[Online MMORPG] Ogame Universum - 14

Pagina: 1
Acties:
  • 1.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/got12.jpg

Ogame Universum 14

31 Oktober is Universum 14 gestart, voor iedereen de mogelijkheid om er weer vanaf het begin bij te zijn.

Het Ogame Universum is een text based ruimte simulatie game die draait in je webbrowser, waarbij je een rijk staande moet zien te houden in het universum.
Het is geheel gratis, echter zijn er ook betaalde varianten. Deze bieden je bepaalde voordelen boven de gratis game, zoals geen advertenties, een bonus op je productie of kortere onderzoekstijden. Het is echter vrijblijvend te betalen en ook zonder kan je je prima vermaken en meedoen met de top.

Je begint het spel met je thuisplaneet. Op deze planeet bouw je mijnen om de grondstoffen metaal, kristal en deuterium te ontginnen. Met deze grondstoffen kan je je mijnen verder upgraden en andere gebouwen zoals een werf of onderzoekslab te bouwen. Hiermee kan je schepen bouwen en onderzoek verrichten.
Echter kan je niet onbeperkt bouwen, op een planeet heb je maar een beperkt aantal velden beschikbaar en elk gebouw of uitbreiding daarvan neemt een veld in beslag. Hier komt onderzoek om de hoek kijken.
Door middel van onderzoek kan je defensieve eenheden en schepen vrijspelen en je huidige vloot verbeteren.
Met schepen kan je andere planeten aanvallen en daar grondstoffen roven, ook kan je onbewoonde planeten koloniseren. Dit kan tot een maximum van 9 planeten.

Zo wordt je rijk steeds groter en wordt het moeilijker je rijk in stand te houden en te beschermen tegen andere spelers.

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs10/300W/i/2006/132/3/6/OGame_Pic_by_Lee_Xai.jpg

Samenwerking

Gellukkig sta je niet alleen in het grote universum. In Ogame bestaat er de mogelijkheid samen te strijden. Dit kan door allianties te sluiten en zo door middel van samenwerking elkaars rijk te beschermen.
Een andere mogelijkheid is om met bijvoorbeeld je buurman elkaars vloten te combineren tot een geheel en samen een andere speler aan te vallen.

GoT Alliantie
Afbeeldingslocatie: http://www.play-free-online-games.com/listmachine/uploads/image_ogame_1_thumb.jpg
Net als in de andere universa is er weer een GoT Alliantie opgezet. Iedereen is welkom, mits je op GoT actief bent. Ervaring is niet een vereiste, er is een hoop informatie op het net te vinden en ook ervaren spelers zijn niet te beroerd om een beginnende speler op weg te helpen.

Hoe registreer ik mezelf?

Ga naar ogame.nl registreer jezelf in Universum 14.

Wil je je aanmelden voor onze GoT Alliantie? Volg dan de volgende stappen:
1. Klik op zoeken en zoek op alliantielabel naar GoT
2. Dien een aanvraag in. Vermeld in je aanvraag je GoT username en userID, zodat je identiteit te checken is. (Je ID vind je onder myreact >> profiel bekijken.)
3. Wacht op goedkeuring :)

Handige Links

www.ogame.nl
Nederlandstalige FAQ
Ogame Wiki

Is er een apart forum

Ja, die vind je hier. Het is een gedeeld forum van uni 11 en 14. Registratie en lidmaatschap van een van de GoT allianties zijn echter verplicht

Layout

Layout gejat van Demonfreak, die hem op zijn beurt weer gejat heeft van MM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al ff een accountje aangemaakt op Uni14, sta momenteel op 7 punten, maar met een paar uurtjes komt de update van de ranking weer, ben benieuw hoe het uit eindelijk word :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:25
Ik heb me ook aangemeld op uni 14, als Mikkel4NL.

Heb dit spel geloof is eerder gespeeld, maar ben alles alweer vergeten :P.

Is er een tutorial of zo, heb wat starthulp nodig.

edit: heb al een tutorial gevonden _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door michaeltb op 02-11-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook een account aangemaakt je kunt me vinden onder de naam Frank2k
planeet ligt op 1:434.

Alliantieaanvraag verstuurd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
wat gebeurd er eigenlijk als je -10 aan energie hebt. Wordt er dan helemaal niets geproduceerd of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltb schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:56:
wat gebeurd er eigenlijk als je -10 aan energie hebt. Wordt er dan helemaal niets geproduceerd of hoe zit dat?
Kijk bij grondstoffen, daar staat precies wat je allemaal produceert.
Als er -10 staat betekent dat dat je produceert, maar dan voor 10 energie minder, kwestie van zonne energie ding upgraden of satellietje de lucht inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Nu online
Je haalt dan niet meer 100% van je productie. Wat je ook kan doen is tijdelijk een van je mijnen op 80/90% zetten, zodat je andere mijnen er niet onder lijden. Als je dan je zonnecentrale geupgrade hebt, niet vergeten je productie weer op 100% te zetten.

De GoT ally gaat lekker met 42 leden, maar er kan nog meer bij. De uni is pas drie dagen jong, dus de afstand tot de top is te verwaarlozen, helemaal op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Ah bedankt voor jullie replies, alles is nu een stuk duidelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:41

ZenTex

Doet maar wat.

48 leden als m'n aanvraag geaccepteerd word. Naam is hetzelfde als GoT naam.
jaren geleden dat ik m'n laatste browser game speelde. IWKY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

okay ook een accountje gemaakt, jammer dat ik een paar dagen heb gemist ......

ik merk dat de nieuwe ogame 0.77 niet goed wordt afgehandeld op mijn telefoon (VM5) in minimo.

Pocket explorer gebruiken, is niet echt een alternatief, omdat deze geen javascript ondersteunt (de countdown tellertjes) en het cancelen van bouw etc.

is er iemand die wat anders gebruikt?

[ Voor 66% gewijzigd door jeanj op 07-11-2007 20:08 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hoogstens 2 uur gemist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik heb dit topic zien passeren en na OGame heel lang niet meer gespeeld te hebben, kon ik het niet laten en heb ik me toch weer ingeschreven. Toevallig is mijn oude alliantie uit uni3 ook weer begonnen in uni14 dus heb ik me daar eens bij aangesloten. Hopelijk blijven we vriendjes met GoT ;)

[ Voor 25% gewijzigd door D-Three op 07-11-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:56

tuinïnen

Eventus stultorum magister

ik wil niet ik wil niet, maar het begint wel erg te jeuken als ik het zo weer lees. Heb een tijd meegedaan met de wat betere spelers/ali's (VHCDKU) Maar het geeft zoveel stress op een gegeven moment, dat ik het niet meer aankon. ( Altijd op tijd thuis , altijd op tijd wakker worden, ieder half uur checken of je niet wordt aangevallen mits je geen fleetsave gedaan hebt, hartaanval krijgen als je je bus mist en meteen andere mensen gaan bellen of ze willen fleetsaven, iedere dag een half uur raids instellen. ) Nee ik weet het niet hoor :D

OJA idd snachts om 4 uur de wekker zetten omdat dan mensen slapen en dan snel fleetcrashen, phalanx zenuwen. nee geweldig :P

[ Voor 10% gewijzigd door tuinïnen op 08-11-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Nu online
Ik ken het gevoel :D
Wekkers zetten op belachelijke tijden. Je (sociale) leven verwaarlozen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Uren 's nachts scouten naar de meest vette fleet crashes en hopen grondstoffen...

No way :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Nu online
En dan tot de conclusie komen, dat je buurmannen wel van hun nachtrust aan het genieten zijn en goed gesaved hebben/

Waardeloos spel eigenlijk, maarja. Het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Melniek schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:21:
En dan tot de conclusie komen, dat je buurmannen wel van hun nachtrust aan het genieten zijn en goed gesaved hebben/

Waardeloos spel eigenlijk, maarja. Het moet...
Het moet inderdaad :)

maar na een avondje stappen is het weer tijd om de kruisers erop uit te sturen dus pas maar op want ik kom net bij de GOT vandaan en dat was nie verkeerd :+

--0--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Wordt ik dan toch wel aangevallen door een GoT'er zeker? Geen idee wie het is maar veel zal er niet meer te rapen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ik heb net een ally verzoek gedaan voor Got

En hij is goed gekeurd. Nu het forum nog ....

[ Voor 36% gewijzigd door jeanj op 17-11-2007 18:57 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kreeg net volgende bedreiging :D :
11-18 14:27:08 El Bobo [1:339:4] Geen onderwerp
Werk mee of ondervind de consequenties.
Wij eisen dat jij jouw planeet opgeeft en stopt met Ogame spelen. Dit is GEEN grap.
Als je niet meewerkt dan zullen wij zorgen dat er maatregelen tegen jou genomen worden (hieronder valt: uitmoorden van jouw familie, afbranden van jouw huis)
Je hebt 24 uur om je planeet op te geven.
Dit is je laatste waarschuwing.
Denk niet dat dit een grap is, wij kunnen jouw IP-adres achterhalen en traceren.

Nogmaals, werk mee of ondervind de consequenties...
------

Heb me helemaal slap gelachen en daarna de GO's gemailed met een CC'tje naar zo'n beetje alle GO's van UNI14 :P

Dag dag accountje *O*

EDIT:
Sun Nov 18 2007 15:25:06 NicceWiej El Bobo Wed Apr 4 2035 16:25:06 Bedreiging
Whow gewoon binnen 5 minuten na het mailtje :P
Het gekke was, ik ken die hele gast niet en ook geen scans gedaan op hem 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Fairy op 18-11-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wees blij opgelost :P

• Melniek
  • Nu online
Gaat hard met de GoT allianties... Got I en II bij elkaar hebben nu al zo'n 86 leden :D
We staan inmiddels ook 1ste, alleen hebben we nog wat meer spelers nodig in de top 100.
Voor de rest begint de uni een beetje op gang te komen nu de ss-jes een beetje ingeburgerd raken.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Hee, gaaf dat dit spel ook nog steeds bestaat :D

FF net weer geregistreerd en begonnen, lig wel 2 weken achter met de rest dus verwacht niet teveel van mij de komende tijd. Iemand niet 1000 kristal over ofzo? :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Fairy schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:24:
Kreeg net volgende bedreiging :D :

[...]

Heb me helemaal slap gelachen en daarna de GO's gemailed met een CC'tje naar zo'n beetje alle GO's van UNI14 :P

Dag dag accountje *O*
Doet mij hieraan denken, bedreigingen/schadeclaims/... worden door mij "behandeld".

• Melniek
  • Nu online
MM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 03:46:

FF net weer geregistreerd en begonnen, lig wel 2 weken achter met de rest dus verwacht niet teveel van mij de komende tijd. Iemand niet 1000 kristal over ofzo? :P
Registreer jezelf ook even op het ingame forum en plaats het daar even, dan zal ik kijken of ik vrachters in de buurt heb. Vind het leuker iemand wat te geven die actief is binnen de clan, dan iemand die alleen maar zijn/haar hand omhoog houdt.
Anyway als je daar je coörds ff doorgeeft dan kan je in de loop van de dag wel het eea verwachten.

Weet niet wanneer je het spel voor het laatst gespeeld hebt, maar het heeft wel wat veranderingen ondergaan, maar daar kom je in de loop van de tijd wel achter.

@Rapture; Puin aan huis is altijd leuk. En schadeclaims dien ik nooit in, ik claim het gewoon. Revenge is a bitch >:)

Verwijderd

Hee gekke vraag.

het is al een aantal dagen dat ik geen punten erbij gekregen heb ook al heb ik vet veel gebouwd

hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 13:10 ]

• Melniek
  • Nu online
Je moet bij de statistieken kijken. Als het goed is wordt daar wel het correcte aantal punten weergegeven. Na de update van v0.77c naar v0.78 worden je punten in het overzicht, de alliantieledenlijst en in het melkwegoverzicht niet meer bijgewerkt.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Fijne update dan ;)

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Melniek schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:35:
@Rapture; Puin aan huis is altijd leuk. En schadeclaims dien ik nooit in, ik claim het gewoon. Revenge is a bitch >:)
Ik had iemand geraid en hij wilt dat ik alle schade terugbetaal. Tuurlijk doe ik dat niet en maakte dat duidelijk maken door hem kaal te plukken.

• D-Three
MM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 03:46:

Wat zijn jouw coördinaten? Dan stuur ik wel wat op, ik denk toch dat ik er mee stop. Al zeg ik dat al 3 weken :P

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-10 09:14
Ben lid van GoT II nu.. 520 puntjes :D Ik ben nu bezig met kolonisatieschip dus die punten komen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melniek schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:45:
Je moet bij de statistieken kijken. Als het goed is wordt daar wel het correcte aantal punten weergegeven. Na de update van v0.77c naar v0.78 worden je punten in het overzicht, de alliantieledenlijst en in het melkwegoverzicht niet meer bijgewerkt.
nou dat werkt toch niet heb je geen duidelijk overzicht.

wanneer gaat dit weer normaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Nu online
Ik hoop dat het snel gefixed wordt, maar wanneer dat weet ik ook niet.

Wat je in de tussentijd wel kan doen is ophet ingame forum kijken en je even registreren voor de galaxietool. Daarin kan je, als die up to date is, de juiste statistieken zien van alle leden in de clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
dan0s schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 01:58:
Het moet inderdaad :)

maar na een avondje stappen is het weer tijd om de kruisers erop uit te sturen dus pas maar op want ik kom net bij de GOT vandaan en dat was nie verkeerd :+
Saven? Nooit gedaan.... ben daar 1x52 kruisers(en de rest van me vloot) mee kwijt geraakt, en 1x een kleine 1000 slagschepen ofzo...

Daarna werd ik zo groot dat 't praktisch onmogelijk was om me te slopen, tenzij de nrs 2,3 én 4 gingen samenwerken :P

Moet wel toegeven dat ik bijna nooit langer dan 2-3 uur offline was en 6 manen had met jumpgates dus het was ook vrij onmogelijk om mijn vloot te vinden, en dan ook een aanval op te zetten met 3 man én aankomen voordat ik weer inlogde :+

[ Voor 17% gewijzigd door Rey Nemaattori op 30-11-2007 10:32 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig spel :)
Ik ben ook maar 'ns begonnen, nog nooit gespeeld maar net aangemeld voor die alliantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:56

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Vreselijk spel , als ik weer tijd heb ga ik toch weer beginnnen. Ik mis de stress en geschrokken wakker worden en dan meteen op de klok kijken etc. :P

Maar één tip , begin er niet aan ! |:( |:(

[ Voor 13% gewijzigd door tuinïnen op 05-12-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrzonline
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

Nrzonline

Who want's a cookie?

Ik speel het al weer een klein poosje, en ben opzoek naar alliantie dus..

usernaapie
1000+ punten

Me laatste raid
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
75.398 Metaal, 35.494 Kristal en 14.509 Deuterium

De aanvaller heeft een totaal van 12.000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 94.000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 1.800 Metaal en 5.400 Kristal.
greets

[ Voor 143% gewijzigd door Nrzonline op 05-01-2008 17:47 ]

Nrzonline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

tuinïnen schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:13:
Vreselijk spel , als ik weer tijd heb ga ik toch weer beginnnen. Ik mis de stress en geschrokken wakker worden en dan meteen op de klok kijken etc. :P

Maar één tip , begin er niet aan ! |:( |:(
mja heb er ook gewoon weer spijt van :D u14 ben ik niet zo actief though want als ik nu 2 uni's actief ga spelen gaat het helemaal mis. maar m'n mobiel is weer vollop aan het piepen >.> en op het gegevenmoment de energie op en slaap je door die wekker heen inderdaad,.... en dan innneens maar AH #$%& snel uit bed springen inloggen en hopen op het beste :p

ook niet voor niets dat de meeste mensen stoppen als ze gecrashed zijn :p alles waar ze zoveel tijd in gestopt hebben is er niet meer en nu is de enige kans rust te krijgen :D als je gelijk weer aan fleet begint krijg je nooit meer rust :+

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Ik ben 1.5 week geleden ook eens begonnen met ogame.
Voorlopig verloopt alles nog vrij vlot: score +/- 1430 op rang 3484 and rising :)
Wel een beetje pech gehad met koloniseren enzo, 5 scheepjes nodig gehad voordat ik eindelijk een degelijke planeet te pakken had. Maar ja dat kan de pret niet drukken he.
Daarjuist ook effe mijn applicatie ingediend om lid te worden :)

Edit: haha daarstraks bericht gehad van de leider van Alliantie invaders, of ik op de hoogt ben dat hun wing onder bescherming staat van de main (had ik zelf niet kunnen bedenken _O- )en dat ik dus maar onmiddellijk moest stoppen met speler Briantjuh te bespioneren 8)7

1 spionagesonde naar een speler op plaats 4000 nog wat en en hun leider voelt zich genoodzaakt om maar direct te dreigen dat ik anders problemen krijg met tig+ members.
Geniaal spel >:)

[ Voor 38% gewijzigd door -AzErTy- op 13-02-2008 15:39 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
Uni15 is ook bezig, en ook daarin zit een GoT alliantie. Uni15 is pas een weekje ofzo bezig, dus alles is nog vrij pril! wil je ook meedoen, stuur je Got username/id mee bij je aanvraag en je word zonder problemen toegelaten :)

verkapte recruiterings kick O-)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rey :p

speel jij nogsteeds \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Zoals Rey zegt, wij zoeken voor GoT nog members voor Uni 15. Nu kan ik natuurlijk een nieuw topic aanmaken maar das een beetje onzin. Rey speelt idd nogsteeds en staat 1e in de alli.

Je kan ons gewoon vinden onder GoT in uni 15 :)

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Nu online
Stelletje topickapers :P

Ik speel ook in 15, maar ik ben nog even aan het afwachten hoe het gaat verlopen. Op dit moment gaat mijn aandacht vooral nog uit naar 14. In 15 heb ik pas net mijn eerste koloschip op pad gestuurd en voor de rest doe ik er vrijwel niets.
Als mijn kolo's straks op orde zijn en 15 wordt een blijvertje zal ik mij wel aanmelden, zolang dat niet zeker is wacht ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met uni 15, nog levende zielen die daar spelen ?
Pagina: 1