw versterker een phono ingang? Deze platenspeler heeft namelijk standaard geen voorversterker volgens mij.
Da's ook nog zo iets. Ik heb wel een phono in, maar volgens mij heb ik ook de (optionele) voorversterker in de platenspeler. Dat schijnt namelijk een soort cartridge te zijn en zo iets zit er wel onderin (kan nu ff geen pic maken maar kan ik eventueel wel een x doen)

Verwijderd

Laat me raden de din verloop is gesoldeerd voor een ingang.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 01:51 ]

Pagina: 1