MacBook kopen in de VS

Pagina: 1
Acties:
  • 1.131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:04
Ik wil graag een MacBook kopen. Maar aangezien de Dollar koers zo gunstig is kan ik de witte, 2.2GHZ model kopen voor € 900,- in de VS. Terwijl ik in Nederland € 1.250,- kwijt zou zijn. Ik had toen gekeken op www.lastminute.nl naar de goedkoopste reizen naar de VS. Die zijn naar Las Vegas voor nog geen € 50,- ! Dat zou betekenen dat ik € 300,- euro goedkoper uit zou zijn! Heb ik iets gemist ofzo... en kan ik wel zo'n laptop door de douane heen krijgen, ik zou de verpakking en dergelijke toch achterlaten. Is dit dus een mogelijkeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Kun jij mij aanwijzen waar je voor 50 euro naar Las Vegas kunt vliegen ?! Lijkt mij namelijk extreem goedkoop en zowat onmogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 50 EUS? ik geloof er niks van. Dat kan echt niet. Anders was ik morgen weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
Dan moet je net zoals ik al gezegd heb naar www.lastminute.nl Daar moet je als bestemming Verenigde Staten invullen...dan moet je op pagina 5 kijken naar de reizen naar Las Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 22:07
Waarschijnlijk is dat alleen de hotelprijs? Verder kijken dan je neus lang is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik zie daar geen prijzen van 50 Euro, maar die prijzen van een paar tientjes zijn de prijzen voor een hote/motel kamer per nacht ;)
Het vliegticket is een stuk duurder.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
Ja daar twijfelde ik ook al aan...Maar ik zie het eigenlijk nergens heel duidelijk staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dr staat duidelijk: eigen vervoer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Er staat in dat prijskaartje een smbool, een vliegtuig als je met het vliegtuig daar heen gaat, een bed als je er zelf heen mot zien te komen ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
Ja idd...dat zag ik niet ....beetje dom. Maar dan vraag ik mij af is het mogelijk om een MacBook te kopen in de VS en naar Nederland te brengen. Staat de douane dat doe, en hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Je kunt er prima een mee nemen, moet je idd wel de verpakking daar achter laten zodat ze bij de douane denken dat je hem al langer hebt en niet speciaal daar gehaald hebt. Alsnog kunnen ze naar het factuur vragen, en dan ben je wel de sjaak, dan moet je import kosten betalen.
Maar ik neem m'n laptop altijd mee, net als zoveel mensen en ik heb het nog nooit mee gemaakt dat er om een factuur gevraagd werd.

Garantie heb je wel, maar waarschijnlijk alleen in de states, dus als ie kapot gaat moet je hem daar zien te krijgen (brengen of verzenden).

Tenzij je toch al van plan was die kant op te gaan zou ik hem gewoon hier halen, scheelt een hoop gezeur.

[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 01-11-2007 20:32 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:39

Theo

moederbord

Je kan hem ook in de USA bestellen en via de post naar Nederland krijgen. Echter loop je dan het risico dat je importbelasting moet betalen á 19% plus vast bedrag (een kleine 200 euro dus totaal) bovenop de dure verzendkosten. Deze verzendkosten zullen ook zo rond de 75 dollar zijn waarmee je echt maar een paar tientjes goedkoper uit ben.
Je kan de laptop ook laten versturen als gift waarmee je de importbelasting kan omzeilen. Nadeel is wel dat je dan ook dat je laptop tijdens vervoer niet verzekerd is...
Als je hem in Nederland haal heb je garantie in Nederland, je heb de laptop eerder (en je weet zeker dat hij niet kwijt of stuk gaat tijdens vervoer) en alles is in het Nederlands (OS, boekjes enz) Die paar tientjes zal ik er echt niet voor overhebben.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Apple levert op al haar mobiele producten (waaronder laptops) wereldwijde garantie. Ik heb ook wel eens een MacBookPro die ik in NL had gekocht in de VS laten fixen bij de AppleStore. Werkt prima. Vriend van me heeft ooit iets dergelijks gedaan; toen was z'n oplaadkabel kapot (doorgebrand) toen hij aankwam in de VS en hij kreeg daar in de winkel spontaan gratis een nieuwe (tweedehands beter gezegd) terwijl in NL ze meestal zeggen dat de garantie het niet dekt (bij de eikels van de MacHouse in Rotterdam in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 16:54
machielse schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:45:
Apple levert op al haar mobiele producten (waaronder laptops) wereldwijde garantie. Ik heb ook wel eens een MacBookPro die ik in NL had gekocht in de VS laten fixen bij de AppleStore. Werkt prima. Vriend van me heeft ooit iets dergelijks gedaan; toen was z'n oplaadkabel kapot (doorgebrand) toen hij aankwam in de VS en hij kreeg daar in de winkel spontaan gratis een nieuwe (tweedehands beter gezegd) terwijl in NL ze meestal zeggen dat de garantie het niet dekt (bij de eikels van de MacHouse in Rotterdam in ieder geval).
Wow.... je hebt wel door dat je reageert in een draadje wat al bijna 2,5 jaar oud is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
re @MicGlou
haha; nu wel ja :D
Pagina: 1