[Ervaring] pc<- 5m verlengen -> beelscherm/muis/tobo

Pagina: 1
Acties:

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
In het verleden heb ik me al meerdere keren afgevraagd of het mogelijk was me pc z'n metertje of 5 van me beeldscherm, muis, tobo etc. te verweideren en dus buiten mijn kamer te plaatsten. Nou staan hier al wel wat topics maar geen geeft eenduidig antwoord op de verschillende vragen die ik had. Na wat rond kijken, vragen en kopen is het me gelukt en leek het me dit aardig met jullie te delen.

Als je je PC buiten je kamer wil hebben om welke reden dat ook is dit de oplossing. Het kost helaas wel wat duiten maar dan heb je ook wat.

als eerste wat ik heb verlengd.
  • Beeldscherm : TFT met DVI
  • Muis : USB muis
  • Toetsenboard : USB tobo
  • Geluid : is jackplug naar rood/wit tulp
  • TV : oud beeldkanon dus met een tulp.
Als eerste het verlengen van me DVI-D kabel was het minst lastig maar wel het meest prijzig. In verschillende webshops kan je een veelvoud aan kabels kopen voor weinig geld. Ik heb het op zeker gespeeld en heb iet wat duurdere kabel gekocht. Ik kan deze niet vergelijken met het spul wat je voor de helft van het gled kan kopen maar ik weet wel dat deze goed werkt. Ik draai me desktop op 1280x1024 op 75hz en dat laat deze kabel ook toe.
Lniks is DVI rechts is Tulp voor TV out.
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1805/beeldkleincp1.jpg
Merk : Vivanco
Prijs €50,-
Lengte: 5 meter

En als tweede het verlengen van me USB muis/tobo. Meer dan 5 meter werd door vrijwel iedereen afgeraden. Je zou met powerd USB hubs moeten werken maar dat was ook niet ideaal. Dus heb ik hiervoor een USB repeater voor gebruikt. Nou was ik in eerste instantie sceptisch aangezien ik veel game en ik niet zat te wachten op lag. Voor mijn dagelijks portie schietwerk gebruik ik een G5, en ben daarmee al een jaar ingespeeld. Ik weet dus in de tussentijd exact hoe hij moet presteren. Met de repeater er tussen heb ik dan tot nu toe nog totaal geen verschil ervaren. Alles word nog gewoon goed herkent in windows en door de logitech software. Ook met tobo werk prima. Als ik me pc opstart kan ik ook nog gewoon me bios in door op del te drukken (hier dacht ik uiteraard later pas aan).
Merk: Vivanco
Prijs €22,-
Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/526/usbkleinuv8.jpg
Merk: Sitecom
Prijs: €19,-
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/showproductimage.php?id=791

Geluid is zoals misschien bekend minder lastig. In eerste instantie was ik nog op zoek naar optisch maar dit komt misschien later aangezien dit ook weer een flinke duit in het zakje betekend. Een kabel met aan 1 zijde jackplug en aan de andere zijde rood/wit tulp is bij iedere elktro boer wel te koop. Hier valt verder weinig op aan te merken.
Prijs: €15,-

Aangezien ik ook mijn tv op mijn pc heb aangesloten om de nodig films en series te kunnen bekijken had ik dus ook een lange versie van me tv-out dus gele tulp nodig. Dit is ook niks spectaculairs en kan je bij iedere elktro boer halen. In eerste instantie leek ik wat kwaliteit verlies te hebben maar na vergelijking was het vrijwel hetzelfde. Nou maak ik hier nog gebruik van een ouderwetse beeldbuis maar voor de mensen met een LCD/Plasma kunnen natuurlijk 2 DVI kabels aanschaffen.
Prijs: €20,-

Nou hoop ik voor wat mensen wat verheldering te hebben gebracht.

Waarom zou je dit nou willen doen vraag je je af.
Als eerste me geluidsoverlast. Ik heb flink wat geld uitgegeven aan koeling maar je blijft hem horen. Nu hoor ik hem helemaal niet, ook niet een klein beetje of alleen wanneer het stil is. Ik hoor hem NIET.
Als tweede ter bescherming. Sinds ik een leuke geluidsinstallatie heb gekocht heb ik het idee dat mijn pc (met name me HDD) de bas tonen niet zo kan waarderen zoals ik dat doe. Nu kan ik volle glorie ongestoord genieten van me muziek zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik mijn pc sloop.

Verwijderd

Mijn set-up ;

Draadloos toetsenbord + muis (Heb ik al, gratis)
DVI- Verlengkabel €10,- (Maar die heb ik ook al, 3 meter)

Nu heb ik de computer in een kamer hiernaast, op de kamer waar ik zit heb ik de monitor, toestenbord, muis en speakers.

Dat heeft me tot nu toe niks gekost, omdat mijn kabel van de monitor al 3 meter is :)

Daarbuiten vind ik het erg vreemd dat jij dit allemaal doet vanwege de geluidsproductie, omdat ;
Waarom zou je dit nou willen doen vraag je je af.
Als eerste me geluidsoverlast. Ik heb flink wat geld uitgegeven aan koeling maar je blijft hem horen. Nu hoor ik hem helemaal niet, ook niet een klein beetje of alleen wanneer het stil is. Ik hoor hem NIET.
Als tweede ter bescherming. Sinds ik een leuke geluidsinstallatie heb gekocht heb ik het idee dat mijn pc (met name me HDD) de bas tonen niet zo kan waarderen zoals ik dat doe. Nu kan ik volle glorie ongestoord genieten van me muziek zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik mijn pc sloop.
Je zegt dat je veel geld hebt uitgegeven aan koeling, maar je hoort je pc nog steeds.
Als je veel geld uitgeeft, heb je een passieve voeding + cpu + vga, en heb je stille harde schijven of van die nieuwe harde schijven met dat geheugenkaart-achtig gedoe, dan heb je ook geen last van "HD beschadigingen"

Daarnaast, heb jij je muziek zo hard staan dat je bang bent je HD te beschadigen, waarom wil je dan een stille pc als je muziek zo hard staat? :?
Je HD zul je echt niet beschadigen met harde muziek.

• Iddefridde
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:19:
Mijn set-up ;

Draadloos toetsenbord + muis (Heb ik al, gratis)
DVI- Verlengkabel €10,- (Maar die heb ik ook al, 3 meter)

Daarbuiten vind ik het erg vreemd dat jij dit allemaal doet vanwege de geluidsproductie, omdat ;
ten eerste maak ik geen gebruik van draadloos tobo+muis. Daar begin ik ook niet aan aangezien je met accu's of iets dergelijks bezig blijft waardoor ook nog eens je muis veel te zwaar word. dat vind ik dus helemaal niks.

en ik doe dit niet alleen vanwegen geluid maar mede.
Je zegt dat je veel geld hebt uitgegeven aan koeling, maar je hoort je pc nog steeds.
Als je veel geld uitgeeft, heb je een passieve voeding + cpu + vga, en heb je stille harde schijven of van die nieuwe harde schijven met dat geheugenkaart-achtig gedoe, dan heb je ook geen last van "HD beschadigingen"

Daarnaast, heb jij je muziek zo hard staan dat je bang bent je HD te beschadigen, waarom wil je dan een stille pc als je muziek zo hard staat? :?
Je HD zul je echt niet beschadigen met harde muziek.
Je zult dan een solid state HD moeten kopen maar die zijn nog niet echt betaalbaar vanaf 500gig. De HD waar jij het over hebt moeten natuurlijk nog steeds draaien dus hou je het probleem.
Zoals je hebt kunnen vernemen uit mijn verhaal game ik en dat gaat niet samen met passive koeling.
Tevens is dit een permanente oplossing! Eenmalig investeren en je hebt nooit meer last. aangezien ik dus op deze manier voorkom dat ik bij een nieuwe graka een nieuwe koeler moet kopen scheelt het me op de lange termijn zeker geld! En hoeveel geld je ook uit geeft aan koeling ik ben er zeker van dat het hier stiller is dan waar ook! Ik bedoel wees redelijk hoe kan je nou een pc stiller maken dan wanneer het gewoon niet mogelijk is hem te horen.

En dat me muziek zo hard staat dat me pc niet stil hoeft te zijn is natuurlijk een beetje een domme opmerking. Aangezien ik natuurlijk niet 24/7 naar harde muziek luister.
En of je het wilt geloven of niet me kast stond te schudden wanneer ik mijn volume omhoog gooide. Nou kan je me niet wijs maken dat dit gezond is voor welk onderdeel dan ook in je kast.

Nou staan er in de verschillende ander topics ook al reacties genoeg waarom je het niet moet doen maar daar heb ik tot nu toe nog niks aan gehad. En daarvoor heb ik om eerlijk te zijn ook dit topic niet geschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door Iddefridde op 01-11-2007 20:36 ]

Verwijderd

met harde muziek je pc beschadigen?
mijn subwoofer staat 20 cm achter mijn pc kast.
met 2 pc's gaat dit al jaar of 3 goed.

ff zonder dolle, ik heb zelf een dell dimension 9200 en ding is muis stil.
zit maar 1 120mm fan in voor de cpu en een stille in de voeding.
mijn hdd's hoor ik het meest van de hele pc maar dan ook aleen met data overpompen.
vind raar dat je je pc niet stil genoeg is.

• Iddefridde
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:41:
met harde muziek je pc beschadigen?
mijn subwoofer staat 20 cm achter mijn pc kast.
met 2 pc's gaat dit al jaar of 3 goed.

ff zonder dolle, ik heb zelf een dell dimension 9200 en ding is muis stil.
zit maar 1 120mm fan in voor de cpu en een stille in de voeding.
mijn hdd's hoor ik het meest van de hele pc maar dan ook aleen met data overpompen.
vind raar dat je je pc niet stil genoeg is.
ik weet dat mensen stille pc kunnen maken maar ik kan je wel vertellen dat mijn huidige opstelling stiller is.
In ieder geval kan je me geloven of niet mijn pc stond mee te springen op me muziek, ik waag mijn gegevens hier liever niet op. En dan hoop ik voor je dat het bij jou allemaal goed blijft gaat :P
En nog maals wanneer je een highend graka in je kast heb zitten word het lastig om je PC goed stil te krijgen. De mogelijk om passief te koelen is hier dus niet aanwezig.

En de andere topics hierover werden ook volg geplemd met mensen die er vooral op tegen waren. Ik snap dat jullie je pc ook met koeling stil kunnen krijgen maar probeer het ook vanuit een andere hoek te bekijken.