LCD display op Sweex galaxy werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024
Hallo mensen,

Ik heb een behoorlijk stomme vraag, schaam me er ook voor m te moeten stellen.

Ik heb al een tijdje een Sweex Galaxy LCD kast. Deze kast heeft, zoals de naam doet vermoeden, een LCD display voorop.

Nu heb ik er nieuwe schijven in gehangen en heb wat opruiming gehouden (een zalman fancontroller ertussenuit gehaald en de fan direct op het mobo geprikt).

Nu werkt alleen mijn LCD display niet meer.

Ik heb het moederbord in laten bouwen door 4launch, en die doen dat erg netjes, met tieripjes e.d.

Ik heb letterlijk een uur naar de kabelboom zitten staren die vanachter het paneel uitkomt, maar ik zie geen enkel los stekkertje. Mijn mobo heeft ook zo'n blokje waar je al die kleine case stekkertjes in kunt duwen, dit blokje zit helemaal vol. Er is dus nergens een stekkertje wat los zit.

Enige stekkertje wat ik kon vinden, is een 3-pinnig stekkertje, eenzelfde als aan mijn Zalman 9500 koeler. Het is zo'n stekkertje (de onderste):
Afbeeldingslocatie: http://images.pcclub.nl/catalog/images/CPU%20cooler%20converter.jpg

Zou dit de voeding voor mijn LCD display kunnen zijn? Ik zie ook nergens een stekkertje uit mijn voeding komen waar ik die op kan aansluiten.

Googlen werkt niet, zelfs de Sweex site heeft geen handleiding voor dit ding. Ik had eerlijk gezegd ooit nooit verwacht er een nodig te hebben :X

Kan iemand mij vertellen welke kleur het draadje heeft wat mijn LCD display voedt? _/-\o_

offtopic:
Excuseer de zeer domme vraag

[ Voor 0% gewijzigd door Rainmaker op 02-11-2007 10:07 . Reden: Plaatje werktte niet ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Er moeten twee type draden richting het display gaat, voeding is data. De voeindg kan komen vanaf de computervoeding en zal via een molex of floppy power stekker gaan en de data kan een fan zijn.
Een mogelijkheid is ook dat de lcd een usb stekker heeft en via de usb zowel zijn prik als data krijgt. je zal dan op de computer een programma hebben draaien waarmee je het lcd in kan stellen. Je zal dan aan het display een stekklertje hebben met een usb plug of een 1x5 female header. Deze header kun je op een male header op je mobo plaatsen.

Edit:

Het lcd geeft volgens mij alleen info over de huidige tijd en termperaturen, dus er zullen een aantal temp sensoren en een voeding aan de lcd vast moeten zitten (of alles gaat via usb, maar dat kan alleen als je ook drivers heb geïnstalleerd)

[ Voor 19% gewijzigd door Theo op 01-11-2007 21:08 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024
De temperatuursensortjes had ik inderdaad wel gevonden :)

Nu je zegt 1x5 female; het kan zijn dat ik een stekkertje heb aangezien voor floppy connector (daar lijkt het dan toch op?), wat eigenlijk dus voor mijn LCD is...

Ik ga straks weer even kijken. Bedankt voor de reactie :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.