Snelheid op Duitse Autobahn

Pagina: 1
Acties:
  • 3.168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 15:17
Ik maak maar een nieuw topic, omdat de topics die ik heb gevonden uit 2000 en 2002 zijn.
Mijn vraag is eigenlijk, waar kun je nou vanuit Eindhoven nog snel in Duitsland komen op een Autobahn waar je nog echt hard mag/kan?

Ik heb verschillende gezien, de A3 vanuit Arnhem richting Oberhausen, de A61 vanuit Venlo richting Koblenz, maar is dat nog steeds zo?

Er is vast wel iemand die dat precies weet waar je nog "mag".

Ook met Google kreeg ik nou niet echt duidelijke resultaten.

[ Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 01-11-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 19:42

Goverman

not loaded

bij mijn weten nog beide zonder snelheidslimiet.

Ook leuk: BAB 57 (bij kp. Rijkevoort, in de buurt van Venlo, vanaf de A73 de A77 oprijden en dan naar Duitsland toe). En wederom geen snelheidslimiet. Volgens mij geldt dat voor de BAB 40 (bij de A67 bij Venlo de grens over) ook.

Verder geen limieten op de BAB 30 (van Oldenzaal naar Osnabruck en verder) en BAB 31 (van Oberhausen naar Bremen)

[ Voor 11% gewijzigd door Goverman op 01-11-2007 19:47 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:59
Vanuit venlo kun je nog altijd richting koblenz.

Wil je je citroën gaan proberen?

(vriend van me kocht je ex-146)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 10:52

ralfbosz

xm create bosz -c

Goverman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:46:
Verder geen limieten op de BAB 30 (van Oldenzaal naar Osnabruck en verder) en BAB 31 (van Oberhausen naar Bremen)
Volgens mij heeft de BAB30 vanaf de grens tot knooppunt Shüttorf nog steeds een beperking (slecht wegdek). Daarna is het wel onbeperkt, maar bij Osnabrück is er weer een beperking.

De beste racebaan is de BAB31 (van Emden tot Oberhausen), maar sinds de TS in Eindhoven zit kan die beter de BAB3 nemen (Oberhausen - Emmerich), daar kun je goed knallen (tenzij het tussen 22u - 6u is, er is een klein stukje met beperking in die tijden). Lager kom in niet in Duitsland, dus kan ik niks over zeggen...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 10:21

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

a61 is helemaal onbeperkt als ik het me goed herinner. Vanaf arnhem de grens over richting koblenz zijn een aantal stukken 120.

Ik ga over 2 weken een van deze weer proberen als ik naar de eiffel ga.

Btw zondag is vrachtwagen vrij in dld als ik het goed heb.

[ Voor 35% gewijzigd door AkroBatik op 01-11-2007 20:34 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

vanaf emmerich kan je volgas! (rij daar bijna elke week even een stukje vanaf beek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53
De 31 is machtig! Top van 232 gps daar gehaald... :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind de A6 (langs hockenheim) wel mooi. Op sommige stukken 4-baans, lekker blazen op weg naar de Alpen :D.

Van de zomer daar nog een 911 turbo proberen bij te houden in een 1.6.. was niet zo'n succes ;)

Jammer dat het binnenkort waarschijnlijk voorbij is..

[ Voor 12% gewijzigd door THIJZEL op 01-11-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nou ja uitproberen, ik ben verschillende keren in Duitsland geweest, maar elke keer net waar je maar 130 mag eigenlijk. Ik wil ook wel eens een stuk doen waar je wel onbeperkt mag.
Kun je vanuit Venlo als je de grens overgaat richting Koblenz gelijk voluit?
Ik heb geen zin om eerst heel Duitsland door te rijden voordat het kan, dus vandaar de vraag of het vanuit Venlo zou kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 01-11-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

eX0duS schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:19:
Nou ja uitproberen, ik ben verschillende keren in Duitsland geweest, maar elke keer net waar je maar 130 mag eigenlijk. Ik wil ook wel eens een stuk doen waar je wel onbeperkt mag.
Kun je vanuit Venlo als je de grens overgaat richting Koblenz gelijk voluit?
De A40 die achter Venlo ligt kan je gelijk voluit, zie hier: http://www.autobahnatlas-online.de/A40.htm

De A61 is wat vervelender, http://www.autobahnatlas-online.de/A61.htm

Persoonlijk vind ik de A77 vanuit Boxmeer over op de A57 het leukst, http://www.autobahnatlas-online.de/A57.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-05 16:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb de A61 begin deze maand nog afgetreden en dat is inderdaad een strontvervelende Autobahn. Er zit een traject van iets van 150km waar een tempolimit van 130km/h van kracht is.

De A3 tot aan Oberhausen en de A31 zijn zeer geschikt om op een rustig moment eens goed te gaan vlammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BAB57 vanaf Boxmeer idd - er rijdt meestal geen hond, het is recht en vrijwel vlak en het is onbeperkt van grens tot Lintfort-Kamp :z

- en redelijk in de buurt vanaf Eindhoven ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ze zijn er dus nog, die autobahnen waar het nog kan. :p
Wat is vanuit Boxmeer een mooi tijdstip om daar eens langs te gaan, of is het daar nooit zo druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:32
De 31 is inderdaad erg mooi, jammer dat mijn 1.4 niet zo hard gaat, maar toch leuk om die snelweg eens een flink stuk mee te pakken :9
Laatste keer dat ik er was waren trouwens de zondagmorgen en de nacht van zondag/maandag erg rustig. Wel goed spiegelen!

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je vanuit Eindhoven komt, dan gewoon doorrijden over de A40. Tot Kreuz Moers is daar volgens mij maar een stukje (1e afslag voor Krefeld) waar je maar 120 mag, en de weg is redelijk recht en overzichtelijk.
Op de A61 heb je direkt na Kaldenkirchen een bochtig stukje waar je maar 100 mag, dan tot Moenchengladbach onbegrensd, maar de weg is bochtiger dan de A40. Maar omdat je er ook niet zo makkelijk komt vanuit Eindhoven (je moet een stuk binnendoor) is de A40 beter.
Gewoon lekker 's zondagsmorgens een stukje blazen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 12:51

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Bestaan er geen kaartjes met de maximum snelheden? Die nummertjes zeggen me helemaal niets.

[ Voor 4% gewijzigd door sopsop op 02-11-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 20:13
sopsop schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:12:
Bestaan er geen kaartjes met de maximum snelheden? Die nummertjes zeggen me helemaal niets.
die zijn er wel. heb op de ZDF z'n kaartje voorbij zien komen, je mag op ongv. 50% onbeperkt rijden. Was in hele mooie kleurcodes (onbeperkt, 130, anders), maar mss was dat ook wel voor hun nieuwsbricht en vind je het nooit
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:20:
......................... Wel goed spiegelen!
waarheid als een koe. Er zijn echt heeel veeeeeel nederlanders die denken dat ze hard kunnen rijden, maar passen hun rijgedrag niet aan. Denken dus nog steeds 120 te rijden (qua instelling).

Op veel dingen anders anticiperen, een vrachtwagen die 90 gaat en jij 200 is wel erg snel dichtbij. Een tip van flip: rij zoals de duitsers hard rijden en niet als ie achterlijke nederlanders op de weg. Had laatst iemand die dacht ach ik gooi mijn auto met 170 nog ff voor die andere nederlander (ikke dus). Had weinig gescheeld.... als je 120 rijd en een noodstop maakt is er vaak net geen botsing.... bij die hoge snelheden vertel je het wrs niet na. Maar goed ben zelf ook door de "hard-race" leercurve gegaan, eerlijkheidshalve.

[ Voor 50% gewijzigd door Martinus op 02-11-2007 09:45 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Let wel even op bij de diverse stukken waar je van 22.00 tot 6.00 minder hard mag, op de A3 bijvoorbeeld hebben ze zo'n stuk met trajectcontrole. (het is daar geloof ik zelfs minder dan 130)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Zwolle > Arnhem > Oberhausen is ook gewoon planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53
johnnyv.nl schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:08:
Let wel even op bij de diverse stukken waar je van 22.00 tot 6.00 minder hard mag, op de A3 bijvoorbeeld hebben ze zo'n stuk met trajectcontrole. (het is daar geloof ik zelfs minder dan 130)
Waarom is dat eigenlijk?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 22-05 09:04

EXX

EXtended eXchange

Lärmschutz oftwel om geluidsoverlast tijdens de nacht te beperken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 16:50

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik vind de 3 tussen Keulen en Frankfurt het leukst om te rijden. Lekker links, rechts, op, neer. Dat komt tenminste neer op serieus sturen, ipv suf planken. Altijd geinig om te zien hoe de Porsches afhaken omdat ze de bochten te scherp vinden. (Ik moet ook zeggen, af en toe zijn ze scherp. Af en toe heb je dan ook een paar km's limieten van 120 per uur. En je moet ook blijven oppassen dat de vrachtwagens en ook sommige auto's moeite hebben om de hellingen vlot te nemen.

Maar al met al: daar kan je je stuurmanskunsten aardig kwijt.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eX0duS schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 07:44:
Ze zijn er dus nog, die autobahnen waar het nog kan. :p
Wat is vanuit Boxmeer een mooi tijdstip om daar eens langs te gaan, of is het daar nooit zo druk?
Nee, het valt mee, een maat van mij heeft zijn VR6 daar losgelaten op een zomerdag in juli rond middernacht op een zaterdag, tot Moers volgas met een orginele 174pk continu 238 kmh rijden, maar dat is wel een paar jaar terug.
Ook een keer op een zondag ochtend iets later in september, toen was het heel rustig, dus vooral in het weekend even proberen.
Als je 's nachts rijdt, groot licht aan, dan weet een Duitser dat je serieus hard rijdt en zullen ze heel snel van je baan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:39

YellowCube

Wait...what?

Grootlicht aan want dan weet een Duitser dat je serieus hard rijdt?
En wat als er een niet Duitser op je baan zit? ;)
Even groot licht opzetten als je iemand op jouw baanvak ziet rijden zou meer dan genoeg moeten zijn, is imo ook veel duidelijker en minder hinderlijk voor andere weggebruikers.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Gewoon je linker knipperlicht aandoen als je een langzamere auto naderd, dan gaan de duitsers over het algemeen meteen aan de kant.
Groot licht knipperen is onzin en bovendien irritant.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:39

YellowCube

Wait...what?

onzin is het zeker niet. Wat mij opvalt als je daar rijdt is dat ze vaak ver van te voren al groot licht geven zodat je nog genoeg tijd hebt om eventueel opzij te gaan. Continu door blijven grootlichten is inderdaad irritant.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

S'nachts evt wel, maar overdag is normaal dimlicht aan en een keer knipperlicht aan toch echt voldoende om linksplakkend verkeer naar rechts te laten gaan. ;)
Duitsers rijden echt stukken beter dan de nederlanders, net als dat wij nederlanders weer stukken beter rijden dan belgen. :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik ben zojuist maar even over Boxmeer de A57 opgereden, midden op de dag (was rond 16 uur), verkeer viel de eerste 20 km best mee, niet echt druk. Daarna werd het een stuk drukker.
Voluit heb ik niet gekunnen omdat de situatie qua veiligheid dat ook niet echt toe liet.
Wel viel me op dat veel Duitser gewoon 130 rijden. Sommige rijden wat harder maar dat is ook niet veel harder dan 150/160.
Vervolgens rond Kamp Lintfort er af gegaan, weer richting Venlo.

Op zich is het wel een mooie weg. Als er weinig/geen verkeer is kun je hier zeker hard als je wil. De weg is mooi vlak, weinig bochten, overzichtelijk (alleen er staan dus wel bordjes langs van overstekend wild, dit lijkt me dan wél weer gevaarlijk).

Waar dienen die camera's voor die boven de weg hangen? Ik weet niet zeker of het camera's zijn, maar zo zien ze er wel uit, een soort blauwe lamp er boven, en voor elke rijbaan 2 lijkt het.
Zeker snelheidscamera's? Als dat zo is ben ik goed de sjaak denk ik. :p Vanaf Boxmeer zeg maar richting Kamp Lintfort heb ik wel hard gereden. Volgens die internetpagina mag je dat daar ook, en ik zag aan het begin een blauw bord met "130", wat me dus adviessnelheid leek, aangezien die er boven stonden (50 en 100 geloof ik), een wit bord met rode rand was.

Verder zijjn er zat die op de rechterbaan rustig 120 rijden en vervolgens gewoon vrolijk naar links kachelen. Kom je daar aangevlogen met 200+. ;) Die Duitser moeten toch beter weten lijkt me. :p

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 04-11-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Varienaja schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:29:
Ik vind de 3 tussen Keulen en Frankfurt het leukst om te rijden. Lekker links, rechts, op, neer. Dat komt tenminste neer op serieus sturen, ipv suf planken. Altijd geinig om te zien hoe de Porsches afhaken omdat ze de bochten te scherp vinden. (Ik moet ook zeggen, af en toe zijn ze scherp. Af en toe heb je dan ook een paar km's limieten van 120 per uur. En je moet ook blijven oppassen dat de vrachtwagens en ook sommige auto's moeite hebben om de hellingen vlot te nemen.

Maar al met al: daar kan je je stuurmanskunsten aardig kwijt.
Helemaal mee eens, dat is echt een toffe weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:32
eX0duS schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:40:
Ik ben zojuist maar even over Boxmeer de A57 opgereden, midden op de dag (was rond 16 uur), verkeer viel de eerste 20 km best mee, niet echt druk. Daarna werd het een stuk drukker.
Voluit heb ik niet gekunnen omdat de situatie qua veiligheid dat ook niet echt toe liet.
Wel viel me op dat veel Duitser gewoon 130 rijden. Sommige rijden wat harder maar dat is ook niet veel harder dan 150/160.
Vervolgens rond Kamp Lintfort er af gegaan, weer richting Venlo.

Waar dienen die camera's voor die boven de weg hangen? Ik weet niet zeker of het camera's zijn, maar zo zien ze er wel uit, een soort blauwe lamp er boven, en voor elke rijbaan 2 lijkt het.
Ook in duitsland wordt de benzine duurder ;) (en vaak ook meer herrie aan je kop)

Die camera's zijn waarschijnlijk de tolpoorten voor het vrachtverkeer

Afbeeldingslocatie: http://www.secorvo.de/presse/pm33-bild.jpg
http://www.toll-collect.de

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat bedoel ik ook, wij reden midden in de nacht.
En ze doen het zelf ook hoor, een Brabus Mercedes had ook groot licht aan en die deed het nog iets harder dan wij, ik schat zo tegen de 270/280 toen ie voorbij kwam ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 58690 op 04-11-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat zijn ze ja (pfew :p).

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 04-11-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Tis heel makkelijk - geen bord, geen snelheidsbeperking.

Staat er wel een bord maar zie je maar geen "einde snelheidsbeperking", dan wachten tot de eerste aansluiting met een oprit, verschijnt er na die oprit geen herhaling van de snelheidsbeperking, dan mag je deze als opgeheven beschouwen.

Er wordt overigens wel regelmatig geflitst daar waar WEL een snelheidsbeperking geldig is, vooral rond om grote steden. Ook bij grote wegwerkzaamheden kan je af en toe een controle verwachten.

40km te snel en je hebt een rijverbod van 1 maand aan de broek, welke OOK in Nederland geldig is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Sinds wanneer geld Duits recht in Nederland :?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 15:59
Heh, lang leve één groot Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20

ST10©DE

Dus.............

Nog een mooi stukje weg je onbeperkt mag rijden, maar dat alleen lukt als je echt goed kan sturen:
De A7 van Kassel via Fulda (je weet wel, van die banden en die Maybach coupe) naar Wurzburg.

Afgelopen voorjaar ben ik nog langsgereden toen ik naar Roemenie met de auto moest met een tussenstopje in Ahlen (net onder Munster). Mooi record neergelegd: van nederland-duitse grens naar oostenrijk-hongaarse grens in 7 uur 8).

Ik rijd overigens vrij veel in Duitsland (duitse schoonouders), maar ook daar is knipperen met grootlicht verboden en wordt het tevens als asociaal gezien.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Femme schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:59:
Ik heb de A61 begin deze maand nog afgetreden en dat is inderdaad een strontvervelende Autobahn. Er zit een traject van iets van 150km waar een tempolimit van 130km/h van kracht is.
Dat varieert heh. Tot MG mag je afgezien van dat ééne bochtje gewoon laagvliegen, dan na MG mag je weer een stuk hard, dan weer 120 bij een bosje opritten, dan wéér hard tot de A1, en dan afhankelijk van deverkeersdruk een kilometer of honderd tempo vliegtuig, tempo130 of tempo 100. dat laatste is echt genieten als je nog 500 km moet. als er een redelijk alternatief was voor de 61 zou ik het kreng nooit meer rijden.

Sowieso mag je in DLD vrijwel nergens nog hard. Op de meeste BABs heb je wel last van bochtige weg, slechte weg, op/afritten of verkeersaanbod waardoor het 130 of 120 wordt. Ja, de A7 van Ulm naar boven, maar dát helpt de TS weinig. Ik zou niet weten waar je buiten de A7 nog 100 km limietloos Autobahn vind in Duitsland... Het stuk van de A1 tot Venlo geldt al als een "lekker stuk" als ik naar NL rij, dat is 93 km en kan binnen 25 minuten gebeurd zijn met de Vette... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 19:42

Goverman

not loaded

^^ BAB 31 is (afgezien van de Baustelles en een tunnel ergens bij Oldenburg) limietloos. Hetzelfde geldt voor de BAB 1, BAB 30, BAB 28, noem maar op...

Overigens gelden Duitse strafpunten NIET in Nederland!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Goverman schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:07:
^^ BAB 31 is (afgezien van de Baustelles en een tunnel ergens bij Oldenburg) limietloos. Hetzelfde geldt voor de BAB 1, BAB 30, BAB 28, noem maar op...

Overigens gelden Duitse strafpunten NIET in Nederland!
Stafpunten niet maar die maand rijontzegging dus mooi *WEL*.

Flink doorrijden kan je bv. op de A45 Dortmund - Frankfurt (dat is zo'n 240 km).
Het stuk op de A4, wanneer je van Koln (A3) naar Olpe op de A45 rijdt.
De A7 omhoog naar Hannover. De A66 Hanau - Fulda, A66 Frankfurt - Wiesbaden, A66 Fulda - Frankfurt. Flinke stukken op de A3 Koln - Frankfurt - Wurzburg. De A2 van Dortmund naar Oberhausen - zit alleen een erg duffe tunnel tegenwoordig waar je maar 80 mag ofzo. De A3 van Arnhem naar Oberhausen als ze niet weer es met de weg bezig zijn.

Op zich zijn er nog best veel stukken autobahn waar je flink kan doorrijden. Ik rij dagelijks 85 km naar mijn werk - daarvan is eigenlijk nog geen 20 km onder snelheidslimiet. Nu wel iets meer maar dat is omdat ze met de weg bezig zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

hoe zit het vanuit groningen? bij grensovergang nieuweschans?
Ik vind snelheids aanduidingen in duitsland maar matig, 1x een snelheids bord, en als je die gemist hebt kom je er nooit weer 1 tegen.
begin van het jaar nog met een bekende naar duitsland geweest in een maserati quattroporte ook lekker geplankt top ergens rond de 280 toen begon er een piepgeluid af te spelen en een rood lampje te knipperen >:) zal wel begrenst zijn :/
Varienaja schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:29:
Altijd geinig om te zien hoe de Porsches afhaken omdat ze de bochten te scherp vinden.
;( beetje een vreemde opmerking hoewel een porsche nou niet echt bekend staat om zijn geweldige wegligging, zijn ze nog altijd vele malen beter dan de gemiddelde doorsnee auto.
hard rijden in een porsche is niet moeilijk en ook niet oncomfortabel, hard door een bocht rijden wel.
Het kan natuurlijk ook zijn dat mensen gewoon geen zin hebben om te hangen in de bocht en gewoon even van het gas af gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-11-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 08:21:

;( beetje een vreemde opmerking hoewel een porsche nou niet echt bekend staat om zijn geweldige wegligging, zijn ze nog altijd vele malen beter dan de gemiddelde doorsnee auto.
hard rijden in een porsche is niet moeilijk en ook niet oncomfortabel, hard door een bocht rijden wel.
Het kan natuurlijk ook zijn dat mensen gewoon geen zin hebben om te hangen in de bocht en gewoon even van het gas af gaan.
Euhm, je maakt een grapje denk ik? Porsches staan _juist_ bekend om hun geweldige wegligging, al is die wat minder voorspelbaar dan een auto waar de motor meer in het midden of voorin ligt. Het is lastiger om er hard mee door de bocht te gaan, maar ik denk dat je van goede huize moet komen wil je een 911 (neem aan dat het daarom gaat) te verslaan.

Mooi voorbeeld daarvan was de Top Gear aflevering waarin een BMW M6, een Porsche 911 en een Aston Martin tegen elkaar testen en de Porsche het snelst blijkt te zijn met het minste vermogen. Dat kun je vervolgens maar aan een paar dingen relateren: laag gewicht en/of betere wegligging :Y)

Dat die Porsches je niet bijhouden ligt meer aan de bestuurder ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Grrrrrene schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:23:
[...]

Euhm, je maakt een grapje denk ik? Porsches staan _juist_ bekend om hun geweldige wegligging, al is die wat minder voorspelbaar dan een auto waar de motor meer in het midden of voorin ligt. Het is lastiger om er hard mee door de bocht te gaan, maar ik denk dat je van goede huize moet komen wil je een 911 (neem aan dat het daarom gaat) te verslaan.

Mooi voorbeeld daarvan was de Top Gear aflevering waarin een BMW M6, een Porsche 911 en een Aston Martin tegen elkaar testen en de Porsche het snelst blijkt te zijn met het minste vermogen. Dat kun je vervolgens maar aan een paar dingen relateren: laag gewicht en/of betere wegligging :Y)

Dat die Porsches je niet bijhouden ligt meer aan de bestuurder ;)
Varienaja moet ook wel iets heel heftigs rijden neem ik aan. Als ik met de Corvette de A3 afkuier richting Arnhem dan hoef ik echt niet met de modale Porsche rijder te gaan zitten fokken hoor. Ja, de oude Porsches die rij ik wel weg met 350 PK maar een beetje moderne Porsche heeft meer vermogen én betere ligging én lager gewicht, dat hoef ik niet te proberen, dat wint 'ie.
Dus, rijdt Varienaja wat snellers dan ik dan kan het, anders is het een kwestie van: mensen die altijd zonder snelheidslimiet rijden, rijden op lekker, niet op "ik mag een keer hard!!!!!!!!11111oneoneone" en die rijden dus gewoon zó door de bocht dat het comfortabel is. Dat wil niet zeggen dat het niet veel harder kán, alleen dat het niet veel harder gedaan wordt. Op de BAB is het sowieso een zeldzame gebeurtenis dat ik ingehaald word, ook met m'n Peug, terwilj 200 PK nou niet het summum van scheurijzers is wat je tegen komt. De mensen rijden gewoon niet altijd volgas.

Dus... Varienaja, wát rij je precies? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 16:50

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Anoniem: 399 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:53:
Varienaja moet ook wel iets heel heftigs rijden neem ik aan. Als ik met de Corvette de A3 afkuier richting Arnhem dan hoef ik echt niet met de modale Porsche rijder te gaan zitten fokken hoor. Ja, de oude Porsches die rij ik wel weg met 350 PK maar een beetje moderne Porsche heeft meer vermogen én betere ligging én lager gewicht, dat hoef ik niet te proberen, dat wint 'ie.
Dus, rijdt Varienaja wat snellers dan ik dan kan het, anders is het een kwestie van: mensen die altijd zonder snelheidslimiet rijden, rijden op lekker, niet op "ik mag een keer hard!!!!!!!!11111oneoneone" en die rijden dus gewoon zó door de bocht dat het comfortabel is. Dat wil niet zeggen dat het niet veel harder kán, alleen dat het niet veel harder gedaan wordt. Op de BAB is het sowieso een zeldzame gebeurtenis dat ik ingehaald word, ook met m'n Peug, terwilj 200 PK nou niet het summum van scheurijzers is wat je tegen komt. De mensen rijden gewoon niet altijd volgas.

Dus... Varienaja, wát rij je precies? :+
Nou, eh, (bloos) een suffe Renault Megane 1.9dci. Maximaal 210 op de teller; gewoon met zelfmoordneigingen de bochten op de A3 induiken, en dan zie je regelmatig *veel* snellere auto's afhaken die je op het rechte stuk dan weer voorbij komen zeilen.

Het zal wel zo zijn, zoals al eerder werd geschreven: het is niet comfortabel om zo hard door de bochten te sturen. En veilig voelt het eerlijk gezegd ook niet echt. O-) Die bochten/hellingen waarbij een limiet geldt rijd ik danook niet harder dan dat.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 07:14

The Legend

*Plop*

tazzman schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:57:
[...]

Stafpunten niet maar die maand rijontzegging dus mooi *WEL*.

Flink doorrijden kan je bv. op de A45 Dortmund - Frankfurt (dat is zo'n 240 km).
Het stuk op de A4, wanneer je van Koln (A3) naar Olpe op de A45 rijdt.
De A7 omhoog naar Hannover. De A66 Hanau - Fulda, A66 Frankfurt - Wiesbaden, A66 Fulda - Frankfurt. Flinke stukken op de A3 Koln - Frankfurt - Wurzburg. De A2 van Dortmund naar Oberhausen - zit alleen een erg duffe tunnel tegenwoordig waar je maar 80 mag ofzo. De A3 van Arnhem naar Oberhausen als ze niet weer es met de weg bezig zijn.

Op zich zijn er nog best veel stukken autobahn waar je flink kan doorrijden. Ik rij dagelijks 85 km naar mijn werk - daarvan is eigenlijk nog geen 20 km onder snelheidslimiet. Nu wel iets meer maar dat is omdat ze met de weg bezig zijn.
Heb je een bron voor het feit dat een rijontzegging in Duitsland ook geldt in Nederland :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

The Legend schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:01:
[...]

Heb je een bron voor het feit dat een rijontzegging in Duitsland ook geldt in Nederland :?
Als ik naar wegmisbruikers kijk waar buitenlanders hun rijbewijs kwijtraken zeggen ze altijd dat ze niet meer in Nederland mogen rijden, volgens mij mag je in je eigen land gewoon verder hoor. Dus andersom zal het ook wel zo gelden denk ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Repeat op 17-11-2007 16:13 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Repeat schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:09:
[...]

Als ik naar wegmisbruikers kijk waar buitenlanders hun rijbewijs kwijtraken zeggen ze altijd dat ze niet meer in Nederland mogen rijden, volgens mij mag je in je eigen land gewoon verder hoor. Dus andersom zal het ook wel zo gelden denk ik?
Buitenlanders kunnen hun rijbewijs toch niet kwijtraken? Het is eigendom van de betreffende staat, de Nederlandse politie is niet gemachtigd dat in te vorderen dacht ik. In Duitsland krijg je bij een rijverbod een aantekening in je rijbewijs en wordt het dus ook niet ingevorderd (als Nederlander zijnde in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

The Legend schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:01:
[...]

Bij een rijontzegging dien je je rijbewijs in Duitsland in te leveren - en hoe wou jij in Nederland rijden zonder rijbewijs? Die in Duitsland ligt omdat je een rijontzegging aan de broek heb?

Nou zou je in NL verder kunnen rijden zonder rijbewijs - de rijontzegging is wellicht niet in die zin geldig in NL .. maar dat wordt ook erg leuke situatie voor je verzekering als je dan bij een ongeval betrokking raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Varienaja schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:05:
[...]

Nou, eh, (bloos) een suffe Renault Megane 1.9dci. Maximaal 210 op de teller; gewoon met zelfmoordneigingen de bochten op de A3 induiken, en dan zie je regelmatig *veel* snellere auto's afhaken die je op het rechte stuk dan weer voorbij komen zeilen.

Het zal wel zo zijn, zoals al eerder werd geschreven: het is niet comfortabel om zo hard door de bochten te sturen. En veilig voelt het eerlijk gezegd ook niet echt. O-) Die bochten/hellingen waarbij een limiet geldt rijd ik danook niet harder dan dat.
Tsja, dat ligt dan aan de bestuurder. Ik denk dat de gemiddelde Porsche-rijder redelijk rustig door bochten gaat, omdat zijn bandjes een factor 3-4 duurder zijn dan jouw banden :P Plus dat jouw Megane als hij in de vangrail eindigt nog wel te vervangen is van spaargeld, een Porsche is toch iets duurder, zeker de nieuwere. Maar ook een 968 ofzo kost al snel 20k zo uit m'n hoofd :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 27-05 11:53

DinX

Motormuis

Repeat schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:09:
[...]

Voor zover ik weet ligt de limiet voor intrekken hoger voor buitenlanders. Vorige zomer hebben ze me ook gepakt met 115 waar ik 70 mocht. Toen mocht ik na 70€ te betalen gewoon doorrijden. De agent in kwestie zei wel dat als ik een Duitser was ik m'n rijbewijs per direct mocht inleveren.

Men kan het trouwens wel intrekken, maar dat moet dan in samenspraak zijn met een magistraat (OvJ) in het land van de bestuurder. Was hier ook eens op de Belgische variant van BodW. Meestal liet men het bij een zware boete omdat het teveel gedoe is om het in te trekken. Al helemaal als men 's avonds en 's nachts een magistraat/OvJ moet vast krijgen in een ander land.

Wel kunnen ze je een rijverbod geven in het land in kwestie. Dus als je hier in België gepakt wordt kan men je een rijverbod geven voor België. Als je dan alleen bent kan je je wagen laten takelen (als ze je op de snelweg pakken) of iemand bellen die je kan komen oppikken (en iemand bij heeft om je wagen naar huis te brengen).

[ Voor 35% gewijzigd door DinX op 17-11-2007 17:05 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

tazzman schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:26:
[...]

Bij een rijontzegging dien je je rijbewijs in Duitsland in te leveren - en hoe wou jij in Nederland rijden zonder rijbewijs? Die in Duitsland ligt omdat je een rijontzegging aan de broek heb?

Nou zou je in NL verder kunnen rijden zonder rijbewijs - de rijontzegging is wellicht niet in die zin geldig in NL .. maar dat wordt ook erg leuke situatie voor je verzekering als je dan bij een ongeval betrokking raakt.
Zie mijn post boven de jouwe; uit ervaring weet ik dat een rijontzegging niet gepaard gaat met het invorderen van het rijbewijs, enkel een aantekening. Dus ik ben toch benieuwd waar je die informatie vandaan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zoals ik ook al zei.
Ze kunnen het wel innemen als ze echt willen, maar daar komt zo een hoop administratieve rompslomp bij (eerst bellen naar de lokale magistraat/OvJ, daar goedkeuring aan vraen, daarna moet die weer contact opnemen met een magistraat/OvJ in een ander land, dan nog al het papierwerk,...) dat men dat niet snel zal doen. Zo is het toch hier in België.

Rij-ontzegging geven voor het land in kwestie is makkelijker. Ze noteren gewoon dat je niet meer mag rijden in hun land voor x aantal dagen/weken. Zodra je echter over de grens bent mag je gewoon weer zelf rijden. Voor de mensen die alleen zijn komt het dan vaak op neer dat het voertuig getakeld wordt tot over de grens (je mag in principe geen voertuig laten staan op de pechstrook van de snelweg dacht ik).

Geen idee of het in alle landen zo is trouwens. Duitsland dacht ik wel, en ook toen ik naar Noorwegen ben geweest hadden ze me daarvoor gewaarschuwd. als je daar over de schreef gaat krijg je gewoon een rijverbod van ettelijke wegen voor dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

The Legend schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:40:
[...]

Zie mijn post boven de jouwe; uit ervaring weet ik dat een rijontzegging niet gepaard gaat met het invorderen van het rijbewijs, enkel een aantekening. Dus ik ben toch benieuwd waar je die informatie vandaan hebt :)
Al enige tijd gaat een rijverbod in Duitsland gepaard met het inleveren van je rijbewijs.

Bij het invoeren van het nieuwe Duitse (EU - credit card formaat) rijbewijs kunnen dergelijke aantekingen namelijk niet meer gemaakt worden:
Bei Wohnsitz außerhalb Hessen senden Sie bitte Ihren Führerschein unter Angabe des Aktenzeichens mittels Einschreiben an die Zentrale Bußgeldstelle...
Het rijverbod gaat namelijk in op het moment dat je rijbewijs officieel in ontvangst genomen is.

In mijn geval zou ik het papiertje gewoon mogen inleveren bij het politie bureau aan het einde van de straat (letterlijk) omdat ik gewoon in Hessen woon. Wanneer je zelf niet woonachtig bent in de federale staat welke de straf opgelegt heeft dan moet je het papier of naar Kassel of naar Flensburg sturen - dat geldt voor iedereen die hier in Duitsland een overtreding begaat, Duitser of niet.

Nou is het niet zo dat je in Nederland voor dezelfde overtreding bestraft wordt maar ja, zonder rijbewijs mag gewoon niet autofahren.

Ditzelfde probleem heb je ook als je in Italie of Zwitserland je papiertje mag afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Gewoon zorgen dat je ook een internationaal rijbewijs hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Toch es onder StVG paragraaf 25 gekeken - bij het uitvaardigen van een rijverbod wordt inderdaad het rijbewijs ingenomen. Echter bestaat de mogelijkheid om een markering in het buitenlandse rijbewijs te krijgen - maar daarvoor moet het rijbewijs ook worden ingenomen dan wel worden opgestuurd en gedurende die tijd ben je hem ook kwijt.

Vroeger kon je je rijbewijs bij elk politie hok afgeven (voor mensen woonachtig in Duitsland) of laten stempelen (buitenlanders) - ongeacht waar de overtreding begaan was. Dat is tegenwoordig allemaal veranderd en gecentraliseerd dus weet ik niet of je zomaar ff over de grens kan wippen voor een stempel of dat je het papiertje dan toch naar Flensburg moet sturen. En uit eigen ervaring weet ik dat ze in Flensburg heel, heel, heel langzaam werken.

Pagina: 1